Banner Wolff Vuurwerk - Vuurwerkland.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts

    [Winkelbezoek] Vuurwerk Outlet Gelderland

    Beste liefhebbers,

    Het is juni, de zomer staat voor de deur, september is in zicht en daarmee ook de start van het nieuwe vuurwerkseizoen. Op 21 juni 2018, de langste dag van het jaar, ben ik op bezoek geweest bij een van de nieuwste freakwinkels van Nederland. Het is het eerste jaar dat Vuurwerk Outlet Gelderland via Vuurwerkcrew adverteert. Alle reden om eens langs te gaan en de huidige eigenaar aan de tand te voelen!

    Namens Vuurwerkcrew zijn we dit jaar begonnen met het bezoeken van diverse freakwinkels. Crewmember Martijn (Avalanche) heeft er al twee uitgevoerd, dit keer is het de beurt aan mij. Aangezien ik uit dezelfde regio kom als Vuurwerk Outlet Gelderland, en ik vroeger regelmatig in het pand ben geweest, was een afspraak snel gemaakt. Ik kwam in contact met Koen, eigenaar van de winkel.





    Vuurwerk Outlet Gelderland
    Vanaf 2005 wordt er in Groessen vuurwerk verkocht onder de naam Kampschreur vuurwerk. Het bedrijf, dat inmiddels niet meer bestaat, was actief als tuincentrum. Sinds 2012 heeft Koen het vuurwerkgerelateerde gedeelte overgenomen van zijn ouders. Momenteel zit er een ander bedrijf gehuisvest in het pand, waar Vuurwerk Outlet Gelderland een gedeelte heeft voor het verkopen van het vuurwerk. In deze ruimte staat de balie het gehele jaar door opgesteld. Speciaal voor het bezoek heeft Koen het een beetje aangekleed met enkele dummie's van diverse importeurs. Momenteel heeft het bedrijf een assortiment van +- 100 producten, grotendeels afkomstig van de importeurs Pangu, Katan en Heron. Daarnaast heeft het bedrijf enkele producten van Rubro en Vuurwerkmania in het assortiment opgenomen.



    Tijdens het bezoek zijn we begonnen met een rondleiding door de bunkers. Het bedrijf beschikt over twee bunkers, een uitpakbunker en een voorraadbunker. De maximale capaciteit van de bunkers bedraagt 2.000 KG voor de uitpakbunker en 10.000 KG voor de voorraadbunker. Echter heeft het bedrijf een vergunning voor maximaal 10.000 KG, wat ruim voldoende is aangezien de bunkers niet helemaal benut kunnen worden door ruimtegebrek. Ook is de pompinstallatie bekeken die dient om de bunkers onder water te zetten bij een eventuele brand. Omdat het bedrijf in het voormalige pand van het tuincentrum zit, hoefde dit niet extra aangelegd te worden, maar kon de huidige installatie worden gebruikt.





    Het bedrijf is ooit begonnen als Broekhoff dealer. Ik had verwacht nog wel wat restanten te zien in de bunkers, maar niets was minder waar. Ondanks dat het bedrijf dicht bij de Duitse grens is gevestigd, zijn de bunkers op 1 januari van het jaar zo goed als leeg. Doordat het bedrijf vroeg zijn spullen inkoopt, en daarmee de artikelen scherp kan prijzen, is het erg druk tijdens de verkoopdagen. Hierdoor verkoopt het bedrijf ieder jaar nagenoeg leeg, waardoor er weer ruimte is gemaakt om vroeg in het jaar de bunkers aan te vullen. In mei van dit jaar is er daarom ook alweer het een en ander aangeleverd, voornamelijk van Rubro en Vuurwerkmania. Al het andere vuurwerk dat momenteel in de webshop staat, is of aanwezig in de bunkers of staat gereserveerd bij de importeur. Hierdoor is dus al het vuurwerk dat te bestellen is gegarandeerd leverbaar! Volgens Koen is dit een belangrijke voorwaarde om ook te adverteren op het forum. Liefhebbers zoeken precies uit wat zij willen hebben, dan moet het op 31 december natuurlijk ook kunnen vlammen in de straat.









    Niet al het vuurwerk dat is te bestellen is zichtbaar op de foto's, maar dus wel al gereserveerd bij de importeur en ook al besteld. De levering is daarom 100% gegarandeerd.

    Na de rondleiding, zijn we onder het genot van een drankje samen gaan zitten om het een en ander te bespreken. Waarom worden namelijk de huidige importeurs gevoerd? Zijn er nog plannen voor de komende jaren? Hoe zijn de afgelopen jaren ervaren? Kortom: wat zijn de plannen van Vuurwerk Outlet Gelderland?

    Huidige situatie
    ''Waarom de huidige importeurs?''
    ''We zijn, zoals besproken, begonnen met Broekhoff vuurwerk. Daar waren we ook altijd heel tevreden over, maar sinds ik het heb overgenomen, wil ik de markt veroveren als outlet. Daarbij hoort dus kwalitatief goed vuurwerk tegen een zeer scherpe prijs. Dit achtten wij niet mogelijk bij Broekhoff, ook omdat wij toen zeer klein waren en klein inkochten. Toen ben ik gaan kijken, ook met het oog op levering, naar alternatieven. Heron is dan erg aantrekkelijk omdat dit op een aantal minuten rijden van de winkel zit. Dat is gewoon makkelijk met aanleveren tijdens de verkoopdagen. Ook omdat we maar een maximale capaciteit van 10.000 KG hebben, kunnen we zo snel aanleveren. Dat is ook de reden van Katan, dat is ook goed te bereiken tijdens de verkoopdagen. Maar zij hebben ook, mede door de uitbreidingen de laatste jaren, een erg goed assortiment met leuke cakeboxen voor goede prijzen. We merken dat deze cakeboxen het erg goed doen bij de consument. Daarnaast kunnen deze boxen scherp worden ingekocht en verkocht. Als laatste hebben we Pangu, dat heeft eigenlijk geen verhaal nodig. Dat is gewoon erg goed vuurwerk van een hoge kwaliteit. Ik denk dat wij dat ook erg leuk geprijsd hebben staan op de site. Van Rubro en Vuurwerkmania hebben we voornamelijk wat klein spul voor de jeugd, aangevuld met een aantal cakes en cakeboxen. Deze hebben wij scherp in kunnen kopen, waardoor wij deze ook weer scherp kunnen verkopen. Hiervan hebben wij al het een en ander uitgeleverd gekregen!''

    ''Zijn jullie van plan om het assortiment uit te breiden?''
    ''In principe niet. Ik zou dat wel willen hoor, maar dat is niet mogelijk in verband met de bunkercapaciteit. In onze grootste bunker, met een capaciteit van 10.000 KG, kan maximaal 7.000 KG denk ik, vanwege de ruimte die nodig is voor de gangpaden en dergelijke. Dat is nu al krap met het huidige assortiment. We zouden eventueel wel wat kunnen inruilen, dus een importeur eruit, een andere erin. Maar momenteel is dat niet echt aan de orde. Ik denk dat we een mooi gebalanceerd assortiment hebben zo.''

    ''Zal het aanbod van de huidige importeurs nog worden aangevuld met extra producten?''
    ''Ik verwacht nog wel wat kleine aanvullingen, ja. Maar ik denk niet dat we nieuwe producten gaan inkopen. Ik wil altijd eerst afwachten wat de producten doen in de straat, voordat ik kan beoordelen of ik ze wil opnemen. Daarnaast zijn de producten uit het huidige aanbod gewoon scherper in te kopen, dan kan ik ze ook leuk wegzetten. Als Outlet moet ik mijn naam wel eer aan doen.''

    Terugblik op 2017
    ''Hoe hebben jullie het afgelopen jaar ervaren, met onder meer de zondagssluiting?
    ''We hebben dat, hoe gek ook, behoorlijk gemerkt, ja. Er waren toch wel veel mensen die toevallig op zaterdag de winkel inkwamen en vertelden dat ze eigenlijk zondag wilden komen en niet wisten dat er dan geen vuurwerk verkocht mocht worden. Daarnaast hebben we op zondag veel telefoontjes gehad van mensen die voor een dichte deur stonden. Wat dat betreft hebben we daar dit jaar meer geluk mee, dat de mensen op maandag nog terecht kunnen.''

    ''Wat waren afgelopen jaar de hardlopers binnen het assortiment?''
    ''De cakeboxen van Katan waren echt hardlopers bij de consument. Waar dit in het verleden voornamelijk om pakketten ging, zie je dat wel verschuiven richting de cakeboxen. Mede ook doordat wij dat adviseren in de winkel, hoor.

    ''Merken jullie iets van een verschuiving in de besteding van de consument, onder andere door de beperking in de afsteektijd?''
    ''Ja, wij zien deze verschuiving zeker. Het siervuurwerk wordt vaker verkocht, in tegenstelling tot het kleine vuurwerk. Een opkomst in de laatste categorie is echter wel de thunderking, die wordt veelal gebruikt als vervanger voor het overige knalvuurwerk.''

    Vooruitblik op het komende seizoen
    ''Dit jaar zijn jullie voor het eerst actief op het forum. Hanteren jullie voor de freaks nog aparte afhaaltijden?''
    ''Dat ligt eraan. In principe kan er altijd wat geregeld worden. Maar voor nu hebben we daar de tijden 08:00 - 10:00 en 18:30 - 20:00 daarvoor gereserveerd staan. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kunnen we altijd even wat regelen natuurlijk. Dat is geen probleem.''

    ''Zijn jullie ook geopend met een showroom voor, bijvoorbeeld, het verkopen van CAT1 vuurwerk of gewoon om de winkel te bezoeken?''
    ''De afgelopen jaren hebben we wel de winkel los gehad, dit kwam grotendeels door het feit dat wij ook kerstbomen verkochten. Echter is dat dit jaar niet meer het geval. Daarnaast hebben we gemerkt dat er vrijwel geen aanloop is in deze dagen. Het merendeel wordt of online besteld, of op de verkoopdagen zelf. Het is daarom niet rendabel om de winkel buiten de verkoopdagen te openen. Helaas zal er dan ook geen CAT1 verkocht kunnen worden. Maar mocht iemand de winkel willen bezoeken, kan dat altijd hoor. Dan plannen we gewoon een tijd in!''

    Veiligheid
    ''Hoe staan jullie tegenover een eventueel verbod op verschillende productgroepen zoals knalvuurwerk/vuurpijlen? Hoe garanderen jullie de veiligheid voor de kopers?''
    ''Wij geven bij iedere bestelling een aantal aansteeklonten mee. Brillen geven wij niet weg, omdat we merken dat dit bij navraag bij de consumenten vaak niet nodig is, omdat zij dit vaak al hebben aangeschaft. We vragen het altijd wel, vooral bij de wat jongere kinderen die mee zijn, omdat we het belangrijk vinden dat onze traditie nog lang behouden kan blijven.''

    Afsluiting
    ''Ten slotte, zou je nog graag een aantal producten willen uitlichten voor ons liefhebbers?''
    ''Jullie als echte liefhebbers zullen waarschijnlijk meer kennis hebben van het vuurwerk dan ik, maar als ik een aantal toppers mag aanraden, zou ik gaan voor de cakeboxen Colorfull City, de Smashboxen, Garden Party's en natuurlijk de Yellow River, allen van Pangu.''

    Hieronder volgen nog enkele foto's van het bezoek.





    Hiermee zit het bezoek van Vuurwerk Outlet Gelderland er weer op. Ik dank Koen hartelijk voor zijn tijd en gastvrijheid. Ik hoop dat bovenstaande tekst een goede indruk geeft voor jullie, als liefhebbers. Daarnaast wens ik Koen veel plezier met de verkoop voor het huidige vuurwerkseizoen!

    Vuurwerk Outlet Gelderland
    Dorpsstraat 55
    6923 AD, Groessen
    Tel: 0316-529 129
    Email: [email protected]

    Winkeltopic: klik hier.
    Website: klik hier.

    Door: Djaimy
    Laatst gewijzigd door Djaimy; 26 juni 2018 om 12:49
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 19 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Weer een leuk verslag gelezen, bedankt hiervoor. En wat blijf ik het toch mooi vinden om die bunker foto's te zien
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  4. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Leuk verslag en foto,s. Interessant verhaal.!!

  6. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Aardig verslag!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  8. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Lekker hoor, leest lekker weg in de tuin met 24 graden
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  10. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Berichten
    906
    Thanks
    6.287
    749 waarderingen in 281 posts
    Heerlijk verslag, Djaimy! Lekker uitgebreid en mooie foto's. Dat mag je vaker doen.

  12. Deze gebruiker waardeert Vlinderbommetje voor het bericht:


  13. #7
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Bedankt voor de reacties. Ik hoop er nog een aantal te mogen doen!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. #8
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Tof verslag en de foto’s maken het helemaal af!

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Komkommer voor het bericht:


  16. #9
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Lekker hoor, leest lekker weg in de tuin met 24 graden
    Hier hetzelfde haha!

    Even tussen als dat media gezeik door lekker even sfeer foto's proeven! Bedankt voor het uitgebreide verslag Djaimy!

  17. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  18. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 december 2016
    Berichten
    362
    Thanks
    179
    287 waarderingen in 136 posts
    Gaaf verslag weer!

    Leuk om meer te weten te komen over de freakwinkels.

  19. Deze gebruiker waardeert Rooie voor het bericht:


  20. #11
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.682
    823 waarderingen in 347 posts
    Erg leuk verslagje! Nu heb ik toch een beter beeld van waar ik mijn vuurwerk nou precies heb besteld.

  21. Deze gebruiker waardeert DTCsjoerd voor het bericht:


  22. #12
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Top verslag Djaimy, ziet er goed uit.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  23. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •