Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 22 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 322

Discussie: [Tsjechië]

  1. #1
    VWC-Lid bermuda boy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    22
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    [Tsjechië]

    Zoals ieder jaar open ik weer dit topic over het pracht land Tjechië


    Wij hebben daar een appartement gekocht zo doende dat ik erachter ben gekomen dat Tjechië toch wel een erg mooi land is qua vuurwerk. Ik had het zo is verteld dat ik een aardige partij vuurwerk had zien liggen daar in een paar plaatselijke winkels, maar dat werd mij afgeraden door omstanders, slechte kwaliteit en duur.

    Dat het te duur was al een punt waar ik het niet mee eens was want ik zag daar de CWT liggen voor 2 euro per 10 stuks!

    Omdat ik toch altijd naar mezelf luister en naar niemand anders had ik mezelf toch maar van alles wat meegenomen. CWT`s, strijkers ( weco fake ) Festival balls en een Prozagk pot ( sier ) .

    Kosten :

    CWT`s 2,- euro per 10 stuks
    Strijkers (weco fake) 0.89 cent per 100 stuks
    Festival balls 1.5" compleet 17,50
    Prozagk ( tjechiesch ) 500 gram 10 euro

    De prijs was goed nu de kwaliteit nog, eenmaal toen het oud en nieuw was het mij al opgevallen dat de cwt`s een nederlandse beschrijving hadden dat zat dus al goed. De knal was hetzelfde mooi stuk vuurwerk!

    Strijkers weco fake en de tjechische fariant waren allebei erg goed! Felle schelle knal en weinig tot geen weigeraars.

    De festival balls en prozagk waren goed verpakt geen vocht schade en mooie effecten, flinke burst knal en een mooi vol bouquette.

    Dit alles heb ik op een Vietnameze markt gekocht, daarbij viel er dus gehoorlijk af te dingen. Verder in Tjechië kan je vrijwel in ieder dorp vuurwerk kopen, strijkers, patronen en siervuurwerk ( ook zijn er andere knallers te krijgen )
    Ik heb nu al 3 jaar tjechisch vuurwerk gekocht en ik ben nog steeds ieder jaar zeer tevreden.

    Tjechië heeft kwaliteit vuurwerk ik koop het vaak bij vietnamezen vanwege de fikse korting wie je kan regelen door afdingen. Als je goed oplet zie je veel vuurwerk wat je ook in België tegen komt!

    Voor vragen sta ik altijd open.

    Bermuda Boy
    Laatst gewijzigd door moontan; 14 maart 2010 om 16:24

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Berichten
    21
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Waren de CWT's ook van bonbrigde ?

  3. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakz_
    Waren de CWT's ook van bonbrigde ?
    Bonbridge (sinomax) exporteert niet (rechstreeks) naar Tjechie zo ver ik weet
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #4
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Twee weken geleden ben ik met school naar Tjechië geweest, naar praag.
    Daar hebben we ook een aantal uren (bij elkaar) vrij gehad, en hield ik me ogen goed open zoekend naar vuurwerk.
    Maar egt veel heb ik niet kunnen vinden, nou eigenlijk niks. Jammer genoeg was er op die dagen ook geen markt in onze buurt.
    Hoewel ik wel had verwacht dat een aantal souvenierwinkeltjes het een en ander zouden verkopen...
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 30 september 2007 om 20:34

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Apeldoorn (Gld)
    Berichten
    701
    Thanks
    351
    99 waarderingen in 46 posts
    als je in praag bent geweest, zou je echt eens op de "yellow market" moeten kijken.
    Dit is een chinese zwarte markt, waar echt bijna alles te verkrijgen is.
    Ik hoorde van kennis van me dat er toch vuurwerk aanwezig was.
    Daarnaast moet je nooit genoegen nemen wat zij op hun "marktkraam" hebbne liggen. Vaak hebben ze een zeecontainer achter hun vol met mooier spul liggen.

  6. #6
    VWC-Lid bermuda boy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    22
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Je moet altijd vragen waar je vuurwerk kunt halen, dan verwijzen ze je gewoon door ;) zo heb ik het ook gevonden

    En die cwt`s waren exact hetzelfde als die in belgie, zelfde verpakking waarschuwing en logo van bonbridge. Ik weet niet hoe ze er aan komen maar die marktjes zijn in handen van die maffia gasten, je kan er van alles vinden van wapens tot vuurwerk.

  7. #7
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Oke oke, maar dat wist ik allemaal niet en vorig jaar op AVP kreeg ik weinig nuttige reacties. Alsnog bedankt dan hoewel er de dag dat ik in Praag zelf was geen markt in de buurt was. En ik wss ook nog gezeur met school had gekregen.

  8. #8
    VWC-Lid bermuda boy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    22
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Je kan in praag heel veel krijgen, zelf koop ik daar ook altijd flink in Je moet gewoon aan die mensen achter de balie vragen waar je hier ergens vuurwerk kunt krijgen, of ze vertellen waar je heen moet of ze halen het van zolder

    Je kan het overal verwachten ik had 2 jaar geleden bij de drogisterij en bij een vogelhuisjes winkel wat vuurwerk vandaan In de zomer

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 november 2005
    Berichten
    1
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    .

    mooi land qua vw het mooiste is bij de chinese mensen op de markt te koop dese verkopen ook ander illegaal spul zoals brassknuckles boksbeugels) messen enz bij de meeste kun je zelfs met euro's betalen

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Een link naar een bekende winkel/groothandel in Brno:
    http://www.sku tka.cz/ (link even aan elkaar plakken, het "ku t" kan niet getypt worden op dit forum )

    De link doet het niet vanwege het vieze woordje ertussen. haha
    het woordje tuk maar dan omgedraaid


    S***ka.
    Met leuke films van producten erbij.

    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 31 januari 2007 om 15:13

  11. #11
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Whahaha had de naam in 1 keer goed XD
    Leuke site op zich en in het engels ook!!

  12. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 februari 2007
    Berichten
    24
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    weet iemand waar de prijzen van die winkel staan?

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Zo even een verslagje van mijn bevindingen in Tsjechië.

    Vantevoren had ik even rondgekeken of er vuurwerk was te krijgen in de buurt van mijn vakantiebestemming. Gelukkig bleek er op 12 km afstand van mijn vakantiehuisje in Nachod een ware groothandel te zitten (ik blij)

    Dit is de site: http://www.pyro-greiz.wz.cz

    Op zondag, een dag na aankomst gingen we eens richting Náchod om boodschappen te doen. Gelijk reed ik even langs de plek waar dit bedrijf gevestigd zou moeten zijn. Er stond een groot gebouw wat meer leek op een bouwkeet/grote schuur dan iets anders. Maar aan de zijkant was een deur open en waren er mensen van alles aan het doen. Gelijk viel mijn oog op een stapel afgeschoten vuurwerk, dus mooi ik zat goed.



    Ik ben toen maar eens een gesprek begonnen met een oudere man, maar zoals verwacht, geen Engels, geen Duits, maar alleen Tsjechisch. Gelukkig liep er ook een jongen van mijn leeftijd rond en die sprak een aardig woordje Engels en kon zo ook als tolk fungeren.

    We hebben even staan praten over het bedrijf. Het bleek dus een groothandel te zijn in van alles en nog wat. Speelgoed, kleding, sigaretten en vuurwerk. Al was vuurwerk de grootste bron van inkomsten voor ze, aangezien ze ook shows deden. Ze waren die dag net klaar met een show en aan het opruimen, vandaar dat ze er op zondag waren. Verschillende Tsjechische maar ook Jorge blokken uit polen werden uitgeladen.

    De oudere man nodigde me uit om even in de opslag te komen kijken en daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Wel mocht ik van de opslag nadrukkelijk geen foto's maken en dat werd dan ook snel duidelijk. Toen ik de gang in liep lag deze vol met van alles en nog wat, verschillende consumentenpotten, bühnevuurwerk, shells en flowerbeds. Ze waren momenteel aan het opruimen en reorganiseren en moesten zodoende even wat spullen kwijt in de gang. Om de deur naar de opslagkamer open te houden, stond er een 4" Mixed blok van Jorge tegenaan :amuse:

    Ik worp even een vlugge blik in de opslagkamer en daar was het al net zo'n grote bende als in de gang. Overal lag wat, professioneel en consumentenvuurwerk door elkaar heen. Op de vraag of ik ook bijvoorbeeld wat professioneel vuurwerk kon kopen zei de man: "Alleen op bestelling en 1 week vantevoren omdat ik het ergens anders moet halen. Toen ik vroeg waarom het zo een probleem was om foto's te maken knipoogde de man richting het 4 inch blok en een paar losse salutes die er inmiddels op gelegd waren. Ik wist gelijk genoeg.

    In Tsjechië mag je het hele jaar vuurwerk kopen. Afsteken is wel toegestaan, maar alleen tijdens een feest en dit mag alleen als je vantevoren de buren en omwonenden inlicht. Het mag sowieso niet na 10 uur 's avonds zonder een vergunning en tijdens een droge periode als er een vuurverbod geldt.

    De man nodigde me nog even uit om in de winkel te komen kijken. Gedurende het jaar is er maar een kleine hoek ingericht voor de vuurwerkverkoop, maar vanaf Oktober schijnt de hele winkel één grote vuurwerkwinkel te worden.

    Ik heb wat foto's gemaakt van de vuurwerksectie. De prijzen vielen me als eerste op. Alle shellkitjes voor omgerekend 5 euro. De duurste batterij was rond de 20 euro (een groot 19s blok). Een mooie grote pijlenset hing ook nog aan een rek: Prijs 13 euro.







    Na deze rondleiding vond ik het maar eens tijd om weer te gaan. De man gaf me nog een heel lijstje met vuurwerkshows voor de komende week en gaf me als tip een bruiloftsvuurwerk op de berg die hij zelf zou schieten de aankomende vrijdag. Deze heb ik nog bekeken en was best aardig (een 8 minuten durende show met zowel consumenten als prof vuurwerk inclusief Jorge salutes). Als mijn vriend de film nog even wil capturen zal ik deze er nog bij plaatsen.

    Ik heb nog een visitekaartje gehad en natuurlijk kon ik het ook niet laten om met een shellsetje onder mijn arm de winkel uit de wandelen. Ik heb wel even peentjes zitten zweten bij de grensovergang Dresden, maar al gauw bleek daar dat ze het ook niet zo nauw meer nemen met controles





    Zo en nu moet ik maar eens dringend mijn koffer uitpakken en de was gaan doen
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 30 september 2007 om 20:36

  14. Deze gebruiker waardeert Afcajax voor het bericht:


  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Geweldig verslag AFC Ajax. Top gedaan.
    Mooie foto,s.
    En gelukkig voor jou geen problemen bij de grens.
    Ik heb de indruk dat vuurwerk in Tjechie erg populair is.
    Ik heb een topic aangemaakt voor oud en nieuw in Tjechie en daar blijkt dat ook al uit.
    Als ik de komende jaren naar Tjechie ga weet ik waar ik moet zijn.


  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Ja je staat echt je ogen uit te kijken in zo'n winkel, vooral om de prijzen

Pagina 1 van 22 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •