Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 133
  1. #31
    VWC-Lid zone's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2006
    Berichten
    10
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Moeilijk allemaal,de media wil sensatie,de politiek wil er ook wat aan over houden(stemmen)
    Ik zat te denken aan een vuurwerkshowtje,voor bejaarden/geestelijk gehandicapten.
    Zoals de vrachtwagenchauffeurs een rondje met hun rijden doen wij een showtje,gesponserd door de importeurs hoeft niet veel te zijn.
    Maar wel met sbs6,lokale tv enz
    Een soort lobby naar de politiek,met een brochure onze standpunten,en dan een uitnodiging,voor bovenstaande showtje.(tegen en voorstanders)
    Komen ze niet voor het vuurwerk,dan in ieder geval voor de tv.Terugkijken(enschede)heeft niet veel zin beter wordt het nooit meer,we kunnen alleen proberen dat het niet helemaal verdwijnt.

  2. #32
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts

    Thumbs up

    Hallo Hallo allemaal

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in deze discussie wel erg stil vind,Terwijl deze toch wel heel erg belangrijk is.
    Wij zijn ( En dat is mijn mening ) DE vertegenwoordigers van het vuurwerk en vind dat wij er met z'n allen zoveel aan moeten doen als nodig is om vuurwerk weer in een positief daglicht te zetten en dat zal veel tijd en moeite kosten.

    Vuurwerk is niet verrantwoordelijk voor zijn gebruiker,De gebruiker is verrantwoordelijk voor zijn vuurwerk!!!!!!
    En voor degene die dingen willen opblazen geen punt,Als het dan maar wel je eigen spullen zijn.
    Waarschijnlijk vind je het dan een stuk minder.

    grtz
    Pyromaniac 2006

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 mei 2007
    Locatie
    midden nederland
    Berichten
    281
    Thanks
    29
    84 waarderingen in 21 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 2006 Bekijk bericht
    Hallo Hallo allemaal

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in deze discussie wel erg stil vind,Terwijl deze toch wel heel erg belangrijk is.
    Wij zijn ( En dat is mijn mening ) DE vertegenwoordigers van het vuurwerk en vind dat wij er met z'n allen zoveel aan moeten doen als nodig is om vuurwerk weer in een positief daglicht te zetten en dat zal veel tijd en moeite kosten.

    Vuurwerk is niet verrantwoordelijk voor zijn gebruiker,De gebruiker is verrantwoordelijk voor zijn vuurwerk!!!!!!
    En voor degene die dingen willen opblazen geen punt,Als het dan maar wel je eigen spullen zijn.
    Waarschijnlijk vind je het dan een stuk minder.

    grtz
    Pyromaniac 2006
    Wat jij mischien niet weet maar wel gebeurd is dat er achter de schermen voorzichtig bekeken wordt hoe we dit probleem aan moeten en kunnen pakken.
    Ik heb hier met Moontan over gesproken en zo heeft Moontan ook weer contact gehad met Arjan.
    Natuurlijk zijn er nog een paar die op de achtergrond mee denken, maar het is nu eerst zaak dat de juiste poppetjes op de juiste plek gezet moeten worden, alvorens we tot een actie over kunnen gaan.
    Ik neem in dit verhaal even het voortouw omdat ik niet weet (op Moontan na dan), in hoe verre de VWC crew zich hier mee bezig houd.
    Groetjes Giron
    Beter een Girandola in de lucht dan 10 in een doos :D

  4. #34
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Beste Giron

    Tuurlijk weet ik dat er achter de schermen aan wordt gewerkt.
    Ik vind dat er weinig respons van andere vuurwerk liefhebbers komt qua ideen etc,etc

    Maar toch bedankt

    grtz
    Pyromaniac 2006

  5. #35
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Allereerst bedankt iedereen voor het reageren in dit topic. Fred, complimenten voor het aanmaken van dit topic, is zeker belangrijk!

    Ik denk ook dat er achter de schermen moet worden gedacht om zulke stommiteiten van achterbakse personen die niet verder kunnen denken dan hun neus lang is even met de harde gevolgen laten kennismaken. Wat het grote probleem is, is dat iedereen aan vuurwerk kan komen.

    In Nederland gaat de overheid er gewoon van uit dat iedereen onder de 16 jaar niet in het bezit kan komen van vuurwerk omdat er in de winkels controlle's worden gehouden, maar een handelaar op de hoek van de straat (want ja, op elke hoek van de straat is aan het eind van het jaar vuurwerk te koop) met zijn illegale verkoop zal nevernooit om een I.D. vragen of gaan denken o die is te jong daar ga ik mijn vuurwerk niet aan verkopen. Het enigste wat hij denkt is: geld!

    En daar begint de vandalisme, kinderen van 12 jaar kunnen of willen nog geen eens nadenken over de gevolgen van vuurwerk. Al die honderden leefdtijdsgenoten die wel naar het ziekenhuis moeten voor een behandeling ter gevolge van vuurwerk gaat hun niets aan. Het gaat bij wijze van spreke nog geen eens door het linker naar het rechteroor, nee dingen die ze niet willen horen/ weten gaat er zo omheen.

    En ja natuurlijk van de media is het allemaal omgedraaide en uitgemolken verhalen over de vuurwerkhandel en o het lijkt zo snel op Enschede. Maar zo is dat altijd al geweest bij de media. Zelf werk ik bij communicatie bij de PWN en als ik dan zie wat voor persberichten er worden gemaakt met de informatie die ik heb vrijgegeven dan klopt er helemaal geen hol van.

    De media schrijft wat zij willen schrijven en niets minder. 'Jongen opgepakt met vuurwerk' zullen ze nooit publiceren, nee dat verbaast niemand meer: 'Vuurwerkvandaal opgepakt met bommen op zak' zullen ze veel eerder plaatsen.

    Om het imago van vuurwerk te verbeteren zal ik niet zo snel een antwoord weten. Het enige dat wel helpt is voorkomen is beter dan genezen. Denk dat ze daar meer aan kunnen doen.

  6. #36
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.269 waarderingen in 3.001 posts
    dus idd gewoon die megazware meuk onderscheppen en de semizware zooi toestaan. België regels.

  7. #37
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Zou kunnen. Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik de regels van Engeland laten gelden. Geen knalvuurwerk, en zwaarder siervuurwerk.

  8. #38
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.269 waarderingen in 3.001 posts
    of de combi: belgie knalregels, engeland sierregels

  9. #39
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Nee juist niet. Om vuurwerk weer in het zonnetje te zetten moeten we juist van het knalvuurwerk af. Siervuurwerk vinden vele mensen minder storend dan het keiharde knalvuurwerk, en daar kan ik me ook wel in verplaatsen. Tuurlijk geeft het een kick maar het knalvuurwerk zoals de Explod en Big Spanisch Cracker is gewoon echt gevaarlijk en als je ziet wat er met vuurwerkvandalisme word bedoeld hebben ze het niet over de kleinere Black Bermuda's en Thumping Thunder.

  10. #40
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    maar het knalvuurwerk zoals de Explod en Big Spanisch Cracker is gewoon echt gevaarlijk en als je ziet wat er met vuurwerkvandalisme word bedoeld hebben ze het niet over de kleinere Black Bermuda's en Thumping Thunder
    Dat is jou mening niet iedereen gaat zo met knal vuurwerk om. Ze moeten de personen die vuurwerkvandalisme plegen gewoon veel strenger aanpakken. Grotere celstraffen, strafblad. Grote geldboetes. Dan zal het percentage zeker afnemen

  11. #41
    VWC-Lid fireworkfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2007
    Berichten
    369
    Thanks
    6
    51 waarderingen in 19 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Dat is jou mening niet iedereen gaat zo met knal vuurwerk om. Ze moeten de personen die vuurwerkvandalisme plegen gewoon veel strenger aanpakken. Grotere celstraffen, strafblad. Grote geldboetes. Dan zal het percentage zeker afnemen
    zwaardere straffen hoeft niet (het zal wel helpen maar niet echt veel denk ik) maar er moet beter gecontroleerd worden!

  12. #42
    VWC-Lid fireworkfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2007
    Berichten
    369
    Thanks
    6
    51 waarderingen in 19 posts
    maar misschien kunnen we beginnen met een hyves actie?
    (dat is dan ook weer extra reclame voor vuurwerkcrew)
    bijv.: anti vuurwerk vandalisme ofzo?

  13. #43
    VWC-Lid 3307's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    4
    28 waarderingen in 15 posts
    Ik heb mooie reclame spotjes bedacht die zeker impact kunnen hebben op de doelgroep om vandalisme tegen te gaan.
    De huidige spotjes richten zich enkel op veiligheid, doen dat ook nog eens verkeerd, terwijl vandalisme misschien nog wel een grotere rol speelt momenteel.

    Maar goed, wat kun je als doorsnee burger nou met ideetjes als je moet opboksen tegen de overheid en media.


    Scenario

    1:
    -Een jongen van 16 in een scootershop dat net een nieuwe dure uitlaat heeft gekocht
    -Hij is net klaar met em op zijn gepimpte scooter te monteren waar hij al veel geld in heeft gestoken en kijkt er trots na

    2:
    -Hij staat tegen de avond met een groepje vrienden buiten, allen met de aandacht naar een stel lawine pijlen
    -Ze tapen het vast in een telefooncel en steken het aan
    -Lawine pijlen gaan af en de telefoon cel is zwaar beschadigt en ruiten zijn gesprongen
    -Iedereen lachen en roepen hoe vet en stoer dat wel niet was

    3:
    -Later op de avond. Mysterieuze kerel loopt met 2 lawine pijlen door de straat naar het huis van de desbetreffende jongen
    -Plakt de 2 lawine pijlen tussen zijn scooter, steekt het aan en rent weg om het hoekje
    -Ze gaan af en de scooter is zwaar beschadigt
    -Jongen rent paniekerig naar buiten en ziet tot zijn grote schrik wat er is gebeurd met bijna de tranen in zijn oog


    -Om vervolgens af te sluiten op zwart beeld met de bekende slogan "Stook verstandig, slopen is niet stoer"



    En zo kun je dus meerdere varianten bedenken. Dit is hoe je die doelgroep kunt raken. Stap in hun wereldje en probeer ze duidelijk te maken hoe het zou zijn als iemand iets van hun zou slopen met vuurwerk.
    Laatst gewijzigd door 3307; 8 juli 2008 om 18:32

  14. #44
    VWC-Lid fireworkfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2007
    Berichten
    369
    Thanks
    6
    51 waarderingen in 19 posts
    klinkt goed

  15. #45
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Ja en dan vooral realistisch zijn door echte slachtoffers te laten zien, zodat ze de ellende ervan inzien

Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •