Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 20
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Gemeente en politie werken samen met 'Pyro Freaks' voor vuurwerkshow.

    Ieder jaar slepen de 'Pyro Freaks' in Katwijk kilo's vuurwerk binnen. Op 1 januari gaat dat de lucht in onder luid gejoel van honderden toeschouwers. Een vuurwerkshow georganiseerd door een groepje Katwijkers. De gemeente heeft er zijn bedenkingen bij. Toch heeft burgemeester Cornelis Visser samen met de politie contact gezocht met de zogenoemde 'Pyro Freaks'.

    De locatie van de show blijft tot het allerlaatste moment een mysterie. Kort voor het afsteken wordt een bericht op Facebook geplaatst. Afgelopen jaarwisseling vond het spektakel plaats op de Rijmond in Katwijk aan Zee.

    Veiligheid

    De gemeente en de politie maakte zich vooral zorgen over de veiligheid bij de vuurwerkshow. Het wordt immers niet door professionals georganiseerd. De burgemeester besloot daarom het gesprek aan te gaan met de pyro freaks. 'Om te kijken of we het kunnen inkaderen, zodat het ook voldoet aan alle wettelijke voorschriften', zei Visser vorige week donderdag tegen de gemeenteraad tijdens de raadsvergadering. Met de vuurwerkfanatiekelingen is afgesproken dat zij komende jaarwisseling een vuurwerkshow mogen geven voor Katwijk. Ze werken dan samen met een professioneel bedrijf. Dat zorgt ervoor dat alles volgens de voorschriften gebeurd.

    De burgemeester hoopt, dat de show mensen uit de wijk wegtrekt naar de Rijnmond. Visser: 'De eerste insteek is om de mensen daar naartoe te laten gaan.

    Vuurwerkvrije zones

    Vuurwerkvrije zones zijn nog niet aan de orde. In Leiden zijn wel al vuurwerkvrije zones. ChristenUnie wilde graag weten of er mogelijkheden zijn voor dat soort zones, maar de politie staat daar niet om te springen. 'In Leiden gaat het om kleine gebieden waar al weinig vuurwerk werd afgestoken', legt Arthur van Baaren van politiedistrict Leiden-Bollenstreek uit. 'Dat was voor ons wel te doen. Grotere gebieden wordt voor ons lastig.'

    De burgemeester wil niet 'zomaar iets zeggen' over het instellen van vuurwerkvrije zones. 'Als er wensen zijn, moet daar een goede studie naar worden gedaan. Ik moet dan weten welke locaties geschikt zijn en wat de consequenties zijn.'

    Vooralsnog heeft Visser niet het idee, dat er veel vraag is naar vuurwerkvrije zones.

    https://www.allesoverkatwijk.nl/nieu...r-vuurwerkshow
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    Der is een reden dat zij pas last-minute de locatie bekend maken, en met hun groep niet in de bekendheid treden. Dikke kans dat zij dit jaar op 31 december bezoek krijgen om te kijken of ze zich wel aan de opslag-regels houden. Erg zonde dat zulke initiatieven weer door de gemeente moeten worden geregeld...

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Klinkt alsof men in katwijk het afsteken van vuurwerk door consumemten al heeft afgeschaft.

  5. #4
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Klinkt alsof men in katwijk het afsteken van vuurwerk door consumemten al heeft afgeschaft.
    Inderdaad. Hun YouTube kanaal ken ik wel. Verbaasde me ook altijd hoeveel toeschouwers die gasten hadden, maar je krijgt met dat soort shows al snel bekendheid in een dorp. Echt bizarre shows en collecties en ook heerlijke beelden!

    Echter is de tweede alinea de exacte reden, dat ik zo een mega show of collectie nooit online zou zetten. En al had ik dat wel gedaan, was ik nog niet ik dit gezanik van de gemeente meegegaan.

  6. #5
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Ik kijk al jaren met veel belangstelling naar de shows van Pyro Freaks Katwijk. Of het nou gaat om een daylight show (toen dat nog kon) of de bekende 18:00 uur show, het blijft genieten om dat te zien en wat moet het mooi zijn om je passie te kunnen delen met zo'n groep liefhebbers. Ook mooi om te zien wat het losmaakt in Katwijk, enorm veel toeschouwers en jammer dat het succes nu zorgt voor dit soort maatregelen. Ben benieuwd hoe de Pyro Freaks uit Katwijk hier tegenaan kijken en wie er voor de kosten van het schietbedrijf (vergunning, materiaal etc.) gaat opdraaien. Denk dat de sfeer er zo ook een beetje af is. Al is het opbouwen van een show geweldig, op oudejaarsavond gaat het er toch om, om het lontje zelf aan te steken. Weet niet of ze ook op het forum zitten, maar ben benieuwd.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 april 2014
    Berichten
    189
    Thanks
    276
    173 waarderingen in 77 posts
    het lijkt een leuk gebaar maarrr, kijk uit!!
    Net als de vreugdevuren van Scheveningen, de kerstbomenjacht in Delft/Rijswijk/Den Haag en de luilakvieringen is bemoeienis van de gemeente het begin van het einde.
    Ze beloven mooie dingen en een paar jaar later komen ze de beloftes niet meer na; politiek is meewaaien met de wind van de media/klagers.
    je hangt vrijwillig je nek in de strop en die wordt langzaam aangetrokken.

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Baron v lunt z sas voor het bericht:


  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baron v lunt z sas Bekijk bericht
    het lijkt een leuk gebaar maarrr, kijk uit!!
    Net als de vreugdevuren van Scheveningen, de kerstbomenjacht in Delft/Rijswijk/Den Haag en de luilakvieringen is bemoeienis van de gemeente het begin van het einde.
    Ze beloven mooie dingen en een paar jaar later komen ze de beloftes niet meer na; politiek is meewaaien met de wind van de media/klagers.
    je hangt vrijwillig je nek in de strop en die wordt langzaam aangetrokken.
    Precies wat je zegt. De gemeente/politie heeft geen grip op de situatie maar het 'evenement' is wel succesvol. Om veiligheidsredenen willen ze reguleren. Het lijkt goed bedoeld maar is het begin van het einde.

    Bewijs het tegendeel maar de komende jaren Pyro Freaks.
    ..

  10. Deze gebruiker waardeert genius voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Weet niet of ze ook op het forum zitten, maar ben benieuwd.
    De opbouw van zoiets als zulke shows kan toch met name in het begin haast niet zonder kennis via internet gegaan zijn zou je denken. Laat je horen gasten!

  12. #9
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.044
    Thanks
    1.729
    2.622 waarderingen in 721 posts
    Ik vind het prachtig dat die jongens dit doen, helaas waren er verleden jaar al bezoekjes van de politie. Komen altijd vuurwerk bij de winkel halen waar ik werk.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  13. Deze gebruiker waardeert vuurvent voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurvent Bekijk bericht
    Ik vind het prachtig dat die jongens dit doen, helaas waren er verleden jaar al bezoekjes van de politie. Komen altijd vuurwerk bij de winkel halen waar ik werk.
    Aha, hoezo misleiding!

    De politie en media doen nu net alsof het allemaal met wederzijds goedvinden op vrijwillige basis gegaan is...

    Bah bah.....

  15. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  16. #11
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Zeer benieuwd waar dit naar toe gaat. Hopelijk is het voor die jongens straks allemaal nog een beetje te doen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  18. #12
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Voor mij zou de lol er denk ik wel een beetje af zijn. Toezicht door een bezigen is een, maar vaak zullen er meer eisen zijn. Anderzijds snap ik de gemeente wel. Als je het gedoogd. En er gaat een keer wat mis, dan hangen ze. Helaas ingehaald door het succes
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. #13
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.263
    Thanks
    3.630
    5.081 waarderingen in 1.555 posts
    Elk jaar ga ik kijken naar hun show! Heel Katwijk loopt zo'n beetje uit voor dit gebeuren! Jammer dat de autoriteiten er nu een hand in willen hebben! Ik hoop dat de jongens nog genoeg vrijheid en creativiteit krijgen binnen de regels en dat de show niet al te ingeperkt wordt!
    Eind goed, Knal goed!

  20. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Ik denk dat ze konden kiezen tussen dit of serieuze stappen van de gemeente
    Jeder Schuss ein Genuss

  21. #15
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ik denk dat ze konden kiezen tussen dit of serieuze stappen van de gemeente
    Dat weet ik helaas bijna wel zeker!

    En maar doen alsof die freaks het zelf graag ook zo wilden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •