Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Frits Broks: “Het lijkt meer op burgertje en ondernemertje pesten”.



    Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam gaat onderzoek laten verrichten naar een algeheel vuurwerkverbod in de havenstad. In deze regio is het nog niet zover. Volgens Frits Broks van de Rijswijkse Vuurwerkhal is zo’n verbod alleen maar gevaarlijk. Frits Broks:”Arno Bonte zit nu in de gemeenteraad. Als vuurwerkhater probeert hij het verbod er nu weer doorheen te drukken. Hij vergeet echter dat er tienduizenden Rotterdammers zijn die veel plezier beleven aan het legale consumentenvuurwerk ook al is het maar 8 uurtjes per jaar. Hij vergeet ook dat de mensen dan helemaal het illegale vuurwerk circuit induiken.

    En helaas worden er met dat illegale vuurwerk veel dingen opgeblazen en dan heb ik het nog niet over de slachtoffers die er dan gaan vallen. De meeste mensen hebben geen idee waar ze mee bezig als ze ineens profspul in handen krijgen terwijl ze zijn opgegroeid met legaal goedgekeurd consumentenvuurwerk. Het lijkt meer op burgertje en ondernemertje pesten dan op aanpakken van het echte probleem, het illegale overlast gevende vuurwerk dat 362 dagen zonder enige concurrentie aan de man/vrouw en kind wordt gebracht met alle gevolgen van dien.”

    https://rijswijksdagblad.nl/frits-br...mertje-pesten/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 18 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid recemonster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juni 2010
    Berichten
    796
    Thanks
    412
    994 waarderingen in 370 posts
    Niets meer aan te voegen Frits.

  4. #3
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Hele wijze woorden behoeven geen uitleg!

  5. #4
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Niet alleen als liefhebber lijkt me dit frustrerend, maar zeker ook als winkelier. Hoe ziet de toekomst eruit?
    Wellicht alleen boxen? Of een geheel verbod, wie zal het zeggen.. maar deze onzekerheid lijkt me niet fijn. Grote voorraad inkopen lijkt me dan ook vrij risicovol.

  6. #5
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Wat ik me nu wel afvraag, als ze in bijvoorbeeld Rotterdam een vuurwerkverbod instellen, mogen de vuurwerkwinkels met de verkoopdagen dan wel gewoon verkopen met de verkoopdagen?

  7. #6
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickGAE Bekijk bericht
    Wat ik me nu wel afvraag, als ze in bijvoorbeeld Rotterdam een vuurwerkverbod instellen, mogen de vuurwerkwinkels met de verkoopdagen dan wel gewoon verkopen met de verkoopdagen?
    Het verkopen is niet verboden, afsteken dan wel.

  8. Deze gebruiker waardeert Komkommer voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Vuurwerk verkoop verloopt volgens landelijke wetgeving daar kan de gemeente weinig (of zelfs niets) aan doen volgens mij. Dat geldt ook voor cat.1 vuurwerk, hebben ze daar aan gedacht in Leiden en nu Rotterdam? Daar ben ik wel benieuwd naar, is dat ook zo 1,2,3 te verbieden? Stel dat half Rotterdam staat te flitsen, knetteren en te ratelen met cat.1 dat zou de opsporing van cat.2 vuurwerk erg lastig maken denk ik.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  10. #8
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Te gek voor woorden wel verkopen. Maar je moet het buiten Rotterdam gaan afsteken.
    Gaat niet werken. Begin steeds meer te balen van het groenslinkse gevaar en de rest die voor een verbod zijn. Zoveel gezeik om 8 uurtjes plezier per jaar
    December Will Be Magic Again!!

  11. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  12. #9
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Prachtig stukje weer van Frits. Maar dat kan je aan hem wel overlaten, zo vaak al in de krant gestaan en op tv geweest om onze hobby te verdedigen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  14. #10
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Cat 1 kan in tegenstelling tot de overige categorieën niet beperkt of verboden worden door de nl overheid. Is Europees geregeld.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:


  16. #11
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Te gek voor woorden wel verkopen. Maar je moet het buiten Rotterdam gaan afsteken.
    Gaat niet werken.
    Een groot deel van de mensen daar zal dan naar omliggende gemeentes (beschonken) rijden en daar zodra ze dat gebied binnen rijden een stooklocatie zoeken. Vervolgens neemt daar de overlast met een factor 10 toe en komen er daar ongelukken doordat iedereen op een kluitje gaat stoken!

    Duidelijke taal verder van Frits, niks geen tussenoplossingen en allerlei zalvend gepraat. Gewoon stoppen met die betutteling!

  17. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •