Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fallas 2024 [Wie gaan er]

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Het was simpel weg fantastisch. Dit was mijn Fallas ontmaagding en ben er nu al zeker van dat ik volgend jaar weer ga.

    Ik raad iedereen aan die nog nooit Las Fallas heeft mee gemaakt om te stoppen met kijken naar filmpjes van Fallas of mascleta's want een fimpje brengt niet over wat ik afgelopen week hier heb gezien, gehoord, gevoeld en meegemaakt. Ik kan de ervaring dan ook niet uitleggen aan vrienden en familie, Fallas moet je gewoon ervaren.

    Daarnaast wil ik de heren waar ik mee heen ben geweest en verschillende freaks die ik heb gesproken bedanken voor deze fantastische week.

    Comment


      Mijn geweldige verblijf werd door transavia onvrijwillig met twee dagen verlengd. Enorm genoten van alles wat met Fallas te maken heeft. Me enorm kwaad lopen maken over die eencelligen die Palau weer gesloopt hebben nadat het in het najaar helemaal gerenoveerd was. Fontein weer gesloopt nieuw straatwerk kapot...

      Eencelligen, welke debiel steekt er een stuk zwaar vuurwerk aan met een borracho... Die gast heeft nog mazzel gehad dat hij enkel zijn hand kwijt is denk ik. De beukers die ik voelde in de taxi terwijl we langs Palau reden waren abnormaal... Ik ben er verder niet geweest want ik gun die debielen geen toeschouwers.Wachtend op de trappen bij Les Arts hoorde ik knallen die harder gingen dan in de teleurstellende castillo van Turis. Die Castillo was een echte aanfluiting en ook de nekslag voor Turis. Zijn mascleta vorig jaar was ook erg matig.

      Op naar Fallas 25. Accomodatie al in optie.
      I love Mines

      Comment


        Fallas 24 was weer een schitterende editie, dikke mascletas gezien, een mooie castillo van Marti, de castillo van Tunis was echt een aanfluiting, nit del foc was ok maar niet de beste nit del foc wat ik daar gezien hebt, maar al met al erg genoten lekker veel Aqua de Valencia gedronken, lekker gegeten en genoten van alles er omheen het is meer dan alleen vuurwerk, voor de rest kan niet wachten op 2025 dan gaan we met een grootte groep.

        Voor de rest wat er op palau gebeurd ga ik geen woorden aan vuil maken het is diep en diep triest wat daar gebeurd van mij mogen ze dat volgend jaar nog harder aanpakken.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door LompeBoer Bekijk bericht
          Het was simpel weg fantastisch. Dit was mijn Fallas ontmaagding en ben er nu al zeker van dat ik volgend jaar weer ga.

          Ik raad iedereen aan die nog nooit Las Fallas heeft mee gemaakt om te stoppen met kijken naar filmpjes van Fallas of mascleta's want een fimpje brengt niet over wat ik afgelopen week hier heb gezien, gehoord, gevoeld en meegemaakt. Ik kan de ervaring dan ook niet uitleggen aan vrienden en familie, Fallas moet je gewoon ervaren.

          Daarnaast wil ik de heren waar ik mee heen ben geweest en verschillende freaks die ik heb gesproken bedanken voor deze fantastische week.
          Ik deel je mening dat je erbij moet zijn geweest. de filmpjes die overal verschijnen zijn mooi. Maar als je er tussen staat dat is echt een hele beleving.
          Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

          Comment


            Inmiddels alweer bijna een week terug, maar het nagenieten is nog steeds volop aan de gang. Het waren 8 lange zware, maar geweldige dagen. Van begin tot eind genoten. Hebben echt ontzettend veel bekenden gezien en gesproken. Het was flink plannen en op momenten goed doorstappen en doortrappen om bij te blijven bij de planning, maar het was het absoluut meer dan waard.

            We hebben geprobeerd zoveel mogelijk mee te maken. Van shows, tot aan de ninot tentoonstelling, optochten, bloemenoffer, bezienswaardigheden, Spaanse lekkernijen, verschillende vuurwerkwinkels en ga zo maar door. In NL vinden wij het geweldig om vuurwerkwinkels te bezoeken voor een folder en/of kijkje in de showroom en bunkers. Zodoende hebben we er dit jaar ook flink wat meegepakt in Valencia. Naar schatting zo'n 12 tot 15 verschillende winkels gezien en uiteindelijk 5 folders kunnen bemachtigen. Ook dit jaar weer een aantal souvenirs rijker die fungeren als een mooi aandenken.

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240326_210439_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:601,1 KB
ID:	1609460

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240326_210506_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:524,0 KB
ID:	1609461

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240326_211056_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:343,0 KB
ID:	1609462


            In Nederland ben ik geregeld te vinden op het schietveld. Tijdens het bouwen, maar soms ook gewoon even om even een kijkje te nemen voorafgaand aan een show. In Spanje kan je weliswaar veel dichterbij komen tijdens het opbouwen van een show. Toch stond een bezoekje aan een schietveld hoog op de bucketlist. Bij de mascleta van Fallas Festival kwam deze droom uit en wat was dit een geweldige en bijzondere ervaring. Nogmaals dank!

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240318_120737_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:358,1 KB
ID:	1609463

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240318_120800_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:438,4 KB
ID:	1609464

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240318_120814_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:252,2 KB
ID:	1609465

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240318_120903_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:222,1 KB
ID:	1609466

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240318_120958_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:252,5 KB
ID:	1609467


            Zojuist de balans opgemaakt en we zijn uitgekomen op 31 shows waaronder ook een correfoc en één nocturna inclusief La Corda. Niet iedereen vind dit geweldig, maar ik heb er ontzettend van genoten om ook deze elementen mee te pakken. Naast de 31 shows ook nog een desperta meegepakt om 8 uur 's ochtends. We hadden de wekker vroeg gezet in de hoop een desperta te aanschouwen met Tro de Bacs en zodoende de doosjes als souvenirs mee te kunnen nemen. Helaas ging het hier om truenos, maar ook dit was leuk om eens gezien te hebben.

            We hebben besloten om de fietsen pas de 20ste terug te brengen. Hierdoor waren we de 19e in de avond vrij mobiel en zodoende konden we na de eerste crema in de straten snel naar het plein fietsen om daar een plekje vooraan te bemachtigen. Ook al is het geen Nit de L'alba het steppen met single shots, mines, digitale knallers op het plein blijft een geweldige ervaring. Na de Crema op het plein weer op de fiets gestapt en op goed geluk de wijken door gegaan. Het was al snel raak. Mercat Colon, waar we eerder die avond al stonden te wachten, stond er nog. Voorafgaand aan de crema hebben we nog kunnen genieten van een nocturna. Uiteindelijk zat het flink mee die avond en onderweg naar het appartement kwamen we nog een aantal poppen tegen. In totaal hebben we 5 cremas gezien en volledig onder het roet kwamen we moe maar voldaan terug in het appartement.

            De volgende ochtend nog even heerlijk ontbeten bij Granier om vervolgens nog een rondje te doen in Mercat Central.

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240326_211943_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:317,2 KB
ID:	1609468

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240326_211650_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:393,3 KB
ID:	1609469


            Al met al ontzettend genoten van de geweldige stad en festiviteiten en bovenal van de gezelligheid onder de Nederlanders. Ook onwijs genoten van het ontbijt bij de verschillende bakkers en ook de tapas hebben we diverse malen goed laten smaken. Ook een pollo asado (gegrilde kip) kon niet ontbreken, al was dat nog best een zoektocht om dit op de voor ons gewenste tijd voor elkaar te krijgen.

            Dit was mijn eerste ervaring met de nieuwe locatie voor de avondshows en dit is ontzettend goed bevallen. Vooraf goed voorbereid en zodoende hadden we keuze uit 2 top plekken (aan elke kant van de bedding 1 plek) waardoor we elke avond de juiste kant konden kiezen i.v.m. de wind. Hier kan lekker breed geschoten worden en is er de ruimte voor veel posities met ondersteunend materiaal. Vond dit absoluut een pluspunt.

            Dit jaar ook voor het eerst in Paterna geweest en wat mij betreft niet de laatste keer. Ik was bekend met de beelden van eerdere mascletas op die locatie, maar ondanks de beelden kwam dit live veel beter op mij over dan verwacht. Dit is goed bereikbaar met de metro en ontzettend veel ruimte rondom het schietveld. Uren wachten is niet nodig, maar kan natuurlijk wel om te genieten van het park aldaar. Ik hoorde steeds meer liefhebbers die toch wel klaar zijn met het lange wachten op het plein en dan is dit echt wel een uitkomst. Ondanks dat de ruimte in Paterna wat meer open is en de afstand wat groter, kwam het toch echt goed binnen.

            Als laatste wil ik mijn respect uiten aan alle Nederlandse groepen die zelf een show hebben opgezet in Valencia (Pyro Freaks Katwijk, Fallas Festival, Dirk Maas groep). Gelukkig laten zij zien hoe wij als toeristen een meerwaarde kunnen zijn voor het festival i.p.v. het losgaan op Palau. Misschien is het whishful thinking maar hoe gaaf zou het zijn als alle Nederlandse groepen een volgende keer de handen ineenslaan en gezamenlijk een fenomenale show neerzetten.

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240318_120523_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:380,2 KB
ID:	1609470

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240319_111653_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:365,0 KB
ID:	1609471

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240326_211329_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:361,7 KB
ID:	1609472

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240323_140541_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:342,3 KB
ID:	1609473

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20240323_140119_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:337,7 KB
ID:	1609474
            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

            Comment


              Desperta met tro de bacs zijn enkel en alleen bij de officiële opening. In feite zijn alle andere despertas met truenos. Dus om dat soort doosjes te scoren is je enige mogelijkheid laatste weekend van februari

              Comment


                De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

                Comment


                  Het verhaal over de Tro-de-Bac klopt niet helemaal. De Falla verenigingen / casals kunnen ook tro de Bac kopen voor hun desperates.
                  Sterker nog dit gebeurd steeds vaker. Een mooi stukje traditie die beetje bij beetje een heropleving kent.

                  Dit jaar zelf ook nog een relatief kleine desperta met tro de Bac meegepakt. Met een beetje geluk kun je eentje die niet afgegaan is van de straat rapen om hemzelf te machen.

                  Voor het gebruiken van de tro de bac moeten leden van een casal wel een korte cursus volgen. Volgens mij is dat een cursus van een dag zodat je dit vuurwerk zonder CE keuring mag stoken.
                  Laatst aangepast door VvanVuurwerk; 2 April 2024, 01:03.

                  Comment


                    Heb er inderdaad ook een gezien, onder ons appartement. Met vier man sterk om 8 uur smorgens. Ouders te gooien en kinderen met kleine matjes in de weer. De boel werd afgesloten met een traca. Geinig om een keer te zien. Geen kans om wat te zoeken, de bezems kwamen vrijwel direct uit de schuur.

                    Comment

                    Working...
                    X