Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leidse raad akkoord met vuurwerkverbod.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Leidse raad akkoord met vuurwerkverbod.



    LEIDEN - Leiden moet, als een van de eerste gemeenten in Nederland, binnen vier jaar vuurwerkvrij zijn. De Leidse gemeenteraad heeft donderdagavond ingestemd met een motie van de Partij voor de Dieren. VVD, CDA en Partij Sleutelstad stemde tegen.

    De komende tijd wordt een stappenplan ontwikkeld om de vuurwerkvrije zones op te rekken tot aan de gemeentegrenzen. De Partij voor de Dieren is blij: 'Wát een overwinning voor mens, dier en milieu'.

    Een meerderheid van de Leidse bevolking is voor uitbreiding van de vuurwerkvrije zones. Ook wil een meerderheid een verbod op 'risico-vuurwerk', zoals vuurpijlen en knalvuurwerk. De komende tijd komt er een stappenplan om Leiden vuurwerkvrij te maken. Binnen vier jaar moet Leiden vuurwerkvrij zijn.

    Vuurwerkshow
    Om vuurwerkliefhebbers tegemoet te komen wil de raad wel een centrale vuurwerkshow organiseren. 'Een centrale vuurwerkshow vindt pas plaats wanneer er een eerste forse uitbreiding is van de vuurwerkvrije zones.'

    Leiden gaat de komende tijd in overleg met omliggende gemeenten om overlast zoveel mogelijk te voorkomen.

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Als dit de trend gaat worden dan zie ik het zuur in. De vraag is natuurlijk of de overheid de beslissing omtrent het instellen van een totaalverbod in de gemeente aan de gemeente zelf overlaat, voor zover ik weet is dat helemaal nog niet zeker.

    Comment


      #3
      Jongens ik ga maar de opties uitwerken om bij de oosterburen te gaan stoken.

      Comment


        #4
        En Leiden heeft hiermee zijn recht op bestaan officieel verloren.
        Website: https://www.rfgfireworks.nl

        Comment


          #5
          De linkse partijen venietigen meer dan je lief is. Bedenk daarom goed van te voren op welke partij je stemt! Helaas krijgen de Pvdd en die andere linkse rotzooi veel te veel aandacht in deze stad.

          Comment


            #6
            Binnen vier jaar. Da's dus misschien nog net voor de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen.

            Comment


              #7
              Jongens maak je niet druk.
              Ik vrees dat de gemeente Leiden nu soort van doosvonnis heeft getekend.
              Ik ben bang (En ik hoop van niet) dat er complete chaos uit gaat breken.

              En ten tweede, hoe willen ze dat handhaven?
              Op ieder hoek van een straat een politieagent?
              Ik heb het wel met die mannen/vrouwen (hulpverleners) te doen.
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment


                #8
                totaal niet uit te voeren dit plan.
                iedereen weet het maar ze drukken het gewoon door,alleen zo ver is het nog lang niet.

                Maar als het wel zo ver komt,dan laat het maar even goed uit de hand lopen,weten ze er gelijk van.
                de overlast,vernielingen,autobranden,gewonden,kosten, enz zullen behoorlijk hoog worden lijkt me.

                Comment


                  #9
                  Wordt er zo langzamerhand ontzettend moe van.
                  December Will Be Magic Again!!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door oerendhard Bekijk bericht

                    Maar als het wel zo ver komt,dan laat het maar even goed uit de hand lopen,weten ze er gelijk van.
                    de overlast,vernielingen,autobranden,gewonden,kosten, enz zullen behoorlijk hoog worden lijkt me.
                    Inderdaad, zelfs universitaire gedragsexperts/psychologen etc. die zelf niks met vuurwerk hebben al vaak genoeg gezegd dat bij een vuurwerkverbod het probleem zichzelf gewoon zal gaan verplaatsen naar andere (extremere) zaken en delicten. Dan zoeken de echte raddraaiers/vernielers/dronkenlappen/vuurwerkgooiers naar hulpverleners etc. gewoon andere middelen om hun wangedrag uit te voeren!

                    Helaas geloven de (linkse) politici en oogartsen nog altijd in allerlei sprookjes.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door oerendhard Bekijk bericht
                      Maar als het wel zo ver komt,dan laat het maar even goed uit de hand lopen,weten ze er gelijk van.
                      de overlast,vernielingen,autobranden,gewonden,kosten, enz zullen behoorlijk hoog worden lijkt me.

                      Het grote probleem is als dit gebeurt, zij niet gaan terugkomen op hun beslissing. Bureaucratische bullshit noem ik het.
                      Vuurwerk doet de duivels dansen

                      Comment


                        #12
                        vooral dit verbieden.
                        krijg je deze taferelen

                        - Facebookfeest Haren verhuist naar andere locatie - Facebook-feest' Haren ontaardt in chaos en rellen- Gemeente Haren overweegt alternatief feest- Haren gee...

                        Comment

                        Working...
                        X