Aankondiging

Collapse

Enkel nog knalvuurwerk tot 2 gram bus- of flashkruit

BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!


Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!
Lees meer
See less

[Katan] China Böller D - Thunder Crackers 490

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Katan] China Böller D - Thunder Crackers 490

    Artikelnummer: JX-BNG.490 (490G)
    Artikelnaam: China Böller D - Thunder Crackers 490
    Bruto Gewicht: 2,75 kg
    Netto Kruitgewicht: 4 gram buskruit per kanonslag
    Aantal per slof: 80 stuks (20 pakjes à 4 stuks)
    Effectomschrijving: Old school kanonslagen
    Kartoninhoud: 80/20/4
    Richtprijs: ...
    Opmerking: LET OP! Dit artikel is niet bestemd voor de Nederlandse markt. Dit artikel zal uitsluitend in Duitsland worden verkocht!





    Wij danken Katan Vuurwerk voor de informatie
    Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
    Laatst aangepast door pyrofan#1; 19 October 2019, 22:53.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Is het bevestigd dat dit voor de Duitse markt is? Ik had het idee dat er flash in zat.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
      Is het bevestigd dat dit voor de Duitse markt is? Ik had het idee dat er flash in zat.
      Eens. Althans, op basis van de video denk ik ook dat er Flash in zit.

      Comment


        #4
        Hmm gaaf dat hetzelfde label wat op de slof zit ook op de knallers zelf zitten.
        Kom zei de vis in de vissenkom.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
          Eens. Althans, op basis van de video denk ik ook dat er Flash in zit.
          Daar kun je gif op in nemen, dat zal ook wel de reden zijn dat ze niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn. Helaas ....
          Vuurwerk doet de duivels dansen

          Comment


            #6
            Zit buskruit in volgens Katan. Flash verboden in Duitsland

            Comment


              #7
              Zien er goed uit. Krijg weer het gevoel van Vroehâh.
              December Will Be Magic Again!!

              Comment


                #8
                Ben benieuwd waar deze straks te koop zijn !!!

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                  Is het bevestigd dat dit voor de Duitse markt is? Ik had het idee dat er flash in zat.
                  Ja dit is door Katan Vuurwerk bevestigd op een van hun social media kanalen. De Thunder Crackers zijn dus bestemd voor de Duitse markt. Het gaat om F2 knallers en er zit dus 4 gram (vermoedelijk buskruit) in. Katan heeft ook al een schatting van de verkoopprijs gegeven en dat is €45,-.

                  Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
                  Hmm gaaf dat hetzelfde label wat op de slof zit ook op de knallers zelf zitten.
                  Ja dat label vind ik zelf ook echt geweldig, schitterend. Op de Instagram pagina van Katan heb ik vernomen dat Francois, beter bekend als DJ Francois (van de Zena Trophy) het label heeft gemaakt.
                  Laatst aangepast door pyrofan#1; 17 July 2018, 17:45.
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #10
                    Op het filmpje te zien zou ik juist meteen denken dat er buskruit in zit, 4 gram kan aardig knallen in een goede huls. En als t flash zou zijn dan zou de knaller wel een stuk minder heel blijven.
                    Label ziet er goed uit in ieder geval.
                    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
                      Zien er goed uit. Krijg weer het gevoel van Vroehâh.
                      Inderdaad, de nostalgische gevoelens komen helemaal boven bij het zien van dit label. Bijna zonde om ze af te steken
                      2024 >> 25

                      Comment


                        #12
                        Op de Instagram pagina van Katan staan nog wat foto's van de Thunder Crackers. Dit ziet er echt geweldig uit! Ik heb de tijd van de oud Hollandse kanonslagen niet meegemaakt, maar dit spreekt me wel erg aan. Wel opvallend dat er een foto van een Nederlands en een Duits label is verschenen. Ik hoop op een NL variant met max 2 gram buskruit, want dit is echt een sfeer verhogend product.





                        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                        Comment


                          #13
                          Ik kwam ook nog wat foto's tegen van de testfase van de Thunder Crackers. Erg interessant om te zien. Er zijn dus meerdere formaten getest van de kanonslagen. Ben benieuwd of we ook nog kleinere varianten bijv. 450 tegen gaan komen.







                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            #14
                            Ik hoop ook op een Hollandse variant. Zou mooi zijn.
                            December Will Be Magic Again!!

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
                              Ja dat label vind ik zelf ook echt geweldig, schitterend. Francois, beter bekend als DJ Francois (van de Zena Trophy) heeft het label ontworpen.

                              (Dj) François is een held!
                              Kom zei de vis in de vissenkom.

                              Comment

                              Working...
                              X