Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    GroenLinks Almere wil doorpakken met verbod knalvuurwerk

    GroenLinks wil doorpakken met verbod knalvuurwerk

    ALMERE – De fractie van GroenLinks wil doorpakken in de discussie over het verbod op knalvuurwerk. Raadslid Jessica Kips heeft hier schriftelijke vragen over gesteld.
    In oktober vorig jaar werd een motie van GroenLinks aangenomen waarin het college
    werd opgeroepen de uitkomsten van de Onderzoeksraad Voor Veiligheid (OVV)
    met betrekking tot zwaar vuurwerk te agenderen. Dit onderzoek is in november
    2017 afgerond.

    In het advies van de OVV wordt ervoor gepleit om zwaar knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden. Inmiddels heeft minister Ferd Grapperhaus aangegeven dat gemeentes zelf mogen bepalen of er een verbod wordt ingesteld. Inmiddels is in Almere ook weer een petitie
    gestart die een oproep hiertoe doet.

    Jaren bezig
    GroenLinks is al enige jaren bezig dit onderwerp op de politieke agenda te krijgen en is van mening dat gezien de actuele ontwikkelingen het nu wel de hoogste tijd is om serieus over de mogelijkheden voor een verbod te spreken.
    Om door te pakken in deze discussie heeft raadslid Jessica Kips schriftelijke vragen gesteld aan het college van Burgemeester en wethouders. Kips wil weten waarom er door het college nog steeds geen gevolg is gegeven aan de motie uit oktober en of het rapport van de OVV aanleiding geeft om ook in Almere na te denken over een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, zeker omdat een groene en duurzame stad – in de visie van GroenLinks - vuurwerkvrij moet zijn. ‘Met ingang van welke jaarwisseling is het college
    voornemens van Almere een vuurwerkvrije stad te maken?’, sluit de partij af.

    http://www.almeredezeweek.nl/widgets...d-knalvuurwerk

  2. Deze 2 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ze zijn er weer als de kippen bij.
    December Will Be Magic Again!!

  4. #3
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Ik hou oprecht mijn hart vast voor na de zomervakantie qua negativiteit rondom vuurwerk. Het is nu zowel lokaal als landelijk net zo erg als oktober/november vorig jaar qua media-aandacht naar mijn idee.

  5. #4
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nog ff dan gaan buiten de formule1 veel Nederlanders voor de viering van oud en nieuw ook al op bezoek bij de oosterburen. Pffffff

  6. #5
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik werd al moe en boos van alle berichtgeving, maar nu wordt het persoonlijk. Dit zou voor mij een reden kunnen zijn om te gaan verhuizen.

    Echter.... de VVD en PVV (waar ik overigens niet trots op ben) zijn de twee grootste partijen in Almere. Dus de komende 4 jaar zitten we volgens mij wel safe.

  7. #6
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik werd al moe en boos van alle berichtgeving, maar nu wordt het persoonlijk. Dit zou voor mij een reden kunnen zijn om te gaan verhuizen.

    Echter.... de VVD en PVV (waar ik overigens niet trots op ben) zijn de twee grootste partijen in Almere. Dus de komende 4 jaar zitten we volgens mij wel safe.
    Rechtse partijen zijn voor de vuurwerktraditie inderdaad beduidend beter, hoewel ik inderdaad bij een VVD/PVV ook lang niet alle standpunten deel. Maar het is toch te gek voor woorden dat je in je eigen stad of zelfs land moet vluchten als een soort zware crimineel om je hobby fatsoenlijk uit te kunnen oefenen! Dat gaat me toch echt te ver!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •