Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    Danny uit Buurse stapt na vuurwerkdrama in boeren-huwelijksbootje: ‘Bouwen aan nieuwe

    Begin vorig jaar nog vocht hij na een zwaar vuurwerkongeval wekenlang voor zijn leven. Volgende maand stapt Danny Schröer (27) uit Buurse samen met zijn geliefde Margo (24) in het huwelijksbootje. Tijdens een authentieke boerenbruiloft, compleet met klederdracht en de tradities die horen bij een trouwerij uit vervlogen tijden.

    Eens in de tien jaar staan de zomerfeesten in Buurse, onder de rook van Haaksbergen, in het teken van een heuse boerenbruiloft. Ouderwetse trouwkostuums, versierde fietsen, zogenoemde goastokken, en brulfteneugers die met een fles foezel op pad gaan om mensen uit te nodigen voor het grote feest.


    Levensgevaarlijk gewond
    Danny raakte vorig jaar van oud op nieuw levensgevaarlijk gewond toen hij aan zijn hoofd werd geraakt door vuurwerk. Hij vierde de jaarwisseling samen met vrienden. “Om eerlijk te zijn, hebben we eigenlijk niet zoveel met vuurwerk. Het was dus ook geen bijzonder projectiel ofzo. We doen het eigenlijk alleen maar omdat het bij oud en nieuw hoort. We wilden nog snel even wat aansteken. Om daarna zo snel mogelijk weer naar binnen te kunnen om een paar biertjes te pakken.”


    Maar het ging dus gruwelijk mis. “Wat er exact is gebeurd, weet ik niets meer van. Mogelijk een verkeerd lont aangestoken ofzo. Hoe dan ook, het ging te snel af.”


    Niets herinneren
    Drie weken lang werd hij in coma gehouden. “Alleen het moment dat ik door de artsen wakker werd gemaakt, kan ik me nog precies herinneren.”


    Revalidatie

    Daarna volgde een lange periode van revalidatie. “In Het Roessingh. Rond april kwam ik weer thuis en moest daarna nog een dag in de week naar de revalidatiekliniek.”


    Maar nu gaat het weer goed met hem. “Alleen als ik erg druk ben, heb ik soms nog een kort lontje. Ja, haha, al klinkt dat inderdaad wat gek in dit verband.”


    'Even over nadenken'

    Dit voorjaar stond de organisatie van het Buurser Zomerfeest ineens op de stoep. Of Danny en Margo ervoor voelden om het bruidspaar te zijn tijdens de boerenbruiloft. “We hadden het er eerder al eens over gehad om te gaan trouwen, maar het was er niet van gekomen. We hebben er wel enkele weken over moeten denken hoor, maar hebben ja gezegd.”


    En dus vormen ze straks in augustus het stralende middelpunt van een heuse boerenbruiloft. Wat garant staat voor een nostalgisch spektakel. Schröer heeft in het dagelijks leven een loonwerkbedrijf en heeft dus wel wat met het platteland. “Wij vinden dit wel leuk ja.”


    Betere tijden
    Dat ze nu in het huwelijksbootje stappen, is een kantelpunt na een periode van misère. Op de uitnodiging schrijven ze in Twents dialect dat na een periode van onzekerheid nu hopelijk betere tijden aanbreken. “We zien dit toch als het bouwen aan een nieuwe toekomst.”

    Wat ze die dag precies kunnen verwachten? Ze laten het wel over zich heen komen. Aangezien het hele dorp is uitgenodigd, wordt het dus ongetwijfeld gezellig druk. Danny, met Twentse nuchterheid: “Haha, nou, misschien komt er wel niemand...”

    Meer lezen over:
    Buurse Haaksbergen
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. #2
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Allereerst, echt super heftig voor die jongen!

    Maar je gaat mij toch niet vertellen dat niemand, maar dan ook niemand (met normale intelligentie en niet beschonken) nog kan navertellen wat je precies aanstak. Dit kan haast geen legaal vuurwerk zijn geweest. Dit riekt naar een shell/zinkpijl zonder stok of iets.

    Best cru misschien van mij maar dit soort vage verklaringen zijn wel de redenen waarom wij ingewreven krijgen hoe gevaarlijk consumentenvuurwerk wel niet is!

  3. Deze 3 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    En dan anderhalf jaar na dato nog eens met een bericht over je trouwerij vuurwerk in zo'n kwaad daglicht willen stellen....

  5. Deze 4 gebruikers waarderen thermite voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Eigenlijk is alles wat ik hierover kwijt wil hierboven al gezegd; Superkut natuurlijk, maar deze gasten zijn de reden dat onze traditie naar de knoppen gaat. Sodemieter op met je treurige verhaal in de media, en verwerk het lekker met je familie en naasten. Als je durft te kloten met vuurwerk, durf dan ook de ballen te hebben om toe te geven dat je een foute inschatting hebt gemaakt.

  7. Deze 3 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid sander17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    container op zee
    Berichten
    309
    Thanks
    51
    114 waarderingen in 55 posts
    Om daarna zo snel mogelijk weer naar binnen te kunnen om een paar biertjes te pakken.” jaa jaa vuurwerk afsteken en dan zo snel mogelijk weer naar binnen willen.
    en als je vuurwerk al projectiel noemt weet je al dat het geen legaal iets is geweest en dat word bevestigd door : Mogelijk een verkeerd lont aangestoken ofzo. Hoe dan ook, het ging te snel af.
    hou toch op ! wie zn billen brand moet op de blaren zitten!
    maarja voor de verzekering is hij even alles kwijt en weet niemand wat hij afgestoken heeft.

  9. Deze gebruiker waardeert sander17 voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •