Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 44 van 45 EersteEerste ... 3442434445 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 646 t/m 660 van 666
  1. #646
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Zo dat ziet er goed uit, gefeliciteerd!

    Mag ik vragen waar en voor hoeveel gekocht? Ben nog aan het rondkijken namelijk. Heeft deze camera een flitser? Op sommige websites staan tegenstellende berichten.
    Er is nu een cashback inruilactie vanuit Panasonic. Maar je kunt alleen systeemcamera's en DSRL's inleveren. En geen high-end compactcamera Viel me beetje tegen. Maar ik heb een webwinkel gevonden met een lek in hun actie. De actiecode PANAG80INRUIL werkt gewoon, zonder een artikelen in te ruilen. Ik heb dus op CameraTools besteld met 150 euro korting Slechts 715 euro betaald incl verzenden! Deze webwinkel krijgt goede reviews op Tweakers, en leverde bij mij ook perfect binnen 24 uur.

    Ja, hij heeft een ingebouwde flitser! Die zit alleen goed verstopt en ingeklapt. Met een knopje klapt ie omhoog. Ook heeft ie een hotshoe, dus kan er een externe flitser op. Of een microfoon, aangezien die daarvoor ook een ingang heeft (maar geen koptelefoon ingang).
    Zelfs met -12 dB demping op het geluid, raakte de microfoon flink van slag bij de harde muziek tijdens de finale bij de vuurwerkhal. Meer kan ik de ingebouwde microfoon niet dempen, dus ik denk dat een externe microfoon toch wel nodig gaat zijn voor een optimale geluidsopname.
    Laten we lekker link gaan doen!

  2. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:


  3. #647
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2017
    Locatie
    vlakbij een paar bruggen
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    65 waarderingen in 31 posts
    Zelf film ik al enige tijd met een Panasonic HC VX870,kan zelfs 4k filmen ,maar het ding heeft zoveel nog on ontdekte optie's dat ik bij gebrek aan tijd en dingen om ze op te testen er niet helemaal door heen ben gekomen tot zover.
    Dus meestal is het full hd 1080 en dat voldoet zeker voor het maken van een dvd of YouTube filmpje prima,in elk geval voor nu voor mij
    Fotograferen doe ik met een Nikon D7000 incl wat extra lenzen,ook dat voldoet voor wat ik wil en het gebruik prima.

  4. #648
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    156
    49 waarderingen in 34 posts
    Ik kocht eind vorig jaar een OlympusPen Lite E-PL66 met een lens olympus12-50 mm. Vorig jaar filmde ik met statief in normale modus maar helaas gaf dat erg wazige beelden door de automatische scherpstelling. Nu heeft deze ook een vuurwerkmodus. Kan iemand me info geven of die vuurwerkstand wel ok is of stel ik 'm beter manueel in. Zo ja welke instelling?

  5. #649
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Basis vuurwerk film- en fotoinstellingen:
    handmatig focussen. NOOIT autofocus - regel numero uno.
    Laten we lekker link gaan doen!

  6. #650
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.061 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cakeboxfreak Bekijk bericht
    Ik kocht eind vorig jaar een OlympusPen Lite E-PL66 met een lens olympus12-50 mm. Vorig jaar filmde ik met statief in normale modus maar helaas gaf dat erg wazige beelden door de automatische scherpstelling. Nu heeft deze ook een vuurwerkmodus. Kan iemand me info geven of die vuurwerkstand wel ok is of stel ik 'm beter manueel in. Zo ja welke instelling?
    Zou zelf eerst eigen instellingen proberen voordat je naar de vuurwerkstand gaat. Met de volgende instellingen zit je meestal goed:
    -Sluitertijd 1/60
    -Diafragma op f3.5 (wijdste wat jouwe lens kan)
    -ISO liefst zo laag mogelijk houden, maar je zal 'm waarschijnlijk tussen de 400 en 600 moeten zetten om het beeld niet te donker te maken. Misschien nog wel hoger nodig, maar niet echt aan te raden ivm ruis die dan ontstaat. (weet niet hoe goed deze camera hier mee omgaat, dus even testen hoe hoog je de ISO kan zetten zonder al te veel ruis te krijgen)
    -Witbalans moet je even kijken of je die ook handmatig in kan stellen. Kijk of je de kleurtemperatuur kan aanpassen in K(elvin). Als dat mogelijk is, zou ik hem rond de 4000K zetten. Anders voorinstelling 'bewolkt' pakken

    Succes!

  7. Deze gebruiker waardeert MrXtremeFireworks voor het bericht:


  8. #651
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    188
    Thanks
    156
    49 waarderingen in 34 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Zou zelf eerst eigen instellingen proberen voordat je naar de vuurwerkstand gaat. Met de volgende instellingen zit je meestal goed:
    -Sluitertijd 1/60
    -Diafragma op f3.5 (wijdste wat jouwe lens kan)
    -ISO liefst zo laag mogelijk houden, maar je zal 'm waarschijnlijk tussen de 400 en 600 moeten zetten om het beeld niet te donker te maken. Misschien nog wel hoger nodig, maar niet echt aan te raden ivm ruis die dan ontstaat. (weet niet hoe goed deze camera hier mee omgaat, dus even testen hoe hoog je de ISO kan zetten zonder al te veel ruis te krijgen)
    -Witbalans moet je even kijken of je die ook handmatig in kan stellen. Kijk of je de kleurtemperatuur kan aanpassen in K(elvin). Als dat mogelijk is, zou ik hem rond de 4000K zetten. Anders voorinstelling 'bewolkt' pakken

    Succes!
    Omdat ik erg weinig van fotografie weet geef ik hierbij de mogelijkheden die ik manueel kan instellen. 1)vuurwerkmodus schakelt naar flits uit, iso 200, esp, mf, full hd normal, ln 4608 x 3456, 4:3, zonlicht en s-is off.

    manueel kan je bijzonder veel instellen:

    1 gezichtsprioriteit staat op uit
    2 iso kan van low, 200,250,320, 400, 500,640 verder tot 25600
    3 focus zet ik op mf
    4 diafragma op esp, centr. Gew gem,spot, spot light en spo shadow
    5 flits zet ik op uit
    6 mov kan op full hd fine of normal, hd en sd
    7 foto kan ik op raw, LF, LN,MN,SN,LFraw, LN raw, SN raw
    8 ratio op 4:, 16:9, 3:2, 1:1 en 3:4
    9 je kan kiezen voor 1 foto' repeterend snel, repeterend traag, 12 sec, 2 sec of dubbel
    10 wit ballans op auto, zon, schaduw, bewolkt, gloeilamp, tl, wb flitser, wb registr.1, wb registr. 2, cwb en bij cwb kan je aanpassen van 2000 kelvin tot 14000 kelvin. Standaard staat deze op 5600
    11 Daarna kan je type instellen keuze i enhance, vivid, natural, muted, portrait, monotoon, aangepast,pop art, soft focus, bleek,lichte toon, korrelig,sepia,... staat op natural maar zou vivid beter zijn?
    12 tot slot brandpuntsafstand s-is off, auto, vert. Stabilisatie of horiz


    Kan iemand hieruit even de beste keuze geven?

  9. #652
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Wellicht goed om instellingen en dergelijken hier te bespreken : http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...e105&highlight
    Zo kan dit topic zich richten op de cameras/gear die mensen al hebben.

    En zoek even een YouTube tutorial op, of zie het topic waarvan ik de link heb gegeven. Instellingen veranderen per camera en per wat iemand mooi vindt. Uiteindelijk is het ook een beetje experimenteren.

  10. Deze gebruiker waardeert baassie123 voor het bericht:


  11. #653
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    goeiendag heren
    ik heb zeer weinig kennis over camera's
    nu ben ik ver plan om in april een camera te gaan kopen
    hebben jullie nog enige tips ?

    Dank alvast !

  12. #654
    VWC-Lid jorisman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2008
    Berichten
    993
    Thanks
    206
    739 waarderingen in 301 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baskalli Bekijk bericht
    goeiendag heren
    ik heb zeer weinig kennis over camera's
    nu ben ik ver plan om in april een camera te gaan kopen
    hebben jullie nog enige tips ?

    Dank alvast !
    Ik heb geen idee wat je budget is, maar ik zou eens naar een goede systeemcamera kijken. Ik ben nu zelf aan het twjfelen tussen de panasonic g80 of de g9. De g9 is wel een grote upgrade, maar dat zie je ook terug in de prijs.
    Mijn nieuwe youtube-kanaal:[url]http://www.youtube.com/user/PyrocrewVlissingen[/url]

  13. #655
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baskalli Bekijk bericht
    goeiendag heren
    ik heb zeer weinig kennis over camera's
    nu ben ik ver plan om in april een camera te gaan kopen
    hebben jullie nog enige tips ?

    Dank alvast !
    Iets meer informatie voor gerichter advies wellicht. Budget, toepassing (enkel vuurwerk of ook andere dingen). Foto- of video camera of allebei?

  14. #656
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Me bugget zal tussen de 300 en 500 euro liggen
    Overigens is het alleen om vuurwerk te filmen in het begin
    Maar ook voor later gebruik voor vakanties enzv
    Dus het liefst een camera die over fotograferen beschikt en filmen !

  15. #657
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2017
    Locatie
    Noorden van het land
    Berichten
    304
    Thanks
    45
    120 waarderingen in 86 posts
    Als je voor een systeemcamera of spiegelreflex kiest, moet je wel zin hebben en tijd maken om je er een beetje in te verdiepen. Anders kom je waarschijnlijk niet verder dan alleen op de automaat foto's maken.

    Een boek kopen of kijken of iemand die je kent en die er wat meer vanaf weet vragen om je op weg te helpen. Of een cursus doen. Bij sommige camera's krijg je een cursus van een paar avonden erbij.

    Zelf heb ik een systeemcamera de Sony A6000, kostte 579 euro met 1 lens (16-50 mm).

  16. #658
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikv2 Bekijk bericht
    Als je voor een systeemcamera of spiegelreflex kiest, moet je wel zin hebben en tijd maken om je er een beetje in te verdiepen. Anders kom je waarschijnlijk niet verder dan alleen op de automaat foto's maken.

    Een boek kopen of kijken of iemand die je kent en die er wat meer vanaf weet vragen om je op weg te helpen. Of een cursus doen. Bij sommige camera's krijg je een cursus van een paar avonden erbij.

    Zelf heb ik een systeemcamera de Sony A6000, kostte 579 euro met 1 lens (16-50 mm).
    Daar heb je zeker gelijk in ! En dat wil ik ook wel gaan doen !!

  17. #659
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baskalli Bekijk bericht
    Me bugget zal tussen de 300 en 500 euro liggen
    Overigens is het alleen om vuurwerk te filmen in het begin
    Maar ook voor later gebruik voor vakanties enzv
    Dus het liefst een camera die over fotograferen beschikt en filmen !
    Je kunt van Panasonic een aantal superzoom camera's in overweging nemen.

    De Lumix FZ1000 zit net boven je budget nu, maar wordt steeds goedkoper.
    De Lumix FZ82 is veel nieuwer, en zit net onder je budget.

    Ik ken deze twee modellen niet specifiek, maar qua capaciteiten zijn ze echt niet slecht. Veel simpeler en veel meer een reiscamera dan een DSLR of een systeemcamera met veel opties en mogelijkheden.
    Laten we lekker link gaan doen!

  18. #660
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Wij hebben de Sony A6000 nu een tijd maar we zijn nog steeds niet helemaal tevreden met onze instellingen. Mocht er iemand zijn die verstand heeft van camera's en/of de juiste instellingen weet voor het "perfect filmen van vuurwerk", dan ontvang ik graag een berichtje.


    Mijn dank is groot!

Pagina 44 van 45 EersteEerste ... 3442434445 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •