Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 mei 2007
    Locatie
    midden nederland
    Berichten
    281
    Thanks
    29
    84 waarderingen in 21 posts

    Gehoomologeerd vuurwerk !

    NOOT ! het woord GEHOOMOLOGEERD heb ik met dubbel O geschreven want als ik HOOMO met een o schrijf komen er sterretjes te staan.
    (kijk maar --> ****

    Ik spak vandaag met een gecertificeerd vuurwerker over gehoomolgeerde bommen in frankrijk.
    Althans hij begon over gehoomologerde bommen.

    Gehoomologeerd !!!, poink... meteen een zooitje vraagtekens niet normaal meer ????

    Het schijnt zo te zijn dat een Nederlands gecertificeerd vuurwerker niet zomaar een show in Frankrijk mag schieten.
    Ook niet als hij zijn eigen bommen mee wil nemen.
    In frankrijk mogen alleen gehoomologeerde bommen geschoten worden.
    Maar wat zijn dat dan, die gehoomologeerde bommen.

    De vuurwerker stuurde mij het volgende en ik heb het meteen even vertaald voor de mensen binnen dit forum die wat meer moeite hebben met hun engels.
    Ik heb het engels er bij laten staan voor als ik iets verkeerd vertaald mocht hebben.

    Products are classified by groups: K1 , K2 , K3 and K4. Products classified in the group K4 are subjected to a technical enjoyment. They can be operated only by a qualified artificier “guaranteed K4” having followed a training in a Training centre approved by the Ministry of the Economy, Finances and the Industry

    De producten worden geclassificeerd door groepen: K1, K2, K3 en K4.
    De producten die in de groep K4 worden geclassificeerd zijn onderworpen aan een technisch plezier. Zij kunnen slechts alleen door een gekwalificeerd vuurwerker gebruikt worden.’’gewaarborgde K4 gebruikers“ hebben een opleiding gevolgd in een opleidingscentrum erkend door het Franse Ministerie van de Economie, Financiën en de Industrie.


    Please, require the list of the used pyrotechnic products; please, verify that all these products possess the approval delivered by the ministry of economics, the finances and the industry. The number of approval appears necessarily on the label of identification.

    Alstublieft, raadpleeg de lijst van de gebruikte vuurwerk producten;
    Verifieer dat al deze producten de goedkeuring bezitten die door het Franse ministerie van economie, de financiën en de industrie wordt geleverd. Het aantal goedkeuring verschijnt noodzakelijk op het etiket van identificatie.


    • When the spectacle contains the shot of subtleties of class K4 or including on the whole more than 35 kg of explosive material, a statement to the prefect 15 days before the date of the shot is compulsory. This statement /declaration to the prefect should describe the conditions of execution, notably the place, the date, the schedule of the shot, the name of the person which steers the execution

    • Wanneer het schouwspel het schot van subtiliteit van klasse K4 of een totaal van in het algemeen meer dan 35 kg explosief materiaal bevat, is een verklaring aan prefect 15 dagen vóór de datum van het schot verplicht. Deze verklaring /declaration aan prefect, zou de voorwaarden van uitvoering, in het bijzonder de plaats moeten beschrijven, de datum, het programma van het schot, en de naam van de persoon die de uitvoering aanstuurt.

    K1 : this category groups to includes all the subtleties representing only a risk of minor danger. The sale and the implemented are authorized to every physical person and this without limitation of age. The subtleties of this group are essentially firecrackers (> 3 gr) (rockets, candles, fountains) (> 10 gr), magic wax candles (> 50 gr).

    K1: deze categorie groepeert zich omvat alle subtiliteit die slechts een risico van minder belangrijk gevaar vertegenwoordigen. De verkoop en uitgevoerd zijn gemachtigd aan elke fysieke persoon en dit zonder beperking van leeftijd. De subtiliteit van deze groep is hoofdzakelijk voetzoekers (> 3 gr.) (raketten, kaarsen, fonteinen) (> 10 gr.), magische kaarsen (> 50 gr.).

    K2 : the subtleties of the group K2 are more powerful than those of the group K1, so they can be sold only to major persons. The implemented of these products does not require particular qualification, however the respect for the deposits of security described in the note of use are to be very attentively read. (Subtlety K2 is mainly firecrackers, small jets and candles, scenic subtleties) (> 100

    K2: de subtiliteit van de groep K2 is krachtiger dan die van de groep K1, zodat zij slechts alleen aan belangrijke personen kunnen worden verkocht. Uitvoering van deze producten vereist geen bijzondere kwalificatie, nochtans moet de eerbied voor de stortingen van veiligheid die in de nota van gebruik worden beschreven zeer aandachtig worden gelezen. (De Subtiliteit K2 is hoofdzakelijk voetzoekers, kleine vuurpijlen, raketten, kaarsen,en podiumvuurwerk (> 100

    K3 : the category K3 is one of the most important, it groups includes numerous products (shells, candles, fountain, cakes, rockets) (< 500 gr). The sale and the implemented are forbidden the minors, however it is not necessary to participate in a training to use these products. However it is necessary to respect the prescriptions fixed in the directions for use to avoid any risks of accidents.

    K3: de categorie K3 is één van het belangrijkst, het groepeert zich in talrijke producten (shells, kaarsen, fontein, cakes, raketten) (< 500 gr.). De verkoop en het afsteken zijn verboden voor minderjarigen, nochtans is het niet noodzakelijk om aan een opleiding deel te nemen om deze producten te mogen gebruiken. Nochtans is het noodzakelijk om de voorschriften te respecteren en in acht te nemen om risico's en ongevallen te vermijden.

    K4 : it is about the highest category. All the subtleties of this group are banned to the minors, the implemented of a fireworks including products of the group K4 can be made only by an artificier holder of the certificate of qualification in the shot of subtleties of entertainment of the group K4. Products met in this category can be shells, candles, cakes (> 500 gr)

    K4: gaat over de hoogste categorie. Alle subtiliteit van deze groep zijn verboden voor alle gebruikers, deze producten van de groep K4 kunnen slechts alleen door een vuurwerker die in het bezit is van HET certificaat van kwalificatie in het schot van subtiliteit van vermaak van de groep K4 gebruik gemaakt worden. De producten die in deze categorie thuis horen zijn, shells, romeinse kaarsen, cakes (> 500 gr.)

    Resumee: Hier in nederland moet elke shell ook een label bezitten en is voorzover ik weet het vuurwerk gecontroleerd.

    Ik, zonder papieren mag ook mee helpen in nederland (zolang dit nog mag want dit willen ze gaan veranderen) met een opbouw, als de vuurwerker maar een certificaat heeft.

    Wat is er dan in frankrijk anders en waarom heet het dan daar gehoomologeerde bommen als een vuurwerker uit het buitenland met een buitenlands certificaat hier ook niet mag schieten zonder een nederlans gecertificeerd vuurwerker.

    En heeft het vuurwerk wat in frankrijk geschoten wordt dan een andere (franse) keuring ondergaan en heeft het daardoor een sticker extra.

    Ik zie in de regels niet zo heel veel verschillen ten opzichte van het vuurwerk wat er in nederland geruikt mag worden en door wie.

    Allemaal vragen omdat ik nog steets niet begrijp waarom de bommen die ze in frankrijk gaan schieten GEHOOMOLOGEERD heten.

    Kan iemand mij een goede uitleg geven hier over?
    Groetjes Giron.
    Beter een Girandola in de lucht dan 10 in een doos :D

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Een geh0mologeerde uitlaat [ Scooter ] ken ik.

    Dus als ik dan lees over gehom0logeerde bommen denk ik dan bijvoorbeeld aan bommen die ' beveiligd ' zijn als het ware zodat ze niet hard kunnen gaan , beveiligd door franse wetten. Maar blijkbaar is het nog iets anders. Volgens mij bedoelen ze met gehomeauxlogeerd gewoon dat het vuurwerk en shells zijn die gewoon heel strikt gecontroleerd zijn volgens de franse wetten , meer moet je er niet achter zoeken denk ik...

  3. #3
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Al het vuurwerk wat toegestaan is staat in Frankrijk op lijsten, ingedeeld per fabriek en daarvan elk vuurwerkstuk met specificaties.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •