Banner Broekhoff Vuurwerk - Magnumvuurwerk.nl
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 73 van 73
  1. #61
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Ik vind het niet achterhaald, het is simpelweg de enige oplossing, anders krijg je scheve verhoudingen. Je kan in een kerkelijke gemeente niet eisen dat je op zondag open bent en diezelfde gemeente heeft ook recht op drie verkoopdagen. Als je van 28 tot 31 december mag verkopen in andere gemeentes (ook op zondag), is dat weer oneerlijk voor gemeentes waar dat maar 3 dagen kan.

    Ook kan je niet alleen in de kerkelijke gemeentes een dag eerder gaan verkopen. Dat zou ook oneerlijk zijn, dat kost klanten in gemeentes waar men de 29e pas open gaat. Nederlanders gaan graag op de eerste dag vuurwerk halen.

    Wanneer je het hele jaar door vuurwerk zou kunnen kopen zou het achterhaald zijn, maar helaas kan het in Nederland alleen de laatste dagen van december. Het is daarom de meest eerlijke oplossing.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Arahon voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Weet je wat pas achterhaald is?
    Als over een jaar of 30 alle winkels 7 dagen per week open zijn en de mensen er achter komen dat een dag gezamenlijk vrij (de zondag, ja het is Christelijk, maar so what) toch wel erg fijn was.

    Die goeie ouwe tijd!

  4. Deze 4 gebruikers waarderen blouapie voor het bericht:


  5. #63
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Is zeker achterhaald, als je de zondag vrij geeft dan levert dat tevens minder vuurwerk overlast op... er is immers een dag minder vuurwerk in het bezit.

  6. #64
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Is zeker achterhaald, als je de zondag vrij geeft dan levert dat tevens minder vuurwerk overlast op... er is immers een dag minder vuurwerk in het bezit.
    Tsja... Niemand vind het erg om zijn vuurwerk een dag eerder in huis te hebben. Of zijn er serieus "vuurwerkliefhebbers" die die extra dag kwijt willen?
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  7. #65
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Dat is natuurlijk een moeilijke... Aan de ene kant wil je de gelovige vuurwerkhandelaar niet benadelen (die wilt op zondag immers niet werken). Aan de andere kant is scheiding van geloof en staat erg belangrijk imo.

    Als ik moet kiezen, ja. het is achterhaald. Maar ik zou het ook goed begrijpen als anderen het niet met mij eens zijn hierover.

    Enneh, ff los van of het wel of niet terecht is dat er op zondag geen vw verkocht mag worden... waarom wil je je vuurwerk niet een dag eerder...?
    Keep it legal!

  8. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Ik vind het prima dat het op de zondag niet mag. Een dag minder wachten om vuurwerk op te mogen halen en de 30ste even relaxed aan voor de mooiste dag van het jaar aanbreekt.

    Van mij mag het zo blijven. En wellicht voor winkeliers ook fijn. Weet niet of het in de verkoopcijfers terug te zien is qua omzet. Zeker nu Cat 1 ook verkocht mag worden het hele jaar door.

  9. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Berichten
    293
    Thanks
    438
    189 waarderingen in 97 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blouapie Bekijk bericht
    Weet je wat pas achterhaald is?
    Als over een jaar of 30 alle winkels 7 dagen per week open zijn en de mensen er achter komen dat een dag gezamenlijk vrij (de zondag, ja het is Christelijk, maar so what) toch wel erg fijn was.

    Die goeie ouwe tijd!

    Christelijk of niet maakt niet uit inderdaad. Een dag rust is niks mis mee.

  10. #68
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Voor anderen betekend die dag "rust" een dag ergerlijke verveling omdat alles dicht is en je niet eens je tuin kunt doen zonder dat de buren je vuil aankijken.
    Scheiding van kerk en staat.
    Keep it legal!

  11. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Berichten
    561
    Thanks
    597
    379 waarderingen in 162 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blouapie Bekijk bericht
    Weet je wat pas achterhaald is?
    Als over een jaar of 30 alle winkels 7 dagen per week open zijn en de mensen er achter komen dat een dag gezamenlijk vrij (de zondag, ja het is Christelijk, maar so what) toch wel erg fijn was.

    Die goeie ouwe tijd!
    Wij gaan ons ook zeer zeker daar nog een keer goed mee in de vingers snijden.

  12. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2017
    Locatie
    vlakbij een paar bruggen
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    65 waarderingen in 31 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas Bekijk bericht
    Voor anderen betekend die dag "rust" een dag ergerlijke verveling omdat alles dicht is en je niet eens je tuin kunt doen zonder dat de buren je vuil aankijken.
    Scheiding van kerk en staat.
    Ook die mensen zullen er bij zijn,maar voor wat betreft eventuele buren die mij vuil aan zouden kijken,die kunnen me rug op en me r**t af
    Nu is het hier niet zo heel kerkelijk,maar zelfs als hun "last" zouden hebben van mijn tuin activiteit,heb ik andersom ook wel is "last" van diezelfde buren.
    En zo lang het binnen de perken blijft,is dat geven en nemen,dat behoort standaard tot het leven.
    Althans vroeger was dat wel zo,nu "tolereert" men amper meer iets van mekaar en is het al snel "overlast"
    Leven en laten leven dat kent bijna niemand meer

  13. Deze gebruiker waardeert Tijgernootje voor het bericht:


  14. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    mm ja blijft een moeilijke discussie. Woon in een dorp waar geen winkels op zondag open zijn ivm die kut kerk en de partijen daarom heen die wel zwakker maar nog steeds sterk staan in de gemeente. Weet ook niet hoe winkeliers en medewerkers het zien. Neem aan dat grote freak winkels vandaag toch wel gebruiken om met een kleine groep nog alles aan te vullen klaar te zetten en de zooi op te ruimen. En dat vandaag de importeurs zoveel mogelijk winkels weer willen vullen voor morgen.

  15. #72
    VWC-Lid josZie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Berichten
    1.038
    Thanks
    1.307
    851 waarderingen in 343 posts
    eigenlijk is het absurd dat in deze 24 uurs economie, waar alles maar altijd geopend moet zijn, de verkoop van vuurwerk dan niet mogelijk is.

    Nogal een rare verhouding eigenlijk....
    -Step outside the box to see the real picture-

  16. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    mm ja blijft een moeilijke discussie. Woon in een dorp waar geen winkels op zondag open zijn ivm die kut kerk en de partijen daarom heen die wel zwakker maar nog steeds sterk staan in de gemeente. Weet ook niet hoe winkeliers en medewerkers het zien. Neem aan dat grote freak winkels vandaag toch wel gebruiken om met een kleine groep nog alles aan te vullen klaar te zetten en de zooi op te ruimen. En dat vandaag de importeurs zoveel mogelijk winkels weer willen vullen voor morgen.
    Ik denk dat het voor de winkeliers (muv gelovige gemeentes, want "daar mag niets op zondag") best een wenselijke dag is. Bestellingen klaar zetten, voorraden checken en aanvullen, maar ook zeker de shop opengooien om orders aan te nemen die een dag later opgehaald kunnen worden. En wat losse cat 1 verkoop die daarmee gepaard gaat vaak.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  17. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •