Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: Nuits de Feu 2008

  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    Nuits de Feu 2008





    Nuits de Feu 2008

    iedere 2 jaar vind er nabij het Franse plaatsje Chantilly in de kasteeltuinen van Kasteel Chantilly het mega vuurwerk spektakel Nuits de Feu plaats. Op drie dagen tijd worden er 15 vuurwerken ontstoken door 11 verschillende vuurwerkbedrijven van over de hele wereld.

    Op 1 dag tijd wordt er dan meer vuurwerk weggeschoten dan meer dan 7 shows bij elkaar tijdens het Internationaal vuurwerkfestival Hannover te Duitsland. In dit topic alle details, ins, outs, geschiedenis, en leuke feitjes over het Festival.


    Geschiedenis

    Vuurwerk en het kasteel Chantilly gaan al heel ver terug. Al in 1672 werden er vuurwerken geschoten bij het befaamde kasteel. Meer dan drie eeuwen later zouden deze mega spektakels iedere 2 jaar haar glorie tijden herleven voor drie dagen tijdens het prestigeuze vuurwerkfestival Nuits de Feu.

    Het Festival werd voor het eerst op initiatief van de provincie Oise in 1987 georganiseerd. Deze eerste editie werd technisch begeleid door het franse vuurwerkbedrijf Ruggerie (tegenwoordig Lacroix & Ruggerie). De eerste bedrijven die destijds mee deden waren Parente (Italie, en won), Zarragozanna (Spanje, werd tweede), Van Cleemput (Belgie, kreeg de Jury prijs) en Lacroix.


    affiche 1e editie en 2e editie

    Het festival duurde toen 2 dagen ( sinds 2006 3 dagen). En beleefde al 1 jaar later haar 2e editie met alweer een vuurwerk extra. In 1992 deed het enigste Nederlandse vuurwerk bedrijf ooit mee aan Nuits de Feu tot nu toe: JNS Pyrotechniek uit Leeuwarden. Samen met het Belgische van Cleemput schoot men een gezamelijke show weg ( er waren nog andere landen combinaties) uit naam voor Nederland en Belgie. De show had een titel, La Symphonie Fantastique. Helaas ze wonnen niet, Winnaar in 1992 was de combinatie Portugal\Italie (MP et Filha \Panzera) ze werden ook niet 2e .. maar laatste (5e)

    Het festival wijzigde nogal eens haar competitie elementen. zo moest men onder andere voor een ander land Schieten in 1995. in dat zelfde jaar zagen we een Frans vuurwerkbedrijf genaamd Arts & feux wat later overging in Legoux en eind negentiger jaren weer overgegaan is in een zekere Sinomax France, het bedrijf achter het bekende merk Bonbridge

    In 1996 werd alweer de 10e editie van het festival georganiseerd. En werd er voor het eerst 7 bedrijven uitgenodigd en begon het festival zo stilletjes aan
    haar vaste vorm te krijgen zoals we het nu kennen. En werd het om de 2 jaar gehouden. In 1998 werd het aantal deelnemende bedrijven naar boven bijgesteld op acht. Er deden nu iedere dag 4 bwedrijven mee, en er werd een nieuwe prijs in het leven geroepen: Prijs voor beste ontwerp\choreografie.

    Sinds editie 2006 is het aantal dagen gegroeit van 2 naar 3. Dus in 2008 zullen we wederom 3 dagen kunnen genieten van in totaal 15 shows. 2006 was ook het
    jaar dat Nuits de Feu haar 15e editie beleefde. De 3e dag die ervoor is geplakt op de Donderdag daarin worden bedrijven uitgenodigd met een zeer degelijke referentie lijst. En is buiten competie

    Competitie regels, eisen, themas en verplichte muziek


    Nuits de Feu kenmerkt zich door de unieke competitieve regels voor het vuurwerk wat een deelnemer gaat schieten. Ver verplicht stuk muziek tot aan het gebruik van stil vuurwerk. tot aan eisen betreffende het terrein. Hier onder zal ik even wat uiteen zetten:

    Voor 2008 gelden de volgende eisen en regels voor een vuurwerk op vrijdag 13 en zaterdag 14 juni 2008. Donderdag 12 Juni is buiten competitie en is min of meer voor de eer. De organisatie daagt de deelnemers voor Donderdag ook uit om zicht totaal artistiek, exprimenteel, en origineel uit te leven.


    • Twee en een halve minuut vuurwerk op muziek. Deze muziek is een opgelegd stuk
    • een tot twee minuten vuurwerk zonder muziek, waar het ritme, klank en kleur belangrijk zijn.
    • 30 seconde tot 1 minuut vuurwerk wat zo stil mogelijk is.
    • 30 seconde tot 1 minuut vuurwerk wat verstrekt is door de organisatie en wat voor iedere deelnemer exact gelijk is.
    • In deze show móéten ook vuurwerk stukken op palen aanwezig zijn ( zoals fonteinen, watervallen enzovoorts).
    • 10 minuten vuurwerk op muziek, vrije keuze van muziek en invulling
    • Duur van de show is totaal 14 minuten


    Het opgelegde stuk muziek is een klassiek stuk van de componist Maurice Ravel. Onder andere bekend van de Bolero en Daphnis en Chloe. Dit laatste stuk is dan ook uitgekozen voor het verplichte stuk muziek. je kunt het stuk muziek *hier beluisteren*



    Meer regels
    • Het terrein is ingedeeld in stroken die de hele breedte van het terrein bestrijken. Deze stroken worden gescheiden door een witte lijn ( wit touw) waar
      aan de uiteinde van ieder touw met een bordje opstaat van wie deze strook is.
    • Het is dus ook niet toegestaan om buiten deze afgebakende stukken (o.a stroken) het vuurwerk te plaatsen. Of in de toegewezen stroken van je buurman.
    • Het maximum kaliber is 200mm.
    • Vuurwerk dient Europees gekeurd te zijn. Voorheen moest het óók gekeurd zijn in Frankrijk zélf. Als ik het goed hebt hoeft dit laatste niet meer. omdat er een ontheffing verleent is door de overheid.
    • Het vuurwerk moet verplicht electronisch onstoken worden.
    • Indien dit Draadloos gaat moet de schiet apparatuur voldoen aan Europeese normen en gekeurd zijn.
    • Het is verplicht een in Frankrijk erkend klasse 4 gecertificeerde vuurwerker bij iedere deelnemer te zijn.




    Naast deze regels zijn er voorafgaand aan dat een bedrijf er ubherhaubt nog maar aan mág meedoen te voldoen aan een aantal eisen. Zo is het bijvoorbeeld helemaal niet de bedoeling dat je als vuurwerkbedrijf je daar aanmeld als potentiele deelnemer. Dat wordt niet op prijsgesteld. Men kiest het vuurwerk
    bedrijf uit. Zodra je een uitnodiging hebt ontvangen om mee te dingen voor een deelname zal je ook hier weer het een en ander aan procedures en regels moeten volgen.

    • indienen van een offerte met ontwerp van het vuurwerk:
    • een omschrijving en motivatie van de artistieke intenties.
    • Een uitleg waarom men met het ingeleverde scenario het thema (zie verderop) denkt uit te beelden.
    • Een stap voor stap synopsis van het vuurwerk op papier. Inclusief effect types, grote en welke onder liggende muziek er bij zit indien van toepassing. Het inleveren van scetches, afbeeldingen, situatie schetsen of digitale simulatiewordt aanbeveeld.
    • een complete lijst van de verwachte gebruikte produkten


    De deelnemers worden gekozen op basis van een mengeling van de eisen, Interpetatie van het thema, manier van gebruiken van diverse soorten vuurwerk.

    Het Thema van 2008

    "Painting The Sky" dat is het (uit het frans vertaalde) thema voor 2008. Wat concreet inhoud dat eht thema gebaseerd moet zijn op schilderen, en Schilderijen met als inspiratie bron de honderden Schilderijen en andere kunstwerken in het Kasteel Chantilly. het doel is om de Jury en het publiek te laten zien hoe kleur, licht en ruimte gebruikt kunnen worden in de lucht met als spectaculair decor de kasteeltuin van Kasteel Chantilly. Het is dus aan vuurwerker om hier mee aan de slag te gaan en met mooie, orignele en verbluffende effecten en spectakel zijn "schilderij" in de lucht te maken

    weetjes en feitjes

    • budget voor iedere show bedraagt rond de 45.000 euro
    • Nuits de Feu is een initiatief van de Provincie Oise
    • Het festival wordt (pyro)technisch begeleid en ondersteund door Fetes & Feux, een van de grotere franse vuurwerkbedrijven
    • De Overture wordt 3x geschoten, de voorbeeld shows 2x, De Bouqet do'r 2x. Op vrijdag is er een ander Bouqet do'rof slot show.
    • Rond de 150.000 betalende bezoekers komen af op het festival
    • Bedrijven die uitgekozen zijn, en accoord zijn gegaan om mee te doen moeten een compleet scenario (compleet met plaatjes en uitvoerings beschrijvingen) afleveren bij de organisatie.
    • de organisatie van Nuits de Feu zelf telt 200 man
    • aan brandweer, politie, rode kruis en Ambulance personeel is 600 man present
    • voorbereidingstijd voor 1 festival bedraagt een kleine 2 jaar, al in augustus na het festival in Juni beginnen de eerste voorbereidingen alweer voor 2 jaar later.
    • De jury bestaat uit 20 personen. Deze (invloed rijke) personenen zijn afkomstig uit de kunst, showbizz, politiek en pyrotechniek.


    De bedrijven voor Nuits de Feu 2008:



    Fuegos Jupiter - Argentinie

    Fuegos Jupiter afkomstig uit Argentinie is al vaker bezig geweest op europeese bodem. zo wisten ze in 2005 de winners (15e) editie van het internationaal vuurwerkfestival van Hannover te winnen met een wel zeer strakke show. kregen ze in 2007 de speciale prijs vand eJury van het vuurwerkfestival van Cannes. En

    zijn ze in montreal ook geen onbekende.


    Pyrovision - Oostenrijk

    Pyrovision uit Oostenrijk is onder vele van ons hier geen onbekende meer. zo hebben ze Knokke-heist 2005 gewonnen, Deurne 2006. En waren ze al eens eerder te zien in Nuits de Feu 2004. En hebben ze al op menig ander festival hun kunsten mogen vertonen zoals in Hannover. en gaan ze later dit jaar naar het grote vuurwerkfestival van Montreal. aan Christian Czech en zijn team de zware taak om Nuits de Feu te gaan winnen!

    *VIDEO* NDF 2004
    *VIDEO* Knokke-Heist 2005
    *VIDEO* Knokke-heist 2006
    *VIDEO* Hannover 2006
    *VIDEO* Deurne 2006

    Event Show - belgie

    Voor mij een totaal onbekend bedrijf dat uit Belgie komt. Ondanks dat ik toch veel shows in Belgie bezoek. En van iedere (middel grote, of grote firma) zo zachtjes aan het bestaan daar wel weet. Is Event Show ( of 123 BOOM) een onbekende, misschien wel vreemde eend in de bijt. Hoe ze het voor elkaar gebokst hebben om dus mee te mogen doen aan NDF is mij een raadsel. Wat ik zo heb kunnen vinden over dit bedrijf. is dat ze het grote carnavals vuurwerk van Binche schieten. En dat ze nogal eens een opdracht vervullen voor de waalse televisiezender RTBF. Gaat dit belgische bedrijf voor een (positieve) verassing zorgen.. of voor een (te verwachte??) telleurstelling? We zullen het na de laatste show op zaterdag 14 juni weten.

    Pyrotecnia Igual - Spanje (buiten competitie - schiet op donderdag 12 juni)

    Ook deze firma is geen onbekende op dit festival. De laatste keer dat ik ze daar heb gezien was in 2004. deze uit 1880 stamende firma is wereld beroemd om zijn kamuro en crown effecten. In 2004 was ik erg verrast door hun show. En waren de spanjaarden achter ons op de tribune niet minder enthausiast. het behoeft denk ik ook weinig commentaar dat deze firma al menig prestigeuse prijs in de wacht heeft weten te slepen op menig festival of wedstrijd.

    *VIDEO* NDF 2004

    Pirotecnia Caballer- Spanje

    Pirotecnia Vincente Caballer was al eens te zien op Nuits de Feu, voor het laatst in 2006. Ze stelde daar in mijn ogen erg telleur. oke, de grote mate van synchroon schieten van enorme bergen Singleshots, mines, en seconde fonteintjes.. is wel leuk hoor.. Maar het gaat toch echt wel een beetje vervelen na een tijdje als je amper bommen erboven ziet. Tot over maat van ramp schoot Caballer zijn eigen pontons in brand waardoor links en rechts wel het een en ander is blijven staan. Ondanks dit drama, en dat deze firma gewoon telleurstelde. Hoop ik dat ze in 2008 beter uit verf gaan komen.

    *VIDEO* NDF 2006


    Jacques Couterier - Frankrijk (buiten competitie - schiet op donderdag 12 juni)

    Oók Jacques Couterier hebben we al eens eerder mogen zien op Nuits de Feu , de laatste keer was in 2004. Het bedrijf zette daar een prachtige show weg met een prachtige finale als slot. in 2007 hebben ze nog mogen schitteren op 3 grote festivals waaronder dat van Monaco, Macau en in het Chineese Liuyang. Op alle 3 deze festivals is men in de prijzen gevallen. In 2004 won men overigens de Publieksprijs op Nuits de Feu. Het is in mijn ogen ook een sterke deelnemer die wel eens kans kan maken op de 1e prijs.

    *VIDEO* NDF 2004


    Pyrozone - Frankrijk

    Pyrozone is een relatief onbekende speler. Maar wist in 2006 de 1e prijs binnen te slepen op het Britse Internationale vuurwerkfestival van Blackpool. in het verleden waren ze nog te zien tijdens de Gentse feesten. Daar schoot men toen het grote vuurwerk op 20 juli. Ook waren ze in 2006 nog te bewonderen toen men het afsluitende vuurwerk van het Straat theater festival van Hasselt schoot. Ook in Versailles zijn ze geen onbekende. Een bedrijf die denk ik onverwachts wel eens hoge ogen zou kunnen gooien.

    Parente Fireworks - Italie (buiten competitie - schiet op donderdag 12 juni)

    Tsja.. dit wereld beroemde bedrijf uit Italie behoeft eigenlijk geen introductie. Zowat elk festival of wedstrijd hebben ze wel 1 of meerdere keren gewonnen. In 2006 waren ze nog voor het laatst te zien op NDF. Helaas is hun vuurwerk in de laatste helft letterlijk in rook op gegaan. En was er haast niks meer van al hun moois meer te zien. Ze mogen dit keer in de herhaling.

    *VIDEO* Knokke-heist 2004
    *VIDEO* Knokke-Heist 2005
    *VIDEO* NDF 2006


    Macedos Pirotecnia - Portugal

    Macedos is al iets langer dan 1 jaar Guinness world record houder van het grootste vuurwerk ter wereld wat ieder jaar geschoten wordt op meer dan 30 locaties ter gelijkertijd versprijd over het eiland Maidera. Ze waren in 2007 nog op het Festival van Knokke-heist te zien. Helaas is hun vuurwerk door de heftige regenval letterlijk in het water gevallen. Spijtig maar niks aan te doen. Ze wisten in 2007 echter wel het Vuurwerkfestival van Hannover te winnen.

    Apogee Fireworks - Canada Bouqet do'r 2008

    Tot in tranen toe wisten ze mij te raken op NDF 2006. en terecht dus dat ze NDF wonnen dat jaar. Met een prachtig vuurwerk wisten ze de Jury en het publiek te overtuigen dat zei dat jaar de beste waren tijdens Nuits de Feu 2006! als prijs mag man tijdens deze editie van nuits de Feu het slot vuurwerk iedere avond schieten. Ik kijk er al met veel verwachting naar uit!.

    *VIDEO* Knokke-Heist 2005
    *VIDEO* NDF 2006


    Wie er met de uiteindelijk winst gaat strijken? Dat is een goede! Het is een zeer divers deelnemersveld. Ik zelf zet mijn kaarten op Pyrovision en Jupiter. Maar wie weet verbazen we ons van de prestaties van Belgie!? het is moeilijk te bepalen op dit moment. Vincente Caballer zou ook nog kunnen. Maar die zal dan toch wat creatiever moeten zijn dan een sloot singleshots weg te jagen om U tegen te zeggen.

    we zullen zien wat het allemaal gaat brengen! Om jullie alvast nog wat meer in de stemming te brengen heb ik een promotiefilmpje gemaakt voor Nuits de Feu 2008! *klik* voor download, veel kijk plezier
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 18 januari 2008 om 23:14
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Prachtig stukje informatie Redbaron
    mooie promo film heb je ook in elkaar gezet, heb genoten.

    Ik heb alweer enorm veel zin in dit festival.
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 18 januari 2008 om 23:26
    Once a pyro, always a pyro

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 mei 2007
    Locatie
    midden nederland
    Berichten
    281
    Thanks
    29
    84 waarderingen in 21 posts
    Geweldig stuk, voor mij althans.
    Voor de eerste keer er even ingedoken om nu eens te lezen hoe het allemaal zit.
    Het geeft mij in ieder gevaal een heel duidelijk beeld.
    Duidelijk omschreven en overzichtelijk.
    Over 2 jaar ben ik ook van de partij.
    En de intro..... helemaal TOP
    Groetjes Giron
    Beter een Girandola in de lucht dan 10 in een doos :D

  4. #4
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    als ik dit zo lees is dit dus meer als zeker de moeite waard om eens heen te gaan???

  5. #5
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincmeister Bekijk bericht
    als ik dit zo lees is dit dus meer als zeker de moeite waard om eens heen te gaan???
    Daar kan ik kort over zijn: Ja!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Een korte video/trailer van Nuits de Feu 2008:

    http://www.dailymotion.com/video/x4e...eu-2008_events

  7. #7
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    NDF 2008: indeling schietende bedrijven

    Hieronder tref je de volgorde aan van de schietende bedrijven voor Nuits de Feu 2008:

    Donderdag 12 Juni:
    3 bedrijven die geselecteerd zijn op basis van een eerder verworven Publieksprijs op een eerdere editie van Nuits de Feu, en strijden dus buiten de normale competitie. Ze hebben verder ook geen restricites of veprlichte zaken opgekregen, Carte Blanche dus:

    • Frankrijk - Couturier Organisation - J. Couterier
    • Italie - Parente Fireworks - F. Pavanetto & A. Parente
    • Spanje - Pirotecnia Igual - M. Jouffroy & X. Galan
    • Slotshow (Bouquet Final) - Frankrijk - Fetes & Feux - P.E Gelis


    En dan de Competitie zelf

    Vrijdag 13 Juni:

    • België - Event Show - X. Bourdon
    • Oostenrijk - Pyrovision - C. Czech
    • Spanje - Pirotecnia Caballer - V. Caballer
    • Slotshow ( Bouquet D'or) - Canada - Apogee - A. Carbonneau



    Zaterdag 14 Juni

    • Argentinië - Fuegos Jupiter - G. Gallo
    • Portugal - Macedo's Pirotecnia - C. Alves & F. Macedo
    • Frankrijk - Pyrozone - D. Saint-Léger
    • Slotshow ( Bouquet D'or) - Canada - Apogee - A. Carbonneau


    Opening van het park: 20:00
    Overture van het park om 21:30 Een show verzorgt door Jean-eric Ogier van Fetes & Feux. Deze overture is op alle 3 de dagen, en hetzelfde
    om 22:45 begint de competitie het einde is zo rond 0:00 met een slotshow.

    er wordt een totaal van 150.000 man betalend publiek verwacht.
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 23 mei 2008 om 21:43
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Berichten
    24
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    worden weer 3 spectaculaire dagen :-)
    overdag een dagje parijs, parc asterix en indien mogelijk de opbouw bezoeken. Kom de 3 dagen wel door.

    see you in france

  9. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    NDF 2008: Voor die mensen die niet kunnen , of willen, live stream via Internet!

    voor die mensen die helaas niet kunnen of willen naar Nuits de Feu 2008. Maar het wel zouden willen zien.

    Je kunt het evenuteel live volgen via een webcast live stream.

    op deze sub site van Nuits de Feu kun je vannaf donderdag avond alles live volgen: http://www.nuitsdefeu.com/live/index.php

    wel even registreren.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. #10
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Top tip RedBaron!
    Mocht ik niet met andere dingen bezig zijn ( geboorte van ons eerste kindje) dan gaan we dit zeker via de livestream bekijken.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2007
    Berichten
    1.673
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 4 posts
    heb me aangemeld dit is toch volgende week donderdag?
    Zoja hoe laat want ik ga het zeker kijken

    Bedankt voor de tip Jack!

  12. #12
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viva la Bang Bekijk bericht
    Top tip RedBaron!
    Mocht ik niet met andere dingen bezig zijn ( geboorte van ons eerste kindje) dan gaan we dit zeker via de livestream bekijken.
    Das ook geen misselijke onderneming om een kindje te baren.. maar goed.. op de achtergrond NDF aan kijhard.. kan het nageslacht alvast wennen aan de mooie klanken van vuurwerk

    Mocht ze in die tijd geboren worden.. dan bij deze alvast van Gefeliciteerd! Ik hoop dat er een mooie gezonde dochter of jongen ter wereld mag komen!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  13. #13
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Op de hierboven gegeven site zijn de afgelopen dagen elke dag nieuwsitems geplaatst...
    Geweldig als je frans kunt maar ook zeker waard om te kijken alleen voor de beelden!!!
    Genoeg vuurwerk en opbouw te zien aldaar!

  14. #14
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Ik ga zeker gebruik maken van deze stream, bedankt voor de tip!! geniet ervan mensen die aanwezig zijn bij deze prachtige shows!
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  15. #15
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Mensen vergeet niet dat de stream op dit moment te bekijken is,
    ik moet zeggen vrij goede kwaliteit, genieten dus!!
    Er is niet veel wind als ik het zo zie, ik hoop dat er geen last van is.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •