Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Eis van 15 maanden voor vuurwerk door brievenbus in Tilburg-Noord

    TILBURG/BREDA - ,,Ik heb altijd wel een grote bek'', zei de 24-jarige Wesley van der M. tegen de rechter in Breda. De praatjes waren vrijdagochtend echter verdwenen en de hele zitting zat de Tilburger met trillende voeten tegenover de magistraten. Zijn antwoorden kwamen er hakkelend uit.

    Wesley gooide vuurwerk door de brievenbus bij iemand met wie hij ruzie had. Dat gebeurde op 31 december vorig jaar in een woning aan de Sibeliusstraat in Tilburg-Noord. Officier van justitie Reinier Jacobs eiste vijftien maanden cel, waarvan vijf voorwaardelijk tegen Van der M.

    Ravage
    De ravage was enorm. De gordijnen lagen eraf, er zat een gat in de deur, de kozijnen stuk, het glas boven de toiletdeur was gesprongen en het klepje van de brievenbus lag twintig meter verderop in de tuin van de overburen. Het duurde bijna vier maanden voor de verdachte werd gepakt. Die heeft vrijdag in de rechtbank bekend. Hij had ruzie met de bewoner, zo vertelde hij de rechter. Met trillende voeten.

    Stomdronken
    De Tilburger moet stomdronken zijn geweest, vertelde Mo, de man met wie hij was meegereden. 'Hij viel omver van zatheid', zei hij. Wesley gaf de schuld weer aan Mo. ,,Hij heeft me opgenaaid. Als hij er niet was geweest, was het nooit gebeurd.'' Toch was Wesley ook niet kinderachtig: ,,Maar ik heb het gedaan, dus ik zal moeten boeten.''

    Zijn advocaat De Boer vroeg om een lagere straf. Zijn cliënt was immers meegesleurd en bovendien is er geen sprake van een poging zware mishandeling, volgens de raadsman. De rechtbank doet 20 juli uitspraak.

    https://www.bd.nl/tilburg-e-o/eis-va...oord~a99ecf3e/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •