Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 43 van 45 EersteEerste ... 334142434445 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 631 t/m 645 van 666
  1. #631
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Wat is je budget? Zelf zou ik niet gaan voor een DSLR, gezien de videokwaliteit in het donker vaak niet heel geweldig is bij oudere modellen(ook al heb je een goede lens). De bridgecamera die jij noemt heeft opzich goede videokwaliteit, maar natuurlijk geen verwisselbare lens wat weer een nadeel is. Op zijn wijdst is de lens 25mm, wat vrij veel is om vuurwerk goed te kunnen filmen.
    Zelfde geldt voor die camcorder, die filmt op zijn wijdst met 30mm, wat echt vrij veel is. Je zal dan een flink stuk van het vuurwerk af moeten staan wil je alles erop krijgen, zelfs bij grotere shows.

    Ik zou zelf op zoek gaan naar een camera met verwisselbare lens die 4k kan filmen. Tip: kijk bijvoorbeeld naar systeemcamera's van Panasonic of Sony, deze hebben vaak prima videokwaliteit ook in het donker.
    Bedankt man.

    Mijn budget is zo'n 800 euro.

    Ik was de systeemcamera's totaal vergeten. DSLR is goed, maar geen enkele DSLR van rond mijn budget kan in 4K filmen. Die nieuwere generatie Panasonic en Sony videocamera's zijn best lichtsterk, maar toch, je kan de lenzen niet verwisselen en dan zit je vast op 25/30mm wide.

    Ik heb even gekeken naar wat voor systeemcamera's allemaal binnen mijn budget passen. De Panasonic G7 en G80. Ik zie dat jij de G7 hebt. De G80 is nieuwer, maar gebruikt dezelfde sensor.

    Toch gaat mijn voorkeur uit naar de G80 omdat je deze met een batterijgrip uit kan breiden (wel zo lekker met filmen). Die Laowa 7.5mm f2 van jou is prachtig, maar mij toch net iets te veel van het goede wat prijs betreft. Een Sigma 19mm F2.8 (iets minder lichtsterk) van rond de 200 euro lijkt mij wel een redelijk alternatief. Een Samyang 16mm f2.0 voor rond de 300 lijkt mij nog beter. Een 7.5mm zal het nooit zijn, maar die is dan ook twee keer zo duur.

  2. #632
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Een Sigma 19mm F2.8 (iets minder lichtsterk) van rond de 200 euro lijkt mij wel een redelijk alternatief. Een Samyang 16mm f2.0 voor rond de 300 lijkt mij nog beter. Een 7.5mm zal het nooit zijn, maar die is dan ook twee keer zo duur.
    Let wel dat je met een 2x cropfactor zit door de kleinere sensor, een 16mm wordt zo dus een 32mm lens. Dan kun je beter voor een samyang 12mm f2.0 gaan! Ik zie deze lens nu overigens voorbij komen voor ongeveer 240,- dus dat is nog goed te doen.

  3. Deze gebruiker waardeert MrXtremeFireworks voor het bericht:


  4. #633
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Let wel dat je met een 2x cropfactor zit door de kleinere sensor, een 16mm wordt zo dus een 32mm lens. Dan kun je beter voor een samyang 12mm f2.0 gaan! Ik zie deze lens nu overigens voorbij komen voor ongeveer 240,- dus dat is nog goed te doen.
    Daar had ik geen rekening mee gehouden. Dus de MFT/systeemcamera's hebben een nog grotere cropfactor dan de DSLR's zonder FullFrame. Die Samyang 12mm f2.0, waar kun je die krijgen voor 240,-? Is dat de nieuwprijs?

    Ik zie dat Samyang foto en videovarianten heeft. Is voor het filmen de videovariant verplicht of heeft die maar kleine voordelen tegenover de fotovariant?

  5. #634
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    ik heb een gopro5 gekocht heeft er nog iemand een tip voor een externe mic ?

  6. #635
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark dalton Bekijk bericht
    ik heb een gopro5 gekocht heeft er nog iemand een tip voor een externe mic ?
    Velen hebben een Rode Videomic. Kun je bijna geen miskoop mee doen zou ik zeggen.

  7. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  8. #636
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Daar had ik geen rekening mee gehouden. Dus de MFT/systeemcamera's hebben een nog grotere cropfactor dan de DSLR's zonder FullFrame. Die Samyang 12mm f2.0, waar kun je die krijgen voor 240,-? Is dat de nieuwprijs?

    Ik zie dat Samyang foto en videovarianten heeft. Is voor het filmen de videovariant verplicht of heeft die maar kleine voordelen tegenover de fotovariant?
    Een cine lens of normale foto lens hebben geen optisch verschil, dus ze hebben dezelfde beeldkwaliteit. Het enige verschil is dat cine lenzen vaak net iets steviger zijn (weather sealing etc.) en makkelijker in gebruik om echte films mee te schieten. Met videos van vuurwerk zul je hier echter geen voordeel uit halen gezien je alleen maar op een opneemknopje hoeft te drukken en verder niets. Ik zou dan ook niet aanraden zo'n cine lens te kopen.

    De samyang 12mm f2.0 voor 240,- vond ik hier: https://www.eglobalcentral.nl/samyan...4-3-zwart.html

    Let wel dat je kans hebt dat je invoerrechten moet betalen als je pakketje bij de douane wordt vastgehouden. De site zal deze kosten echter vergoeden mocht dat gebeuren. Ik heb mijn panasonic G7 hier ook besteld vorig jaar en het kwam gewoon goed aan

  9. Deze gebruiker waardeert MrXtremeFireworks voor het bericht:


  10. #637
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Velen hebben een Rode Videomic. Kun je bijna geen miskoop mee doen zou ik zeggen.
    En maakt het nog uit welke want er zijn verschillende

  11. #638
    VWC-Lid vuurwerkftw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2008
    Locatie
    Amerongen
    Berichten
    370
    Thanks
    474
    333 waarderingen in 129 posts
    volgens mij is de rode videomic de beste, maar niet zeker. de go en de pro waren niet ideaal voor vuurwerk?
    https://www.youtube.com/user/Vuurwerkftw

  12. #639
    VWC-Lid mark dalton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2016
    Berichten
    381
    Thanks
    589
    527 waarderingen in 179 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkftw Bekijk bericht
    volgens mij is de rode videomic de beste, maar niet zeker. de go en de pro waren niet ideaal voor vuurwerk?
    Dan haal ik de rode videomic mk2

  13. #640
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Is er eigenlijke een videocamera/actioncam die wel goed is voor vuurwerk te filmen, maar wel gewoon goedkoop is tot ongeveer 120, - maximaal ?
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  14. #641
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Is er eigenlijke een videocamera/actioncam die wel goed is voor vuurwerk te filmen, maar wel gewoon goedkoop is tot ongeveer 120, - maximaal ?
    Moet je even de verkoophoek hier in de gaten houden! Komen vaak leuke voorbij. Heb er zelf een gekocht voor 175 via een forumlid en werkt perfect voor mij!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  16. #642
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Is er eigenlijke een videocamera/actioncam die wel goed is voor vuurwerk te filmen, maar wel gewoon goedkoop is tot ongeveer 120, - maximaal ?
    Je kunt ook kijken op de in NL bekende Chinese webshops. Die bieden vaak actioncamera's aan van relatief goede kwaliteit voor relatief goede prijzen. Camera's van merken als GitUp en SJACAM.

    Ik heb geen ervaring met deze camera's maar ben wel veel lovende reviews tegengekomen. Hoe deze het doen wat vuurwerkopnames betreft zou ik niet weten, maar er valt vast wel een YouTube review over te vinden.

    Verzending gaat tegenwoordig best snel, dus wellicht iets om af te wegen?
    Ik zou wel goed opletten met wat voor exemplaar je aanschaft want er blijken ook klonen in de omloop te zijn die kwalitatief gezien niets zijn, maar bij winkels als Banggood zit het (meestal) wel goed.

    https://www.banggood.com/Wholesale-S...ra-c-3250.html

  17. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  18. #643
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Mijn nieuwe speeltje is zojuist binnen gekomen!



    Panasonic Lumix G80
    Systeemcamera incl. 12-60 mm lens.
    Filmen in 4K!

    Vanavond maar eens testen bij Rijswijkse Vuurwerkhal. Hopen dat er wat zinnigs uit komt!
    Laten we lekker link gaan doen!

  19. Deze 3 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  20. #644
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Mijn nieuwe speeltje is zojuist binnen gekomen!

    [foto]

    Panasonic Lumix G80
    Systeemcamera incl. 12-60 mm lens.
    Filmen in 4K!

    Vanavond maar eens testen bij Rijswijkse Vuurwerkhal. Hopen dat er wat zinnigs uit komt!
    Top! Goede keuze. Ben benieuwd naar de beelden!

  21. Deze gebruiker waardeert MrXtremeFireworks voor het bericht:


  22. #645
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Mijn nieuwe speeltje is zojuist binnen gekomen!

    - Foto -

    Panasonic Lumix G80
    Systeemcamera incl. 12-60 mm lens.
    Filmen in 4K!

    Vanavond maar eens testen bij Rijswijkse Vuurwerkhal. Hopen dat er wat zinnigs uit komt!
    Zo dat ziet er goed uit, gefeliciteerd!

    Mag ik vragen waar en voor hoeveel gekocht? Ben nog aan het rondkijken namelijk. Heeft deze camera een flitser? Op sommige websites staan tegenstellende berichten.

  23. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


Pagina 43 van 45 EersteEerste ... 334142434445 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •