Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 65
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Berichten
    259
    Thanks
    63
    23 waarderingen in 12 posts
    Er mag maar 15 gram in een shell. Ik denk dat je daar nooit een 2 inch balletje mee kan vullen Of je moet een platte shell maken maar das niet handig

  2. #32
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lev-he Bekijk bericht
    Maar wat is eigenlijk de reden dat we daar tot dusver niks over horen? Kan je daar wat duidelijheid over geven 500gram?
    Ik denk dat er nog niemand tot dit idee is gekomen,je bent nu nog gebonden tot maximaal 500gram,maar over de tube formaat staat niets vermeld,alléén tot maximaal 50mm,zoals de enkelshots mortieren.

  3. #33
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    whahah maar neem bijvoorbeeld een mine cake die kunnen ze onodig groot maken met een kaliber 2 inch!
    oops lesli praktijken hou ik niet van 15 gram is 15 gram

  4. #34
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    oh? dat is totaal nieuw voor mij.. ik zeg shellcakeboxen!
    In cakes geld weer max 15 Gram per tube dus wordt dan een 3 kwart lege shells in cakes


    Ik zou zeggen doe het volgende

    500 > 1000 Gram
    15 > 25 Gram per tube
    Diameter 30 MM

    Dan kun je gruwelijke cakes maken zonder dat de veiligheid naar mijn inzien in het geding komt.


    Knaller zoals Nitraten die je nu in belgie te koop zijn ook legaliseren die van 1.6 Gram knallen hard genoeg en gebeurt niks mee als je het juist afsteekt.


    Vuurpijlen eruit inderdaad en die vervangen voor 2 Inch shellkits.
    Gerwin

  5. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Brief van Min.Vrom aan de Tweede Kamer d.d. 9 december 2009:

    6. Vuurwerkbesluit

    De verbeterpunten uit de evaluatie van het Vuurwerkbesluit zijn de afgelopen periode besproken met diverse adviesgroepen. De daarbij verkregen adviezen en de resultaten van nader onderzoek worden nu uitgewerkt naar concrete wijzigingsvoorstellen. Deze worden successievelijk met de betrokken actoren besproken. De verwachting is dat in het voorjaar van 2010 een wijzigingsvoorstel van het Vuurwerkbesluit aan uw Kamer gezonden kan worden.

    EU-richtlijn
    De Europese richtlijn voor het op de markt brengen van pyrotechnische artikelen (pyrorichtlijn) is op
    4 juli 2007 van kracht geworden en moet uiterlijk 4 januari 2010 in Nederlands recht zijn omgezet.
    De implementatie van de pyrorichtlijn vindt voor vuurwerk en pyrotechnische artikelen voor theatergebruik plaats via een wijziging van het Vuurwerkbesluit. Het ontwerp daartoe heb ik uw Kamer op 14 juli 2009 toegezonden. Voor de overige pyrotechnische artikelen, zoals airbags, gordelspanners, geldkoffers met verfbom, nood- en seinmiddelen, wordt een apart besluit opgesteld, omdat het regelen van deze artikelen niet goed past binnen het Vuurwerkbesluit.


    http://www.vrom.nl/Docs/9-voorgangsr...eidsbeleid.doc

  6. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Berichten
    259
    Thanks
    63
    23 waarderingen in 12 posts
    100% mee eens! Je vergeet alleen nog de regel van het toestaan van flash kruit in matten.
    Doen ze dit zijn ze van 50% van het illegale vuurwerk af denk ik zo.
    Pijlen zijn mooi maar inderdaad erg gevaarlijk. Denk dat shell kitjes minder gevaarlijk zijn als vuurpijlen. Echter bestaat met shellkitjes weer de kans dat het gewoon op straat word gegooid of dat dronken mensen met hun kop erboven gaan hangen.

    Maar met 25g per schot en dan 1000 gram kruit kan je hele mooie blokken maken! Alleen zal er dan wel wat aan de prijzen gedaan moeten worden. Ik zie al scenario's waarin cakes van minimaal 2á 300 euro in voorkomen! En dan is een jorge blokje van 100-120 euro nog steeds aantrekkelijker!

    Zitten een hoop haken en ogen aan, maar willen ze van het illegale prof spul af moet iig de grammen per tube omhoog!

  7. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Berichten
    259
    Thanks
    63
    23 waarderingen in 12 posts
    Moontan, heb je misschien ook informatie wie deze adviesgroepen en actorengroepen zijn? Zullen wel de (op winst uitzijnde) importeurs zijn ( op een verbod uitzijnde) politicussen/actiegroepen, vage "deskundigen" en politie/justitie.

    Of zit ik hier helemaal fout??

  8. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Looney, ik moet je het antwoord nog schuldig blijven.
    Ik weet dat het Ministerie van Vrom overleg heeft met afgevaardigden van importeurs over o.a. een vergunningstelsel voor importeurs, maar in hoe verre de vuurwerkbranche direct betrokken wordt bij het tot uitvoering brengen van de wijziging 2010/2011 van het vuurwerkbesluit is mij niet helemaal duidelijk.
    Het lijkt mij wel voor de hand liggend dat dit gebeurt.

  9. #39
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Adviesbureau Twynstra Gudde evalueerde in opdracht van de ministeries van VROM en V&W het vuurwerkbesluit en de transportregeling. In deze evaluatie brengen zij enkele adviezen uit aan de betreffende instanties.

    http://www.vuurwerkblog.nl/24/evalua...urwerkbesluit/

  10. #40
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Ik bedoel er mee te vertellen dat de tube maat nu al maximaal 50mm mag zijn ook in een cakebox vorm.
    Dat is incorrect. Op dit moment is de tubediameter max. 30 mm. in cakes, of 50 mm. in enkelschots mortieren. (Binnenmaat)

    Of ik moet me wel heel erg vergissen!

  11. #41
    VWC-Lid Snutareen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    422
    Thanks
    64
    11 waarderingen in 9 posts
    Komen er nieuwe regels ofzo? Ineens praat iedereen over wat ze willen veranderen in het vuurwerkbesluit.
    Kan iemand mij meer duidelijkheid hierover geven?

  12. #42
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Die profblokken zijn ook maar 30mm, ligt puur aan de lading.
    Maw gooi de poederlading omhoog naar bijv 25gr waarvan 5 gram flash voor de burst indien nodig. Maar dan krijg je wel een probleem dat het in andere categorie gaat vallen vrees ik. 50mm cakes lijkt me tof maar niet echt realistisch denk ik.

    Zoals ook al eerder gezegt, leuke 1.6gr knallers en chinese rollen erbij en je bent af van je "illegaal" vuurwerk probleem.(het grootste deel dan)

    Dat is de enigste manier om dit "probleem" op te lossen want hoe streng ze ook controleren het heeft weinig effect vrees is en er zijn veel belangrijkere zaken.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  13. #43
    VWC-Lid Cracking Thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Berichten
    116
    Thanks
    92
    67 waarderingen in 22 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Dat is incorrect. Op dit moment is de tubediameter max. 30 mm. in cakes, of 50 mm. in enkelschots mortieren. (Binnenmaat)

    Of ik moet me wel heel erg vergissen!
    Mine effecten mogen in ieder geval groter dan 30mm in Nederland. Dus ik denk dat dat ook voor 'gewone' schoten geldt, maar dat dit niet voorkomt in de praktijk door de beperkende kruitinhoud.

    Ik zou trouwens heel graag echte Chinese rollen met flashkruit willen zien in Nederland en 1kg, of meer, kruitinhoud.

  14. #44
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Mines, ja, daar gaan we de vage wetgeving in. Ik heb sterk de indruk dat er weer andere regels gelden voor mines dan voor cakes. Maar de wetgeving rondom mines is MIJ in elk geval nog steeds niet duidelijk. Ik geloof dat mines inderdaad groter dan 30 mm mogen. Maar de kruitinhoud dan? Nog steeds 15 gram? Toch zeker geen 50 gram? En een cake die mine met bombette (boeket) combineert? Welke grenzen zitten daar aan vast?
    Naja, ik dwaal af.

  15. #45
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door looney Bekijk bericht
    Pijlen zijn mooi maar inderdaad erg gevaarlijk. Denk dat shell kitjes minder gevaarlijk zijn als vuurpijlen. Echter bestaat met shellkitjes weer de kans dat het gewoon op straat word gegooid of dat dronken mensen met hun kop erboven gaan hangen.
    In Nederland willen ze simpelweg geen 'geknutsel' met vuurwerk, dus shellkitjes zullen niet snel toegestaan worden. Het feit dat er dan handmatig herladen moet worden zorgt daarvoor. Niet voor niets is doorlonten al niet eens toegestaan, of het gebruik van dubbele lonten op cakes, en elektrische ontstekingen. Jammer maar helaas. Wie weet komt men ooit nog op andere gedachten.

    Zitten een hoop haken en ogen aan, maar willen ze van het illegale prof spul af moet iig de grammen per tube omhoog!
    Dat zou inderdaad wonderen doen!
    Een paar gram per tube erbij (in betere samenstelling) kan enorm veel verschil maken, in positieve zin! Eerlijk is eerlijk, met de huidige 15 gram zijn al vrij behoorlijke effecten te creëren, dus een beetje erbij en je nadert de prof effecten. De drang naar het illegale zal dan vanzelf afnemen.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •