Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    Vuurwerk: maak nu al afspraken met elkaar

    Nu het vakantie is, lijkt de jaarwisseling nog ver weg. Het is u misschien niet ontgaan dat het onderwerp volop in de belangstelling staat. Eind juni is door de Tweede Kamer besloten dat gemeenten in de toekomst zelf een vuurwerkverbod mogen invoeren. Wij volgen deze ontwikkelingen op de voet. We willen natuurlijk allemaal een leuk en veilig Oud & Nieuw. Voor sommigen is dat mét vuurwerk; anderen gaan liever zonder geknal het nieuwe jaar in. Daarom is het goed om juist nu al afspraken te maken met elkaar.

    In de afgelopen jaren is de jaarwisseling in de gemeente Heumen relatief rustig verlopen. De gemeente kent sinds 2011 vuurwerkvrije zones rondom het overdekte winkelcentrum in Malden en op alle schoolpleinen in de hele gemeente. Desondanks ervaren inwoners op sommige plekken veel overlast. Met name ouderen, kinderen en dieren zijn bang voor vuurwerk. Vuurwerk afsteken brengt ook rommel.

    Veilige jaarwisseling
    We begrijpen goed dat het onderwerp vuurwerk veel discussie oplevert. Het zou goed zijn als dit niet achteraf plaatsvindt, maar juist vooraf. Maak nu al afspraken met elkaar als buurtgenoten: wat is bijvoorbeeld een goede plek om vuurwerk af te steken en wat niet? Kan het dit jaar ook met minder vuurwerk of kan het ook alleen siervuurwerk zijn? Zo beleven we samen een veilige en leuke jaarwisseling. Kortom: zoek elkaar nu al op, maak afspraken en houd rekening met elkaar. Voor we het weten is het namelijk december.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. Deze gebruiker waardeert ylke voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Afspraken en rekening houden vindt ik heel goed, maar ik hou ook van leven en laten leven. Het kan bij mij veel verschil maken op welke manier iets gevraagd wordt.

    Voorbeeld 1:
    Of een oud vrouwtje (echt gebeurd) heel bescheiden komt vragen of we kunnen verkassen vanwege een soort oorlogstrauma van haar man, dan luister ik daarnaar en loop ik even 2 straten verder. Was in de tijd dat je overdag nog mocht stoken, was toen met een vriendengroep van gemiddeld 13/14 jaar. Was voor die vrouw echt moeilijk om te vragen merkten we en die vrouw was zo blij dat we het begrepen... Was ik toen zelf ook alleen maar blij mee!

    Voorbeeld 2:
    Een van de buurmannen die zelf alle buren iets te vaak tot 4.00u in de ochtend liet meegenieten van nogal smaakgevoelige muziek. Ik stuur me niet snel aan een feestje en slaap bijna overal daarheen, daar gaat het niet om. Wel is het storen voor mij als meneer bij mij scheldend/vloekend om 0.45u al op de stoep staat met O&N of ik niet onmiddellijk kan stoppen omdat het hele gezin ineens naar bed wil. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.....

    Zo zie je maar.... Echter is het me na alinea 2b en 3 weer helemaal duidelijk. Als het wettelijk niet lukt, dan maar vrijwillig en via buurtverenigingen al die betutteling opdringen.

    Ik zie het zo: vuurwerk afsteken is in Nederland verboden, met als uitzondering 8 uurtjes per jaar. Dus is het dan mijn moment!

  4. #3
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    doen we.
    afspraken maken over welke producten er moeten komen

  5. Deze 3 gebruikers waarderen --sjon beton-- voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts
    Maak nu al afspraken met elkaar.....

    Laten we stoppen met het zeiken over vuurwerk en al helemaal met het plaatsen van de negatieve berichten om vuurwerk, onze mooie traditie en deze uiteindelijk te doen laten stoppen.
    Als je even niet op het forum bent geweest, staat het vol met dit soort berichten, polls etc.
    Om gek van te worden!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •