Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 45 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 666
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts

    Waarmee fotografeer/film jij?

    Hey freaks,

    velen willen graag mooie foto's maken, maar weten niet precies of hetgeen wat ze willen kopen helemaal goed is voor het fotograferen van vuurwerk.
    Plaats hier dus wat jij gebruikt met specificaties en eventueel een voorbeeld van je werk wat je hebt gemaakt.

    Ik zal beginnen in dit topic.

    Mijn fotocamera (waarmee ik ook film):

    Canon PowerShot S50



    Kenmerken

    • - 5,0 Megapixel CCD
      - 12x gecombineerde optische en digitale zoom
      - 13 opnameprogramma's
      - Compact, ergonomisch design
      - Krachtige DIGIC processor
      - iSAPS technologie
      - 9 punts AiAF
      - Flexizone AF/AE
      - Filmen tot 3 min.



    Als extra heb ik dus een statief aangeschaft voor mooiere foto's en misschien wel filmpjes. Hier mijn statief:



    Falcon Eyes Statief FT1330 4 secties 40-133cm

    Edit:

    Hier een voorbeeldje van camera op statief in Noordwijk...



    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 3 augustus 2005 om 13:51

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Ik heb de beschikking over 3 fototoestelletjes:



    Dit is al een "oudje". Voorloper van de Canon IXUS serie met 2 megapixels. Deed z'n werk altijd prima, ook tijdens vuurwerkshows, ondanks de weinig instelmogelijkheden. Heb er vele foto's mee gemaakt tijdens Sail2000 en koninginnedag 2000/2001. Batterijgebruik is nooit echt goed geweest (slechts 20 minuten per accu), daarom is het nu meer een verzamelaarsobject geworden ofzo haha



    Nieuw in m'n collectie is de Nikon 4100 met 4 megapixel. Heb er laatst nog foto's meegemaakt bij een showtje in Berlijn. Is ook niet handmatig instelbaar, maar je kunt er wel van die kant-en-klaar instellingen opzetten via een CDtje. Heb de vuurwerk instelling gebruikt en het resultaat viel me enorm mee.



    De beste camera en ook de duurste die ik bezit is deze Casio QV5700. Heeft een Canon lens (die ook in de G1, G2 en G3 zit) en neemt op met 5 megapixel. De camera is volledig handmatig instelbaar, maar werkt ook net als de Nikon eventueel met kant-en-klaar instellingen, die je van een cdtje kunt afhalen. Enig nadeel is dat deze camera bij weinig licht nogal moeite wil hebben met scherpstellen, maarja bij een vuurwerkshow zet ik de focus toch altijd op oneindig en dan doet ie het prima.

    Ik heb de beschikking over 1 videocamera:



    Dan ben ik nog in het bezit van dit kleine handzame sony camera'tje met 1.1 Megapixel CCD. Kostte me een slordige 899 euro, maar ik ben er helemaal tevreden mee. Ondanks een lichtgevoeligheid van 7 lux (wat best weinig is), heeft ie geen enkele moeite met het filmen van vuurwerk 's avonds. De bediening van de camera gaat via een touchscreen TFT en als ik er een memorystick in doe kan ik er eventueel ook nog foto's mee schieten. Batterij is helemaal top, maar goed die Stamina batterijen van Sony zijn sowieso het best van alle merken.

    En de beschikking over 1 Statief:

    Een Cullmann 52013 telescoopstatief (leuk en handig statiefje gekocht voor maar 26 euro)



    En m'n verlanglijstje:
    - De Canon EOS 350D spiegelreflex digitaal

    Laatst gewijzigd door Afcajax; 23 juli 2005 om 14:52

  3. #3
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Foto's maak ik met de Cybershot DSC P72

    (Review staat hier )
    Deze camera bevalt me zeer goed. Het is er één uit de categorie "Point-and-shoot". Je kan er dus niet iedere situatie precies mee afstellen, maar met de presets (ja, ook één voor vuurwerk) kom je een heel eind.

    Voor het filmen maak ik nog steeds gebruik van mijn in 1998 aangeschafte Sony DCR-TRV310e Digital8 camera.

    Het was een D8 camera van de eerste generatie. De kwaliteit van de lens vind ik nog steeds prima. Ik had er 5 jaar garantie op gekocht en heb hier eenmaal gebruik van moeten maken (net na het filmen van een zonsverduistering, heel gek ) Maar alles is prima en onder garantie gerepareerd.
    Digital8 was voor mij de logische keus, omdat ik hiervoor een Video8 en een Hi8 camera heb gehad. Die bandjes lust de nieuwe camera ook gewoon.
    O ja, ook niet onbelangrijk. Op deze camera kun je andere lenzen schroeven.
    Dat is tegenwoordig helemaal niet meer vanzelfsprekend, ben ik achter gekomen.

    Verder bewerk ik sinds 1998 alle video's op mijn computer en dan is het prettig als alles digitaal blijft. DV-IN moest ik er zelf in "hacken" door een programmaatje van internet te downloaden en het bios te bewerken. Maar dat verliep allemaal prima. Pas nu, na ruim 7 jaar trouwe dienst, ga ik op zoek naar een waardige vervanger. Het liefst een 3ccd camera van het merk Sony, maar ja ... de DSR-PD170 kost ruim 3000 euro (!)
    Hier een foto:

    Misschien als ik eens de lotto win ;)

    Ik vermoed dat mijn volgende camera een Panasonic GS400 gaat worden OF ik laat de 3ccd eis vallen en ga voor de zuiverste miniDV keus van Sony. Ben toch best fan van Sony geworden in de loop der jaren ;)

    O ja, statief heb ik ook, maar is een wat oude. Een familie-erfstuk zeg maar.
    Bij die nieuwe camera koop ik ook direct een nieuw statief.

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik maak foto's met de olypmus c300 maar ben wel op zoek naar een nieuwe camera. Ook heb ik een (professioneel) manfrotto 190B statief

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Nu maak ik al me foto's en filmpjes nog met de Sony Cybershot DSCP72.. laatste tijd wat probleempjes met de foto's, maar de filmpjes zijn altijd uitstekend vind ikzelf.. kan ze van 6 minuten maken, maar me langste filmpje is 3min Hij heeft 3.2 megapixels en 6x optische zoom. Weinig extra's, maar dat hoeft van mij ook niet. Dit was 1 van de eerste modellen die toen nog erg duur waren en nog slecht van kwaliteit ook als je het vergelijkt met tegenwoordig. Maarjah, dat is ook met mp3's en alles ;)



    Dit is hem dus.. het gebruik enzo is wel makkelijk, alleen vind ik hem een beetje groot en zoals eerder gezegd zijn de foto's niet zo heel erg goed. Daarom ben ik nu dus aan het kijken voor een andere camera. Het liefst wil ik weer Sony Cybershot, maar die zie ik alleen met 5.0 megapixels en dat is een beetje duur en te veel van het goede Daarom heb ik er nu 2 op het oog.. eentje van Sony met 4.1 megapixels die me erg goed lijkt en een van Kodak met 5.0 megapixels die me ook wel erg goed lijkt, alleen heb ik het niet zo op de besturing van Kodak Denk dat ik toch voor de Sony ga, want 4.1 megapixels lijkt me goed genoeg. Kost 200 euro en dat kan ik wel opbrengen



    4.1 Megapixels
    32 MB intern geheugen
    4 Cm LCD kleurenscherm
    3x Optische en 6x digitale zoom
    Videofunctie
    Smart zoom
    Carl Zeiss Vario-Tessar lens

    Dit lijkt me wel een goeie en ga ik hoogstwaarschijnlijk ook halen

  6. #6
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    @ldeerenberg
    Wij hebben dezelfde foto-camera zie ik
    Ik weet natuurlijk niet welke problemen jij met foto's maken hebt, maar ik had na verloop van tijd in toenemende mate last van onscherpe/bewogen foto's. Tevens waren de batterijen steeds sneller op. Ik heb toen bij de Hema een setje oplaadbare batterijen gehaald (NI-MH, 1.2v, 2300mah "Photo Rechargable") en dat loste mijn probleem op. Misschien aardig om eens te proberen voor je je camera gaat vervangen?

    Groet,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  7. #7
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    @Nitroking:

    Ik kan je een Canon PowerShot aanraden, maar voor die prijs die jij wilt kom je dan denk ik op modellen als de Canon PowerShot A85 en dergelijke. Dit zijn zeer leuke toestellen en hebben een vuurwerkmode erop zitten.
    Misschien dus een idee om er even naar te kijken.

    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 1 juli 2006 om 19:41

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    @ Cameo: nee, want ik heb het ook geprobeerd met Vivao batterijen en die standaard Sony batterijen

  9. #9
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitroking
    @ Cameo: nee, want ik heb het ook geprobeerd met Vivao batterijen en die standaard Sony batterijen
    De standaard Sony batterijen zijn niet goed. Let op het vermogen van de gebruikte batterijen. Minimaal 2100mah, maar beter 2300mah. Ik had eerst ook goedkope oplaadbare batterijen gekocht, waarna het probleem erger werd. Deze bleken slechts 1900 mah te leveren. Maar wellicht is je camera gewoon stuk, dat kan natuurlijk ook ;)

    Verder sluit ik me aan bij de mening van Mattenfreak. Als ik nu een nieuwe zou kopen wordt dit zeker een Canon Powershot, maar dan het model "S2 IS". Deze heeft een zeer zuivere optische 12x zoomlens. Kijk HIER maar eens voor info. Hij is wel iets duurder, maar dan zou ik toch even doorsparen.

    Groet,
    Cameo
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 1 juli 2006 om 19:41
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ziet er goed uit.. maar ik hoef maar gewoon een camera voor in elk geval foto's die niet wazig zijn. Als ik nu een foto maak, lijkt het wel alsof ik met me camera heen en weer zwaaide toen ik de foto maakte Ik wil gewoon een normaal beeld in elk geval. Kleurkwaliteit maakt me geen ruk uit. En ik vind 500 euro echt te veel voor een camera om ff foto's te maken

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Deze camera ga dinsdag of woensdag kopen ipv illegaal VW.

    Specificaties:
    4,1 Megapixel
    Carl Zeiss Vario-Tessar. f2.8-5.1, 32-96mm Lens
    3x Optische zoom
    6x Digitale zoom
    Flitser
    Afmeting LCD-Display: 3,8 cm
    32mb
    Intern geheugenMemory StickMemory Stick Pro
    Filmfunctie
    Geluid opnemen
    Batterijen
    Met USB 2.0-aansluiting
    Gewicht: 135 gram
    Hoogte: 5,2 cm
    Breedte: 9,9 cm
    Diepte: 3,4 cm

    Dit statief neem ik erbij om filmpjes te maken:

    37-122 cm
    Wie zoekt zal vinden

  12. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Die camera wil ik ook gaan halen denk ik

  13. #13
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Ik heb net vorige week een canon powershot a510 gekocht die werkt echt heel goed moet ik zeggen kan nu geen voorbeeld laten zien maar aanstaande vrijdag wel want dan ben ik weer thuis

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Hehe.. mooi zo Ik ga morgen die Sony Cybershot halen. Nu 30 euro korting dus dit is me kans

  15. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Heb gister een cameraa gekocht maar het is niet de cybershot geworden want daar moet je veel accesoires bij kopen (accu,acculader en taje).
    Heb nu een Kodak LS633 gekocht en hij werkt heel goed ik heb een tasje,accu en acculader er gratis bij gekregen dus ben goedkoper uit .

    Heb de foto`s nog niet op de pc want heb het verkeerde stekkertje meegekregen . Morgen ga ik een ander stekkertje halen en als die er niet is ruil ik de camera om voor een andere.

    Groeten Kees
    Wie zoekt zal vinden

Pagina 1 van 45 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •