Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Partijen willen vuurwerkvrije zones invoeren

    Partijen willen vuurwerkvrije zones invoeren

    BERG EN DAL – Raadslid mevrouw Van Broekhoven van Voor Berg en Dal pleitte
    donderdagavond in de raadsvergadering voor het aanwijzen en instellen van
    vuurwerkvrije zones in heel de gemeente Berg en Dal. Ook was volgens Van Broekhoven
    GroenLinks voor het instellen van dergelijke zones.

    Volgens haar had burgemeester Slinkman in De Gelderlander aangegeven dat hij voorstander was voor een algeheel vuurwerkverbod. Zij vroeg aan het nieuwe college of dat bereid is vuurwerkvrije zones in te voeren. Burgemeester Slinkman liet weten dat hij het inderdaad gezegd heeft wat in De Gelderlander stond, maar dat had ook zijn reden. "Omdat wij dicht aan de Duitse grens wonen, is er een toename van zwaar vuurwerk met alle gevolgen van dien. Onlangs heb ik een moeder met haar tienjarige zoon bij mij op de werkkamer gehad samen met de wijkagent, omdat de moeder op de slaapkamer van de jongen zwaar vuurwerk had aangetroffen. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als het vuurwerk afgegaan was op zijn kamer", aldus Slinkman.

    "Ik ben erg teleurgesteld in het kabinet", liet Slinkman weten, "dat gooit alles over de schutting van de gemeente; met andere woorden: zoek het maar uit. Vuurwerk is een ramp voor ziekenhuizen, bejaardenhuizen en wat te denken aan dierenleed. De minister maakt het de gemeenten niet mogelijk te handhaven, daar zijn niet genoeg agenten en boa's voor om in te zetten en er worden geen financiën daarvoor beschikbaar gesteld. De overheid doet niets en gooit het groeiende probleem bij ons op de stoep. Ik ben bereid al het mogelijke te doen om de overlast zoveel mogelijk te beperken, maar zonder wetgeving en financiële ondersteuning van de overheid is het bijna onmogelijk", hield Slinkman de
    gemeenteraadsleden voor.

    Het vuurwerk probleem is onlangs ook bij het driehoeksoverleg
    (Openbaar Ministerie, politie en burgemeesters) aan de orde geweest. Slinkman was blij dat raadslid Van Broekhoven ook zorgen heeft over het vuurwerk. "Ik houd u allen op de hoogte over de resultaten", zo besloot Slinkman zijn betoog.

    https://groesbeek.gemeentenieuwsonli...ones-invoeren-

  2. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Totaal uit onmacht geschreven reactie van mijn kant toepasbaar op alle soortgelijke topics op vwc,maar het komt op mij over als natrappen terwijl je al op de grond ligt.kan al niet eens meer genieten van positieve topics op vwc pffffff .het getreiter door graf links egoïsme van d66 en christelijke misbruik van cu verpesten de complete sfeer.

  4. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Totaal uit onmacht geschreven reactie van mijn kant toepasbaar op alle soortgelijke topics op vwc,maar het komt op mij over als natrappen terwijl je al op de grond ligt.kan al niet eens meer genieten van positieve topics op vwc pffffff .het getreiter door graf links egoïsme van d66 en christelijke misbruik van cu verpesten de complete sfeer.
    Ja juist nu zijn de anti-vuurwerk raaskallers feller dan ooit, maar het is idd wat je zegt natrappen terwijl je al op de grond ligt. Ze hebben terecht hun zin niet gekregen, het inperken van de gewone vuurwerkafsteker moet gestopt worden.
    Ook ben ik het ééns dat de anti-vuurwerk geluiden van de CU christenen een slechte naam geven. Gelukkig was er pas een burgemeester van de CU, die van Kampen, die wel op een verstandige manier over de vuurwerkaanpak kon praten.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    hij is slinks man.

  8. #5
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    het is geen natrappen, maar zorgen dat de tweede kamer niet terugkrabbelt als puntje bij paaltje komt....

    het is dus meer: je moet het ijzer smeden als het heet is...
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. #6
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    "Omdat wij dicht aan de Duitse grens wonen, is er een toename van zwaar vuurwerk met alle gevolgen van dien. Onlangs heb ik een moeder met haar tienjarige zoon bij mij op de werkkamer gehad samen met de wijkagent, omdat de moeder op de slaapkamer van de jongen zwaar vuurwerk had aangetroffen. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als het vuurwerk afgegaan was op zijn kamer", aldus Slinkman.
    Ehh… Zoveel zwaarder is dat CE gekeurde Duitse vuurwerk niet, toch?

  10. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nou volgens anti Nederland is alles boven een strerretje zwaar vuurwerk.

  12. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Nou volgens anti Nederland is alles boven een strerretje zwaar vuurwerk.
    Inderdaad. Die praatjes en redenaties dat legaal vuurwerk net zo gevaarlijk is als illegaal en je net zo goed handen kan kosten ben ik ook meer dan beu.

    Ik zeg altijd tegen mensen met vooroordelen of die weinig van vuurwerk weten: als je gewoon dat wat er op de verpakking staat in de kans dat het misgaat heel nihil. Extreme productiefouten kunnen bij hoge uitzondering natuurlijk altijd, maar vuurwerk wordt zeker wel steeds veiliger hoor.

    Dat BEX spul uit de jaren negentig was ook niet alles qua veiligheid en toen hoorde je er nooit wat over! Dat is een beetje hoe ik er over denk!

    Ontopic:
    Ik moet het media subtopic een beetje gaan negeren denk ik!

  14. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht

    Ontopic:
    Ik moet het media subtopic een beetje gaan negeren denk ik!
    Echr he, kots misselijk word je er van, zou bijna zeggen laten we al deze berichten geen podium meer geven op Vwc..
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  16. Deze 2 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •