Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    VWC-Lid Mats's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2005
    Berichten
    323
    Thanks
    36
    20 waarderingen in 13 posts

    [VIDEO & FOTOS] Privévuurwerk Alpeco, Steenhuffel 8 April 2006

    Zaterdag 8 april hadden we wederom een Privévuurwerk van Alpeco. Dit keer waren we in Steenhuffel, en wel om precies te zijn bij Kasteel Diepensteyn. Dit kasteel is in de jaren negentig door de Palm Brouwerij ( die daar ook gevestigd is) helemaal vanaf de oude fundamenten herbouwd. Tegenwoordig worden op dit kasteel ( in de stoeterij er naast)de bekende paarden uit de palm reclames er gefokt. In het kasteel zelf worden meestal wat exclusievere feesten georganiseerd.


    Kasteel DiepenSteyn


    Zo ook deze avond, de gasten werden met 8 Stretch limos afgeleverd bij het kasteel. Het feest was ter gelegenheid van iemand die 50 jaar werd.

    Smiddag toen we arriveerde was het bar en bar slecht weer, veel wind en regen. Gelukkig klaarde het weer rond 16:30 weer op met een lekker zonnetje.


    opstelling hoog vuurwerk


    2 uur voor dat we los mochten om 20:00 uur zijn we zo goed als klaar, dus is het tijd om de schietkisten te testen of alles werkt. Helaas... sequencer nummer 5 (midden post hoog vuurwerk) laat het afweten, en geeft aan dat 5 lijnen niet werken. Het gekke is de lijnen zijn wel degelijk goed. Er is iets mis met sequensen nr 5. Snel worden de lijnen die niet branden op sequencer vijf omgeplugd naar andere sequencers op het veld.


    opstelling laag vuurwerk


    Nadat we dat achter de rug hebben, is het tijd om alles door te trekken naar de tafel van waar alles bediend worden. Nu kunnen we ff pauzeren tot dat we gebeld worden door de organisator van het feest ( rond 22:00 uur) dat we één shell als aankondiging kunnen afvuren.


    buizen die klaar staan voor transport


    Na deze shell moeten we 5 minuten wachten en kunnen we de show van start laten gaan.. Althans zo stond het de papieren.. pas 1 uur later om 23:00 uur dus kregen we het signaal dat we de eerste bom konden afschieten.. das niet de bedoeling natuurlijk, maar goed, gaan met die banaan..


    vincent aan het werk


    Nadat de eerste bom afgegaan was, en we na 5 minuten de romeinse kaarsen aangaan gaat het feest goed los. Helaas ontploft jammerlijk genoeg een van de kaarsen en dondert om en schiet vrolijk de rest af tussen het andere vuurwerk. Zo iets kan gebeuren, en dat heb je op dat moment niet in de hand.


    romeinsekaarsen

    Even is er een kleine stilte en gaat de eerste shell de lucht in. Plots zie ik na 4 shells ineens onze rescue de lucht ingaan. ( mocht er iets niet afgaan, of er dreigt een gat in de show te ontstaan dan steken we iets af wat als backup klaar staat, in dit geval een 4 inch 9 schots blok). hee dat klopt niet denk ik. Later hoorde ik dat op dat moment onze schutter ( Vincent) het veld in gerend is, ik kom hier zo op terug.


    De rescue die de lucht in gaat, 9 schots color chrysanthemum


    Nadat ik dat gezien heb denk ik, hee hier klopt iets niet, en direct erna zie ik dat alleen de linker post van het laag vuurwerk afgaat en de midden en rechter post blijven staan.. Deze gaan nog wel maar pas een 1-2 minuten later. Resultaat is dat de hele choreografie in de show weg was.


    doordat het scenario door de war geschopt is krijg je de meest bijzondere, maar wel fraaie fotos

    Wat was het geval? Het laag vuurwerk (romeinse kaarsen, blokjes, fonteinen enz) is verdeeld over 3 posten, het meeste gaat dus per 3 of 6 tegelijk. De Sequencers staan met elkaar in contact dmv van een draad, deze draad geeft een puls door aan alle sequencers, dat ze aan de gang mogen. Vermoedelijk heeft die ontplofte romeinse kaars deze draad beschadigd waardoor de 1e sequencer de puls niet meer door kon geven. Wat er in resulteerde dat alleen de 1e Sequencer af ging.



    Vincent kreeg dit door en gooide de rescue aan, en sprinte het veld in om de Sequencers manueel aan de gang te gooien. Zodoende is de hele choreografie van de show het water in gedonderd. Het hoog vuurwerk (bommen en grote blokken) dat ging allemaal wél goed af.


    chrysanthemum met popping pistil


    Na de show zijn we heel even naar het kasteel gegaan om effe wat te drinken en te eten. Daar donderde tot overmaat van ramp mijn videocamera uit mijn tas op de keien.. Hoe dat kon is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Godzei dank viel hij op mijn zonnekap, die de klap voor een groot deel opving. Deze zonnekap is nu wel kapot.


    De teringzooi na de show altijd.

    De show zelf was opzich best wel goed hoor! Zeker het leuke aantal bommen, en het feit dat ik ze vanaf 2 punten heb kunnen filmen maakt de video reportage alsnog een genot ( denk ik) om te bekijken. De foto’s zijn óók de moeite zeker omdat het scenario door de war geschopt is, krijg je dingen op foto’s die je normaal niet hebt, met een verassend mooi resultaat.


    Resumé: Bedankt Murphy!

    De Video kun je natuurlijk *hier* bekijken.

    De rest van de fotos zijn *hier* te beijken.
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 24 juni 2007 om 22:41

  2. #2
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Zo, ik heb ff de tijd genomen het filmpje te bekijken en weer complimenten aan jullie! Erg leuk in elkaar gezet, zeker met die 2e cam bij geeft een leuk extraatje. Is ook leuk om te zien hoe het er daar uitzag toen die shell zo laag knalde enzo.

    Ook al ging het niet geheel goed tijdens het showtje, toch vond ik hem nog erg leuk en als je het niet zou weten zou het in dit filmpje niet eens echt opvallen heb ik het idee. Niets stoorde mij in ieder geval hieraan. Zitten trouwens erg mooie effecten in verwerkt en goed gevarieerd ook.

    Ik moet ook zeggen dat het echt leuk is om het zo te lezen. Stukjes tekst met foto's en bijschriften erbij. Geeft toch wat extra's, mag je wat mij betreft vaker zo doen.

    Ben benieuwd naar de volgende!

  3. #3
    VWC-Lid Doodskopper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    151
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    leuk verslag en filmpje!
    Dit zou ik ook wel willen in mijn achtertuin

  4. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Dank u, vond het wel leuk om eens een keer zo een verslag te schrijven ( die roel zo over genomen heeft van me). Ook het monteren van de video was ff een klusje maar het resultaat maakt veel goed
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    netjes hoor
    altijd weer leuk om naar de filmpjes op jullie site te kijken

  6. #6
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Geweldig verhaal om zo te lezen wat er ook allemaal achter de show gebeurde wat wij zo niet echt zien...
    Ook de foto's zijn inderdaad goed gelukt en hebben toch een beetje een uniek tintje zo
    De show zelf is erg leuk zo met die twee cams en zeker als er iets misgaat ziet het er erg gaaf uit
    In de show worden aantal hele mooie combi's gemaakt...
    Ook worden er een aantal hele moie kwaliteitsbommen en unieke bommen geschoten zoals ringen dubbele ringen enzovoort erg gaaf!
    Verder kan je op zich wel izen wat de pyrotechnicus precies in zijn hoofd had maar zo ziet het er op zich ook al gaaf uit laat staan als alle sequencers het gewoon deden
    Ook een crackling thema is weer aanwezig met een aantal hele mooie crackling palmtrees heerlijk!
    Af en toe vind ik de combi's wat minder maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het niet helemaal ging zoals het hoorde...
    Ook de schitterende Golden Spider komt weer aan bod
    Later in de show word een lekkere fluitblokje geschoten met daarboven weer de lekkere golden spider kicken!
    Daarna een leuk glitter thema met mooie mines en dan dat blok weer...
    Die palms naar glittering echt geweldig mooi!!!
    En een lekkere finale met een dosis goud die tot op de grond komt erg mooi!
    Zeker een lekkere show voor een waarschijnlijk leuk feestje
    Bedankt weer

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 13 september 2007, 19:03

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •