Aankondiging

Collapse

Enkel nog knalvuurwerk tot 2 gram bus- of flashkruit

BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!


Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!
Lees meer
See less

[Katan] China Böller D - Thunder Crackers 490

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Uhh,ik wee niet hoor maar; volgens mij heeft iemand ergens in de jaren 60 van de vorig eeuw in China het label artwork ontworpen, wil Francois z'n credits niet afnemen voor het moderniseren, opknappen, poetsen en voorzien van hedendaagse teksten maar wil de echte bron ook in ere houden. Dank u.

    Voorbeelden van jaren 70 labels, de originele dus:



    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

    Comment


      #17
      Bedankt Roel voor het delen van de info. Heel gaaf om de oude en originele labels zo te zien. Heb die tijd zelf niet meegemaakt, maar vind het daardoor niet minder mooi of interessant. Heb je misschien nog meer foto´s van de originele variant?
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door roelwijngaarden Bekijk bericht
        Uhh,ik wee niet hoor maar; volgens mij heeft iemand ergens in de jaren 60 van de vorig eeuw in China het label artwork ontworpen, wil Francois z'n credits niet afnemen voor het moderniseren, opknappen, poetsen en voorzien van hedendaagse teksten maar wil de echte bron ook in ere houden. Dank u.

        Voorbeelden van jaren 70 labels, de originele dus:



        So true, thnx Roel
        Vuurwerk doet de duivels dansen

        Comment


          #19
          Dit zou super zijn, heerlijk die old school knallers terug, funke had ze ook al... maar red lantern is net ff iets nostalgischer

          Comment


            #20
            Nog net geen 19 lentes jong, zit dus nog ver onder de gemiddelde leeftijd hier volgens mij!

            Oftewel, ruim voor mijn tijd! Ik moet wel zeggen dat de labels er erg vet uit zien en de verhalen over snippereffecten ook goed klinken i.p.v. dat klei flop-flop effect!

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
              Nog net geen 19 lentes jong, zit dus nog ver onder de gemiddelde leeftijd hier volgens mij!

              Oftewel, ruim voor mijn tijd! Ik moet wel zeggen dat de labels er erg vet uit zien en de verhalen over snippereffecten ook goed klinken i.p.v. dat klei flop-flop effect!
              Hier hetzelfde haha, ver voor mijn tijd. Desalniettemin ben ik groot voorstander van het op de markt brengen van producten die zo veel mogelijk lijken op oude producten. Een klein begin wat importeurs kunnen maken is het terugbrengen van sloffen (met papier er om heen) van 200 stuks. Want die zijn tegenwoordig amper te vinden, of ze zijn veel te duur.
              Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                Nog net geen 19 lentes jong, zit dus nog ver onder de gemiddelde leeftijd hier volgens mij!

                Oftewel, ruim voor mijn tijd! Ik moet wel zeggen dat de labels er erg vet uit zien en de verhalen over snippereffecten ook goed klinken i.p.v. dat klei flop-flop effect!
                leeftijd speelt in het freak zijn geen rol

                Comment


                  #23
                  Dit is en blijft leuk stookvoer veel leuker dan de Hollandse pruttelpoep ,en veilig op te knallen in de straat.

                  Comment


                    #24


                    https://youtube.com/c/JohnDoePyromovies

                    Comment


                      #25
                      Geweldig dit. Zouden ze gewoon weer op de Nederlandse markt moeten brengen.
                      Warm feelings.
                      December Will Be Magic Again!!

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
                        Geweldig dit. Zouden ze gewoon weer op de Nederlandse markt moeten brengen.
                        Warm feelings.
                        Gaat toch niet gebeuren, teveel kruit inhoud en qua db te hard helaas pindakaas

                        Comment


                          #27
                          mogen niet meer verkocht worden, omdat zena katan op de vingers heeft getikt met betrekking tot het herdertjes label, wat een copyright is van hong deng long...
                          bezopen, maar waar.

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
                            mogen niet meer verkocht worden, omdat zena katan op de vingers heeft getikt met betrekking tot het herdertjes label, wat een copyright is van hong deng long...
                            bezopen, maar waar.
                            Zena heeft deze oldschool rotjes zelf in het assortiment.. wel een beetje vaag dan.

                            Comment


                              #29
                              Klopt, heb onlangs de Katan knallers nog gekocht daar.

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
                                mogen niet meer verkocht worden, omdat zena katan op de vingers heeft getikt met betrekking tot het herdertjes label, wat een copyright is van hong deng long...
                                bezopen, maar waar.
                                Je moet niet alles geloven

                                Comment

                                Working...
                                X