Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts

    Topdrukte bij Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen.

    Vanwege het slechte weer moest de opening van het Internationaal Vuurwerkfestival in Scheveningen vrijdagavond op het laatste moment worden afgelast. Zaterdag zag het weer er een stuk beter uit en werd het festival alsnog geopend met vuurwerkshows van Oostenrijk en Engeland. Ruim 100.000 bezoekers bekeken de show vanaf het Scheveningse strand, de Pier en de Boulevard.

    De openingshandeling werd verricht door de nieuwe nachtburgemeester van Den Haag, Sjoerd van Schuylenburch.

    De twee landen die de eerste avond de vuurwerkshows zouden verzorgen zijn nu ingedeeld op vrijdag en zaterdag.
    Op vrijdag zijn de spektakelstukken van Nederland, België en Duitsland te zien. Zaterdag 18 augustus is de finaleavond voor China, Japan en titelverdediger Spanje.

    Waar let de jury op?
    Martin van den Berg, ook bekend als ‘Peukie’ zit al 39 jaar in de jury van het Internationaal Vuurwerkfestival: “Ik vind afwisseling belangrijk, niet elke keer dezelfde bommen gebruiken. Originaliteit scoort bij mij dus hoog. Ook techniek is van belang. In drie lagen schieten bijvoorbeeld is best moeilijk en als dat goed wordt uitgevoerd dan scoor je extra punten. En na 39 jaar kan ik echt de eigen stijl van elk land zien. Leuk is ook dat de shows elk jaar weer beter worden.”

    Ook voor kersverse juryvoorzitter Michael van der Laarse “Ik zit al wel langer in de jury hoor”, is originaliteit belangrijk: “Je moet geboeid blijven door wat je ziet.”
    De techniek en de shows mogen dan elk jaar weer beter worden, de landen moeten wel aan bepaalde eisen voldoen. Zo moet ieder land het met hetzelfde budget doen, mogen er maximaal 1100 stuks vuurwerk worden afgestoken en mogen de pijpen waar dat vuurwerk inzit niet langer zijn dan 15 centimeter.

    https://www.puuropreis.nl/nieuws/146...l-scheveningen
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    en mogen de pijpen waar dat vuurwerk inzit niet BREDER zijn dan 15 centimeter.
    Typfout kan gebeuren.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Berichten
    490
    Thanks
    86
    233 waarderingen in 142 posts
    Ja toch wel jammer, want de afstand waar de boot vaak ligt kun je wel tot 8 inch schieten.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •