Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
  1. #1
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts

    [TUTORIAL] 1 Kanaals schiet systeem

    1 Kanaals schiet systeem




    OPMERKING!!!
    Bij deze tutorial wordt niet uitgelegd hoe je een kistje in elkaar zet aangezien iedereen het wel anders wil hebben. In deze tutorial wordt alleen de technische kant uitgelegd. Ik ga er ook vanuit dat waneer je je bezighoud met deze tutorial je de kennis ook hebt voor het maken van een deugdelijke kist.


    Wat hebben we nodig?
    • 1 tuimel schakelaars
    • 1 druk schakelaar
    • 3 weerstanden 1000 OHM
    • 3 led's 1 groen 1 oranje/geel 1 rood
    • 2 Boxklemen
    • Bedrading
    • Gereedschap


    Kosten

    Het bouwen van een 1 kanaal schiet kist zal ongeveer €5/10,- aan materiaal kosten. Dit is echter afhankelijk waar je je spullen weghaalt.

    Bouwtekening


    Stap 1

    We beginnen met het aansluiten van de 3 led's zoals je kan zien op de foto. Door op de foto te klikken worden de draden beter weergegeven. Bij de groene led zit ook een weerstand maar die zit onder de krimpkous dus die zie je hier niet.



    Stap 2

    Nadat je de led's heb aangesloten kun je de voeding draden aanleggen. De - van de ingang klem gaat direct naar de - van de uitgang klem. De + gaat eerst naar de test/arm switch en gaat daarna naar de push schakelaar waarna ie daarna doorgaat naar de + van de uitgang klem.


    Eind resultaat





    (Test modus geen ontsteker)


    (Test modus wel ontsteker)


    (Arm/vuur)

    Als je nu alles goed hebt aangesloten moet wanner je de Tuimelschakelaar naar links hebt staan de Test modus aangaan. Nu kun je de ontsteker niet ontsteken aangezien de tuimel schakelaar dan naar rechts moet staan.
    Laatst gewijzigd door Gerwin; 9 mei 2009 om 16:29
    Gerwin

  2. #2
    VWC-Lid Pyro-Wes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Berichten
    362
    Thanks
    4
    8 waarderingen in 6 posts
    Ik krijg het maar niet werkende...



    Ik hoop dat het duidelijk is wat ik niet snap en dat iemand mij misschien kan helpen

    EDIT:

    Het is me al gelukt, maar dan op me eigen manier

    EDIT 2:

    Ik vond het handiger om het zo aan te sluiten, misschien hebben andere mensen hier nog wat aan:



    Het groene lampje gaat dus branden als de tuimel naar links staat en er stroom is aangesloten.

    Het gele lampje brand pas als er een ontsteker is aangesloten, als er niks is aangesloten zal er ook geen geel lichtje branden.

    Het rode lampje brand als de tuimeschakelaar naar rechts staat, het systeempje is dan klaar om te vuren (druk dan op de drukknop om te vuren)
    Laatst gewijzigd door Pyro-Wes; 2 februari 2009 om 08:23
    Remember, Remember The 31st Of December

  3. #3
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Is zelfde als mijn manier alleen net even wat anders Top dat het werkt overigens. Op naar je volgende schietkist
    Gerwin

  4. #4
    VWC-Lid Pyro-Wes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Berichten
    362
    Thanks
    4
    8 waarderingen in 6 posts
    Het zal inderdaad wel hetzelfde zijn want de uitwerking is ook het zelfde
    Maar op de 1 of andere manier snapte ik niet hoe alles werd aangesloten en werkte het ook niet bij mij.

    Ik zit te wachten op de tutorial voor een 12 kanaals die je binnekort wilde maken.
    Dan ga ik meteen weer aan de slag, heb me koffer en schakelaars al in de aanslag
    Remember, Remember The 31st Of December

  5. #5
    pomelo74
    Gast
    Ik wil voor dit jaar graag een 1kanaals schietkist maken maaruh ik zou graag een interne batterij willen gebruiken, maar weet iemand hoe ik dit moet doen, en gerwin? heb jij misschien de artikelnummers van de onderdelen die jij gebruikt hebt?:$

    Groeten lars

  6. #6
    VWC-Lid zwarteadelaar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2009
    Berichten
    53
    Thanks
    0
    18 waarderingen in 8 posts
    Ik heb mijn schiet kist volgens dat schema was iets anders namijk zonder gele led van pyro wes gemaakt alleen dan heb ik er nog een kanaal begemaakt alleen toen ik hem wou test had ik als onsteking en draadje uit de fohn gebruik als gloeidraad dat werkt wel alleen maar voor 1 sec en toen brande mijn druk schakelaar er uit waar ik nu dus niks meer mee kan , wie heeft er tips ofzo zodat ik hem wat langer kan laten branden zonder nog meer druk schakelaars er uit te branden bijv een tuimelschakelaar ofzo??

    Alvast bedankt

  7. #7
    VWC-Lid zwarteadelaar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2009
    Berichten
    53
    Thanks
    0
    18 waarderingen in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwarteadelaar Bekijk bericht
    Ik heb mijn schiet kist volgens dat schema was iets anders namijk zonder gele led van pyro wes gemaakt alleen dan heb ik er nog een kanaal begemaakt alleen toen ik hem wou test had ik als onsteking en draadje uit de fohn gebruik als gloeidraad dat werkt wel alleen maar voor 1 sec en toen brande mijn druk schakelaar er uit waar ik nu dus niks meer mee kan , wie heeft er tips ofzo zodat ik hem wat langer kan laten branden zonder nog meer druk schakelaars er uit te branden bijv een tuimelschakelaar ofzo??

    Alvast bedankt
    Heb er nu tuimel schakelaars tussen die werken prefect dus het probleem is opgelost

  8. #8
    VWC-Lid paumo1996's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Berichten
    35
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwarteadelaar Bekijk bericht
    Ik heb mijn schiet kist volgens dat schema was iets anders namijk zonder gele led van pyro wes gemaakt alleen dan heb ik er nog een kanaal begemaakt alleen toen ik hem wou test had ik als onsteking en draadje uit de fohn gebruik als gloeidraad dat werkt wel alleen maar voor 1 sec en toen brande mijn druk schakelaar er uit waar ik nu dus niks meer mee kan , wie heeft er tips ofzo zodat ik hem wat langer kan laten branden zonder nog meer druk schakelaars er uit te branden bijv een tuimelschakelaar ofzo??

    Alvast bedankt
    Dan moet je schakelaars kopen die meer stroom kunnen schakelen of, een minder sterke accu/batterij gebruiken
    Groeten

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    Staan er eigenlijk op ebay schietkisten of onderdelen daarvan te koop? Ik heb een aantal zoekopdrachten geprobeerd maar zonder succes.

  10. #10
    VWC-Lid paumo1996's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Berichten
    35
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 januari 2010
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Hallo,

    Ik dacht een aantal schietsystemen gevonden te hebben, maar het gaat hier uitsluitend om de handleidingen. Ik vond 99 dollarcent al vreemd.

    Het bedrijf meld op de site:

    As eBay reported us that the listing of fireworks firing system violated eBay Policy, so we will not sell these units on eBay any more.

    Het is dus verboden om deze systemen aan te bieden via ebay, dit zal wel te maken hebben met het kunnen misbruiken van deze systemen voor allelei doeleinden (denk aan terroristische aanslagen).

    Weet iemand een ander inkoop kanaal?

    Ik heb het al gevonden, je kan direct bestellen bij het bedrijf zelf.
    Laatst gewijzigd door martijnfreak; 8 februari 2010 om 17:07

  12. #12
    VWC-Lid ruben_3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2008
    Locatie
    Aalsmeer
    Berichten
    206
    Thanks
    27
    70 waarderingen in 16 posts
    haha en ik heb net zo,n kistje gekocht via ebay. dacht wow 0,99 cent is niet duur!! maar ik heb dus een hand leiding gekocht whahahaha. ach ook leuk!

  13. #13
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    als het te mooi lijkt om waard te zijn, dan is het meestal ook zo! Heb ik ooit geleerd ;) achja je hebt iig alvast een handleiding :P

  14. #14
    VWC-Lid markHE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 september 2011
    Berichten
    475
    Thanks
    279
    676 waarderingen in 182 posts
    Hoeveel volt heb je gebruikt Gerwin?
    Vuurwerkbieb.nl

  15. #15
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Gewoon 12 volt
    Gerwin

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •