Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    [VIDEO & FOTOS] Groupe-F [Frankrijk]

    Na onze avonturen met de koninginnedagvuurwerken. Zijn we weer eens de grens overgegaan dit maal eens naar Frankrijk.

    Het is altijd al een stille wens geweest om een vuurwerk van Groupe-F te mogen zien. aangezien ze de sluitings en openingsceremonie van de Olympische spelen in Turijn gedaan hebben, Het forum 2 jaar terug in Barcelona (met een vuurwerk van een paar km lengte). Ze zetten daarnaast ook nog eens de IJffeltoren iedere 14e Juni in vuur en vlam. Dus ja, die gasten wilde ik wel eens live meemaken. Kwam dat even mooi uit dat ze in Noordfrankrijk een vuurwerk hadden!

    Aangekomen bij het dorp waar het vuurwerk zou worden afgeschoten effe parkeren de franse politie vriendelijk aankijken, en het dorp snel in. Een maal in het Dorp zien we een grote kraan vannaf afstand in de lucht steken. Nadere inspectie leerde ons dat er single shots aanhingen. Dat kan dus niet anders, dus daar moeten we heen lopen voor het vuurwerk.


    De kraan met singleshots

    Toen we dichterbij de kraan kwamen vonden we naast wet klein vuurwerk, en gasbranders eigenlijk niks. Huh, zal toch niet waar zijn he? Hier helemaal naar toe gereden voor een stel suffe singleshots?
    Dat kon niet waar zijn, dus dan maar even een nadere inspectie achter de kraan. En jawel hoor, gelukkig daar stond een hele karrevracht aan mortierbuizen, candles en singleshots.


    Alle mortier rekken stonden zowat allemaal in waaier vorm

    Verdere inspectie van het terrein leerde ons dat er ook nog diverse bengaalsevuren stonden opgesteld op het terrein, en dat ook hier alles electronisch geschoten zal worden vanavond.


    de bengaalsevuren, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ik vermoed dat degene die dit neergezet heeft
    wat teveel franse wijn op heeft hahah


    nadat we dit spul op dit veld goed gezien hadden, zijnw e doorgelopen naar de feestent, om achtereenvolgens na een korte plas pauze door te lopen naar de voorkant van het terrein. Direct als we het terrein opllopen zien we dat Groupe-F een lokaal heeft geconfiskeert om hun apparatuur op te stellen:


    afschiet en muziek apparatuur

    Dat is niet misselijk die hele batterij aan schiet appratuur, en recht voor ons was direct een groot aantal vlammenwerpers te zien. Na wat rond gekeken te hebben bij de vlammenwerpers, zijn we naar onze film en foto lokatie voor die avond gelopen. Let the show begin!


    golden mines


    purple mines, purple comet candles en glitter boeketten


    het Spel van gasvlammen, erg mooi. Leuk detail: de kerktoren 2km verderop werd ook betrokken in het hele spektakel


    Groene en gouden spaanse boeketten


    single shots in aktie, met de brandende reus die in de top van de kraan gehesen werd.


    goud, goud, goud en nog eens goud, zeer fraai!


    Goud en zilver..


    De finale beetje overbelicht, maar goed. Salutes en felle roze magnesium bommen.

    Het was een relatief korte maar in mijn ogen erg spectaculaire show. Zeker voor herhaling vatbaar. Groupe-f Maakt zijn naam waar als het gaat om pyrotechnische spektakelstukken. Ze zijn niet alleen gekend om hun vuurwerk, maar ook om het duo wat met draaiende fonteinen op hun rug. Dit duo hebben we nu ook live kunnen zien, een prachtig gezicht om dat eens live te kunnen zien!

    Er is natuurlijk gefilmd, en dat kan je *hier* downloaden. Voor meer fotos kan je eens *hier* gaan kijken.


    Oeps beetje lange post, maar goed het was gewoon mooi
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 15 juli 2007 om 22:48
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Bedankt voor het delen he.

    Echt een pracht van een show. Heb jouw reactie al gekregen toen je die nacht thuis kwam, net als die van Kevin, dus was zeer benieuwd naar de beelden van deze show.

    Heb echt met open mond zitten kijken, het begin zitten ze al flink te pompen waarbij je denkt over hoe de finale dan moet wezen. Dan die show tussendoor met al die vlammen, echt zeer mooi in elkaar gezet en iets wat mij betreft wel vaker mag worden gebruikt door anderen ook en daarna ook die mannen met van die wielen op hun rug. Is mij al verteld dat die erg tof waren, maar ik ben het er ook helemaal mee eens!

    Dan ineens weer even wat mooie mines van die hijskraan, apart effect, erg leuk ook, en dan bouwen ze die finale niet op, nee, gewoon vol hard gas geven en pompen tot het op is! Niet normaal hoeveel goud je even de lucht in kan jagen en dan nog voor zo'n tijd ook!

    Echt een prachtige show, kan jullie reactie dan ook zeker begrijpen nu, zoiets wil iedereen weleens meemaken. Nogmaals bedankt voor het delen!

  3. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    dan te bedenken dat het maximum kaliber maar 5inch was
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Zo zie je maar dat er niet perse een groot caliber nodig is voor een mooie show.
    ook erg leuk effect geeft het met dat vuur wat getimed word ontbrand enz..zie je niet zo vaak.

    Kruitsnuiver..

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Dit forum herbergt prachtige video beelden en foto,s
    Zo ook deze show van Groupe-F
    Schitterende beelden weer van Red Baron.
    Een leuke sfeerintro met beelden van het terrein en opbouw met muziek van het numer van Elton John: Your Song.
    Het is een pyromusical, mooie opbouw met bijzondere effecten, kleurrijke mines, bengaalse vuren en een heerlijke finale.
    Mooi,heel mooi weer.

  6. #6
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Dank, Moontan.

    Spijtig genoeg is dit maar eens in de 6 jaar.

    Het nummer wat ik heb gebruikt is afkomstig van de film Moulin Rouge. Gezongen door Ewan McGregor en Alessandro Safina
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Dank, Moontan.

    Spijtig genoeg is dit maar eens in de 6 jaar.

    Het nummer wat ik heb gebruikt is afkomstig van de film Moulin Rouge. Gezongen door Ewan McGregor en Alessandro Safina

    Tof dat je de titel van het nummer noemt.
    Mag je vaker doen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •