Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    30 september 2005
    Berichten
    309
    Thanks
    184
    195 waarderingen in 64 posts

    Statisch Neutrale Plastic zakken/berging

    Omdat ik van plan ben om dit jaar Shells te gaan afschieten wil ik me er natuurlijk zo goed mogelijk(en zo vroeg mogelijk) voorbereiden.

    Ik zat met het idee om de shells te verpakken in Statisch Neutrale Plastic zakken.

    Is dit een goed idee? Zo ja, waar en welk soort zakken zou ik kopen?

    Is een normale vuilniszak ook statisch neutraal? En is doorzichtig 6 cm hoogte plakband statisch neutraal? Waar zou ik het beste de shells opslaan? In de schuur(buiten, dus zeer vochtige lucht, maar ik sluit ze natuurlijk luchtdicht af), garage, of in de kruipruimt?

    Misschien zijn er ook andere suggesties.

    a.v.b.

    Wonkobonko

  2. #2
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.160
    Thanks
    5.472
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Luchtdicht is ook niet handig, dan gaat er in de zak/doos condensvorming ontstaan.

    Er is hier op het forum een topic over bewaren van vuurwerk (edit; deze dus: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=125 ), heb je die al doorgenomen? Daar staat volgens mij het meeste in. Maar inderdaad; over statisch neutrale plastic zakken heb ik nog nooit wat gelezen...behalve dat het niet slim is het daarin luchtdicht te bergen ben ik benieuwd wat de kenners daarover te vertellen hebben

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Luchtdicht verpakken kan volgens mij geen kwaad zolang de temperatuurs verschillen niet te spontaan en te groot zijn. Als dit langzaam gebeurt kan het weinig kwaad.
    Wellicht een idee om het in een kartonnen doos te doen en deze in de pakken in een zak. Meeste karton neemt het beetje vocht dat er aanwezig is wel op.

    Zelf nog nooit problemen met vocht gehad.

  4. #4
    VWC-Lid Silver Palm's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2007
    Locatie
    Zuiden des Lands
    Berichten
    192
    Thanks
    2
    2 waarderingen in 2 posts
    Ikzelf gebruik de vuilniszakken die ze in de horeca gebruiken. Deze zijn ongeveer 2 x zo groot als de huisvuilzakken. Deze zijn wel licht statisch. Naar mijn idee hebben alle plastic soorten een bepaalde statische lading. Mijn proff. blokken doe ik hierin, ik sluit de zak goed af en zet ze in een kast met een aantal vochtvreters. Zo bewaar ik al jaren mijn vuurwerk en heb nog nooit last gehad van vocht. Het is zeker het proberen waard.

  5. #5
    VWC-Lid pyroteamzuid's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 oktober 2006
    Locatie
    Zuid-limburg
    Berichten
    412
    Thanks
    1
    127 waarderingen in 55 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyroterror Bekijk bericht
    Ikzelf gebruik de vuilniszakken die ze in de horeca gebruiken. Deze zijn ongeveer 2 x zo groot als de huisvuilzakken. Deze zijn wel licht statisch. Naar mijn idee hebben alle plastic soorten een bepaalde statische lading. Mijn proff. blokken doe ik hierin, ik sluit de zak goed af en zet ze in een kast met een aantal vochtvreters. Zo bewaar ik al jaren mijn vuurwerk en heb nog nooit last gehad van vocht. Het is zeker het proberen waard.
    Goed idee pyroterror
    Dat ga ik ook doen !
    Omdat ik het vuurwerk in een kelder moet bewaren voor 4 maanden !

  6. #6
    VWC-Lid Luman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2009
    Berichten
    47
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Vorig jaar ook gedaan:
    Neem een grote doos, en scoor een grote zak rijst.
    Doe een laag rijst in de doos, leg de shell's erin, en gooi er weer een laag rijst op.
    Nu blijven ze geheid droog

  7. #7
    VWC-Lid fritsie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    haaglanden
    Berichten
    946
    Thanks
    242
    911 waarderingen in 287 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luman Bekijk bericht
    Vorig jaar ook gedaan:
    Neem een grote doos, en scoor een grote zak rijst.
    Doe een laag rijst in de doos, leg de shell's erin, en gooi er weer een laag rijst op.
    Nu blijven ze geheid droog
    Pas op voor muizen, die eten ook je shells op.
    Stunt niet met vuurwerk, dat doen wij al.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •