Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Laatst gewijzigd door moontan; 6 juni 2008 om 19:57

  2. #32
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    Ignis Brunensis 2008

    OPGELET: dit verslag bevat veel foto's het kan dus even duren met laden!

    Door tijd gebrek en andere bijkomstigheden zoals nuits de Feu was ik niet in staat om eerder een mooi verslag te schrijven.

    Eind mei zijn we op uitnodiging van Hendrickx en Alpeco Fireworks samen methun mogen afreizen naar de plaats Brno in Tjechie. Hendrickx Fireworks zou daar deelnemen aan het vuurwerkfestival Ignis Brunensis. Ze mochten het opnemen tegen flash barrandov uit Tjechie zelf, Fetes & feux uit Frankrijk, en Marutamaya uit Japan

    Op Donderdag 29 Mei was het dan zover in alle vroegte zo rond 4 uur sochtends was het verzamelen bij Alpeco. De hele ploeg bestond uit Koen en John van Hendrickx, Xavier en Ben van Alpeco, en ik en Gerdo (van Pyroworld zo je wil ). vlug richting brussel om daar naar vliegveld Zaventem te gaan




    De Prive jet van Mike was ook aanwezig in Wenen

    Bij aankomst op het vliegveld snel inchecken, en dan even lekker ontbijten want dat hadden we nog niet gedaan. Daarna de wandel gemaakt richting de gates alwaar we nog even moesten wachten om in te mogen stappen. Het was voor mij mijn eerste keer dat ik zou gaan vliegen. Benieuwd wat zou volgen

    Ja daar koppelde de Boeing 737 zich aan de slurf van de Gate. Tijd om aan board te gaan. bij instappen direct mijn eerste reactie: godskolere?! Wat is dit voor een kleine sigaar waar we met zn allen opeen gepakt zitten. Goed, maar gaan zitten en afwachten tot we vertrokken.


    Nee we waren niet in een rijke oliestaat, maar het is de skyline van Wenen.

    Het opstijgen viel allensinds mee, en tijdens het opstijgen en draaien van het vliegtuig richting land van bestemming zagen we nog even het vrachtvliegtuig liggen wat een week ervoor was doorgeschoten op de landsingsbaan. "Fijne" vooruitzichten dus dacht ik bij mezelf als we over een paar dagen weer gaan landen.

    De Vlucht was alles behalve vrij van turbulentie we stuiterde echt bijna letterlijk onophoudenlijk naar Wenen. pas het laatste deel werd wat rustiger. Die kist kraakte en piepte echt aan alle kanten. ik kneep hem best wel een beetje. Fijn zo een eerste vlucht.




    Singleshtos van Ricasa

    Kennelijk was de landingsbaan in Wenen wat aan de korte kant, toen we de grond raakte werd er echt uit allemacht geremd en stonden we bijna direct stil. Have a nice day werd er nog gezegd bij het uitstappen, yeah right.. Eerst maar ff bijkomen

    Wachten op de bagage en hup naar buiten waar iemand ons stond op te wachten met een mooi busje. De rit van Wenen naar Brno was iets van 2 uur. In Brno stapte we uit bij een 4 sterren hotel. Dát was dus goed geregeld. Ook onze kamer was buiten gewoon goed te noemen.





    Buiten was het inmiddels tegen de 25-30 graden aan, maar door de lage vochtigheidsgraad prima te doen. Na wat te hebben gegeten in het Hotel zijn we naar de Brno Dam gegaan waar het festival, en tevens een enorme kermis gehouden werd.

    Daar aangekomen zagen we het ponton liggen wat afgeladen klaar stond met allerhanden vuurwerk. Van Ricassa Singleshots, tot 10 inch bommen. Even snel een kijkje genomen en wat fotos en videos er van gemaakt.



    Terwijl we dat deden kwam Mr Stolba van Flash barrandov al aangelopen. Die meteen tegen ons zei: I know you from Knokke-Heist, welcome in Brno! Een leuke binnenkomer als je al herkend wordt van een eerder festival waar zei schoten. Dat breekt meteen het ijs, oude contacten worden dan ook weer aangehaald en een leuk gesprek volgde dan ook.

    Snel terug naar het Hotel om wat op te frissen, wat te rusten en te eten. Om daarna snel terug te gaan naar de Brno Dam om de show van Flash Barrandov te gaan zien. Na een wandeling door de kermis kwamen we aan bij het meer waar het ponton al klaar lag.



    De weer condities waren uitermate goed, wind in de rug, lage vochtigheids gehalte, en een lekkere temperatuur. We mochten van de organisatie staan waar we wildwe om dit vuurwerk vast te leggen op video en foto. Dit lieten we ons geen 2e keer zeggen, dus snel zochten we een prachtig plekje voor de (vip) tribune.

    Show 1 Flash Barrandov - Tjechie.

    in het foldertje wat uitgedeeld werd kon ik al opmaken dat Flash barrandov mijn favorite film muziek zou gaan gebruiken: Pirates Of the Carribean. Dit vooruitzicht maakte mij al helemaal blij en hyper. na de nodige toespraken en het volkslied volgde de show.



    Deze starte met het opgelegde muziek stuk welke ingang werd gezet met een aantal prachtige singleshots. hierna was het de beurt aan mixage van muziek stukken van Pirates of the Carribean.

    Al bij de eerste tonen van deze muziek vlogen de singleshots van Ricassa me rond de oren.. door slim gebruik te maken van de weerspiegeling van het water met Singleshots af te schieten in halve bogen was dit echt een enorm kippenvel bezorgend prachtig gezicht. Een eerste hooo, hooo! kwam dan ook al uit mijn giecheltje





    De rest van de show was een aan eenschakeling van prachtig vuurwerk van Ricasa, Vincente Caballer en het chineese San Tai. Ik heb bijzonder vele genoten van dit vuurwerk. en de ooh, oooh en whoehoes waren dan ook rijkelijk aanwezig van mij hahaha. Na de show was ik dan ook tot in tranen van al het prachtige vuurwerk wat ik daar gezien heb. en stond ik dan ook helemaal op me kop te juichen.

    Xavier die van de trap afkwam denderen van de vip tribune begreep direct waarom ik helemaal zo hotel de botel was hahahahaha. De rest kon het niet zo goed volgen. Maar het plezier was er niet minder om! Na wat nagepraat te hebben was het snel terug naar het Hotel om te gaan slapen.



    Helaas.. ik kon het niet laten en had hier lavast wat fotos gepost op forum toen. Dus het werd alsnog een lange nacht hahahaha. DE volgende ochtend was het vroeg ons bed uit voor Hendrickx. Zei starte vandaag met de voorbereidingen van hun show.

    Tot mijn spijt moest we verstek laten gaan omdat ik tot ondekking kwam ik niet voldoende tapes had. Snel een auto gehuurd voor weinig, en richting het centrum gereden opzoek naar bandjes. nadat we deze gevonden hadden (voor weinig, tjechie is wel lekker goedkoop ) snel weer terug naar het Hotel, om door te gaan naar de Brno Dam.





    bij de Brno Dam snel aan de slag gegaan om flink wat fotos en videos te maken. Daar waren Xavier, Koen, Ben john en een heel team druk in de weer om allerhanden singleshots, Candles, en wat al niet meer te prepareren. Singleshtos!? boog, na boog na boog werd er geprepareerd. Ook candles, een dikke 100 stuks lagen imposante klaar op de grond.

    Na 1 tape te hebben vol gefilmd, én Gerdo die een sloot aan fotos had geschoten was het weer tijd om richting het Hotel te gaan om verslag uit te brengen hier op het forum. Vóórdat we echter konden vertrekken werden we staande gehouden door een groepje uit Mala, wat Bleek dit waren mensen van de vuurwerkfabriek Lily Fireworks uit Malta.


    ja ja laden die 8inch cilinder van Parente hahahaha




    Na kennis gemaakt te hebben, en verteld dat wij van die en die websites waren. Werd ik tot mijn stomme verbazing zo wat omhelst omdat ze onze websites (VWC & PW) kende en deze helemaal geweldig vonden. Ik werd er een beetje stil en verlegen van zelfs heheheh, geweldig!

    In het hotel snel wat fotos gereed gemaakt en hier op het forum gekwakt. Daarna gingen we naar een Restaurant naast het hotel waar we waren uitgenodigd door Flash Barrandov. Er waren meer gasten uitgenodigd, een uiteenlopend pluimage van gasten zat aan tafel van mensen van Ricasa, flash Barrandov, Maritumya, Galaxsis, Lylfireworks tot wij als simpele hollanders hahaha.


    Xavier die even "zijn Dames" aan de fotograaf liet poseren


    tsja.. hahaha ook uw schrijver van dit artikel moest aan de bak met laden van shells

    Na een vorstelijk Diner, een heerlijk gebraden eend met alles erop en eraan, en de nodige gesprekken met iedereen over uiteenlopende onderwerpen zijn we terug te gaan naar ons Hotel om de nachtrust te gaan nuttigen.

    De Volgende ochtend vroe guit bed, me opgefrist en naar het ontbijt. Het ontbijt was royaal, en erg uitgebreid zoals je van een 4 sterren hotel mag verwachten trouwens. Van vers brood, broodjes, tot gebakken Bacon, worstjes, fruit en salades aan toe. Ik ben zelf een ontzettende spek\bacon liefhebber dus dat ging er iedere ochtend wel voldoende in


    Ook een Delegatie van Ricassa kwam een kijkje nemen bij Hendrickx op het Ponton


    Ben die een vergelijking maakte met verschillende soorten merken Ti-raps hehehe

    Na het Ontbijt zijn we voor de rest uitgereden naar de Brno Dam. Ik wilde een shot hebben waar ze aankwamen rijden en zouden uitstappen. dit om te gebruiken in mijn montage ( zie video). zo gezegd zogedaan. Na een kort gesprek van Koen aan de rest van de groep vlug aan de slag.

    Alle bommen moesten vandaag geladen worden. Dus tussen het filmen en fotograveren door werden ook door mij de nodige shells tot 10 inch geladen ( i love it ) Zo rond 16 uur in de middag zijn Gerdo en ik alvast terug gegaan naar het Hotel waar we even gerust hebben, en ik zelf nog wat in de lobby achter me laptop gezeten.



    GTST kijken kan tegenwoordig ook al online.. Dus ik kreeg heel wat gekke blikken toegeworpen toen ik op me gemakkie TV zat te kijken online..hahahaha. Zo tegen 19:30 was het tijd om terug te keren naar de Dam om de show te gaan zien.

    Show 2 Hendrickx Fireworks - Belgie

    bij aankomst bij de kermis werden we voroaf nog even ontvangen op een dakterras van een luxe Hotel dat uitkijkt over de Dam. Op dit terras was het een gezellige drukte. Ook hier weer vollop te eten naar hartelust. Ook hier kwamen we weer de delegatie van Ricasa en de Japanners tegen.





    Na deze nog even gesproken te hebben zijn we naar onze plek gegaan om de show te gaan filmen en te fotograveren. De weersomstandigheden waren nu niet zo gunstig, de wind stond heel raar en rook van de nodige BBQ op en rond het meer bleef heel gevaarlijk hangen.

    De show zelf begon na het volkslied, waar iedereen op de tribune dus massal ging staan ( had ik nog nooit gezien hahahaha). Het verplichte nummer was door Hendrickx heel erg goed op muziek geschoten. Beter als Flash Barrandov vond ik.



    Erna volgde een rustig stuk begeleid met water bengalen en mines. Het muziek stuk van Vanessa Mae vond ik ook erg goed. Hier bewees Hendrickx weer eens dat men het schieten van bommen exact op de muziek als geen ander beheerst. Op de laatste strijk die uitdoofve van Venessa haar Viool in de intro van de muziek knalde er exact 2 Italiaanse zilver kamuro simultaan open. op de muziek.. doe het maar eens na...

    Het verdere verloop van de show vond ik erg goed. Het was een duidelijk stap in de goede richting van Hendrickx Fireworks. Die een roerig hoofdstuk en tijd (Met Lefeber toen nog als zaakvoerder) defenitief achter zich liet.




    Het Haleloeia van Handel sloot deze show af. En met een davarende silver en green glitter finale en salutes sloot Hendrickx de show af. Wat ik zelf wat minder vond aan de show was het gebruik van vaak dezelfde blokken. Daar had voor mij meer variatia in mogen zitten. Alpeco heeft tenslotte tegenwoordig een heel arsenaal aan blokken van verschillende effecten en vormen.

    Ondanks dat de rook wat bij het ponton bleef hangen viel het nog goed te zien. Ook een grote pluim aan John Smeets, welke op het ponton de manuele stukken moest schieten van boven de 100mm. dit was een competitie eis.. Zoals al eerder opgemerkt schoten ze bommen exact op de muziek. Dit is mede door het vakmanschap van John en koen te danken dat dit zo mooi uitkwam iedere keer.




    Na wat nagepraat te hebben, weer terug naar het Hotel. alwaar we nog getracteerd werden op een goede borrel door Mr Zangh (eigenaar Alpeco en Hendrickx) en Mr Stolba op het goede verloop. Nadat we flink nog even hebben doorgezakt zijn we weer naar onze kamers gegaan.

    De volgende dag was het alweer tijd om terug te gaan rchting Belgie te gaan. al met al kan ik wel zeggen dat we een geweldige tijd hebben gehad in Brno Tjechie. We hebben echt geweldig genoten. Hen het was voor Pyroworld weer een kans om een nieuwe contacten op te doen met bv Ricasa, Lilyfireworks uit Malta en de Japanners


    Ik wil dan ook Hendrickx Fireworks, Alpeco Fireworks en de daarbij behorende personen: Koen, John, Xavier, Ben, Hilde, Helga en Mr Zangh enorm bedanken dat we dit reisje gesponsord hebben kregen!

    waar zijn de videos??? hoor ik jullie denken hahaha die kun je hier vinden:

    Video Flash Barrandov - Download

    Bestandsnaam: Flash Barrandov - openingsdisplay
    Bestandstype:
    HQ WMV (ingepakt met winzip\rar)
    Tijdsduur: 25:02
    Bestandsgrootte: 520MB

    Video Hendrickx Fireworks - Download

    Bestandsnaam: Belgium Hendricckx Fireworks
    Bestandstype:
    HQ WMV (ingepakt met winzip\rar)
    Tijdsduur: 27:03
    Bestandsgrootte: 575MB

    Meer fotos kun je natuurlijk vinden in ons foto album

    Veel kijk plezier met de videos
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2007
    Berichten
    1.673
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 4 posts
    Lekker verslag man!
    Leest lekker weg en is leuk om te lezen.
    Dankzij dit verslag weet ik echt dat het gaaf is om daar heen te gaan en de shows erg mooi zijn.
    Het is wel een groot verslag zeg met veel mooie foto's

    Ik ga nu meteen 1 film kijken!

    Bedankt voor het delen, en gaat het al beetje met je vingers?

  4. #34
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Zo jij hebt het verdiend om bij te komen. Wat een mooi verslag met gigantisch mooie foto's. De films bewaar ik dit keer omdat ik morgen op vakantie ga, ga ik ze daar lekker kijken!

    Super goed werk weer Jack!

  5. #35
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    De foto's zijn ontzettend mooi geworden. Vooral die van Flash-Fx. De wind stond perfect en ze schoten hele mooie bommen weg en dat verdient natuurlijk zulke foto's. Redbaron heeft gefilmt en geniet zou ik zeggen.
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

  6. #36
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Geweldig verslag over een geweldig festival!
    Wat een belevenis aldaar!
    Geweldige bedrijven bij elkaar dus een goede gelegenheid om alle banden even aan te halen erg handig!
    Daarnaast zijn de fotos werkelijk magnifiek geworden mijn complimenten zeer zeker!!!
    En de intros die je weer gebrouwen hebt zijn weer super als altijd!!!
    Bedankt voor het delen van deze geweldige beelden kerel

  7. #37
    VWC-Lid drummer 92's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Twente
    Berichten
    202
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Deze pot heb ik in de herfstvakantie gekocht toen ik op vakantie was in Tsjechië. Deze pot is gemaakt ter ere van het Ignis Brunensis festival. Op het label zijn mooie foto's te zien van het festival. Het is een 16 shots pot en word geïmporteerd/geproduceerd door Panta Pyrotechnik. Heeft me ongeveer tien euro gekost. Het effect was iets met palmen volgens mij, ik heb hem niet gefilmd

    Hier een paar foto's:






    Er staan nog een paar foto's in mijn album: http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/bro...imageuser=1909

    Ik weet niet of er dit jaar weer zo'n soort pot is gemaakt maar misschien dat Red- of Blackbaron dit weet

    Edit: Zie nu pas dat ik het in het 2008 topic heb geplaatst ipv in het 2009 topic, nou ja dan zal ik hem daar ook maar even posten (mocht hier bezwaar tegen zijn dan haal ik deze post weg )
    Laatst gewijzigd door drummer 92; 9 juni 2009 om 16:40

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •