Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 65 van 65
  1. #61
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.946 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witte reus Bekijk bericht
    Ja maar dit was van 2002 en we zitten nu in 2010. Dit document is 8 jaar oud.
    Ik vraag me af wat er nu gebeurd zou zijn als die vuurwerkramp in Enschede nooit zou hebben plaatsgevonden. Was er dan ook zo'n heksenjacht op (illegaal)vuurwerk geweest zoals nu? Want er wordt geregeld (tot vervelens toe) Enschede erbij gehaald als het om vuurwerk gaat, al dan niet illegaal.

    Verder wel een goed geschreven stuk.
    NEE,Dan zou er mischien wel meer regelgeving zijn gekomen maar men was in ieder geval niet als een dolle stier zo op hol geslagen.
    Extreme Pyromaniac for life.

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    @ witte reus

    Ik weet dat het document inmiddels al 8 jaar oud is.
    Toch meen ik dat de voor de lezers interessant is om er kennis van te nemen omdat het een onderzoek betrof naar het gebruik van professioneel vuurwerk tijdens evenementen maar vooral ook om een inzicht te krijgen in de naleefsituatie van het besluit.
    Voorzover ik weet is er in de afgelopen 8 jaar weinig veranderd.
    Het document bevat daarnaast algemene informatie over de na te leven regels bij evenementen zo wie zo informatief voor diegenen die daar iets meer over willen weten.

  3. #63
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Voor de liefhebbers nog een interessant document:

    Alle pijlen gericht op het vuurwerkbesluit

    Onderzoek naar het gebruik van professioneel vuurwerk bij evenementen in 2002
    dit document is ook al een paar keer voorbij gekomen op het forum. zoals witte reus al zei het is 8 jaar oud.. Het was een eerste (evaluatie) rapport na de invoering van het nieuwe vuurwerkbesluit meen ik.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #64
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.749
    Thanks
    3.292
    11.359 waarderingen in 5.120 posts
    binnenland, 29-03-2012 15:44


    Gemeenten hoeven voor opslag en verkoop van consumentenvuurwerk tot 10.000 kilogram geen milieuvergunning meer af te geven. Alle geldende veiligheidseisen blijven wel van kracht. Verder wordt de hoeveelheid vuurwerk die een klant in één keer mag aanschaffen, verhoogd naar de realistische en handhaafbare limiet van 25 kilogram. Daardoor kunnen overheidsinspecties en het Openbaar Ministerie zich richten op serieus gevaarlijke, illegale handel en praktijken met vuurwerk.

    Dat is de achtergrond van het aangepaste Vuurwerkbesluit dat vandaag in het Staatsblad gepubliceerd is en dat per 1 juli 2012 van kracht wordt. Aanleiding voor de aanpassingen was een evaluatie van het Vuurwerkbesluit in 2008 en een aantal adviezen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieuhygiëne (RIVM).

    Consument

    De maximale hoeveelheid vuurwerk die aan een consument verkocht mag worden, gaat van 10 naar 25 kilo. De nieuwe limiet is veilig en realistisch, en voorkomt dat verkopers een klant na aanschaf van één zware cakebox naar huis moeten sturen omdat die al 10 kilogram weegt. De praktijk is nu reeds zo dat justitie pas optreedt wanneer in bijvoorbeeld een auto, slaapkamer of garagebox meerdere tientallen kilo’s vuurwerk liggen opgeslagen, omdat dat gevaar oplevert en er klaarblijkelijk sprake is van illegale (door)verkoop.

    Handel

    Detailhandelaren die vuurwerk verkopen kunnen voortaan een opslag tot 10.000 kilogram melden aan hun gemeente; die grens lag op 1000 kilogram. Boven de 10.000 kilo is en blijft de provincie bevoegd gezag en blijft een milieuvergunning vereist. Kleinere verkooppunten, die dus een meldingsplicht bij hun gemeente hebben, moeten wel aan alle geldende eisen van milieu, veiligheid en afstand voldoen. Het afschaffen van de vergunningplicht voor deze detaillisten bespaart de ondernemers en gemeenten veel kostbaar papierwerk en voorkomt vruchteloze rechtsgangen naar de Raad van State. Gemeenten krijgen daardoor meer tijd om te controleren of de verkopers met meldingsplicht daadwerkelijk aan de eisen voldoen. Een vergunningprocedure kost een gemeente ongeveer 3500 euro, het behandelen van een melding kost slechts een vijfde daarvan.

    Professionals

    Overige grenzen die naar een realistisch, veilig en handhaafbaar niveau zijn gebracht, zijn de meldingsgrens voor het afsteken van vuurwerk door professionals (van 100 naar 200 kilo), het afsteken van theatervuurwerk door professionals (van 10 naar 20 kilo) en de maximale hoeveelheid vuurwerk die klaar mag liggen in de verkoopruimte (van 250 naar 500 kilo).
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  5. #65
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Mijn mening en vermoeden is dat de enige wijziging die ons mogelijk te wachten staat is dat de afsteektijden verder beperkt zullen gaan worden tot 22.00-02.00 uur. Dit om de grote zeikerds enigszins tegemoet te komen.
    Ik kan er naast zitten maar het zou mij niet verbazen.
    Over een poos zullen we het te weten komen.
    Als dat gebeurt word het hier chaos ! Dan is het 4 uur lang non stop knallen. Good luck buurt Haha 2008 ofniet..
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •