Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 84
  1. #46
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    K#t, zojuist is de stemming in de Tweede Kamer geweest. Voor de volgende moties waren voldoende vóór-stemmers:

    - 2018Z12149 Motie d.d. 22 juni 2018 - H.C.M. Krol, Tweede KamerlidGewijzigde motie van het lid Krol c.s. over verbod op zwaar professioneel knalvuurwerk in EU-verband aankaarten (t.v.v. 28684-530)
    - 2018Z12130 Motie d.d. 22 juni 2018 - R.K. Dik-Faber, Tweede KamerlidGewijzigde motie van de leden Dik-Faber en Den Boer over een gemeentelijk vuurwerkverbod expliciet wettelijk mogelijk maken (t.v.v. 28684-531)
    - 28684-532 Motie d.d. 20 juni 2018 - M.G.W. den Boer, Tweede KamerlidMotie van de leden Den Boer en Dik-Faber over een onafhankelijke evaluatie van de effecten van maatregelen voor een veiliger jaarwisseling

    De andere moties zijn verworpen omdat er onvoldoende vóór-stemmers waren.

    Dat betekent dus dat de volgende stap in het mogelijk maken van een gemeentelijk vuurwerkverbod genomen kan gaan worden...
    www.huismanvuurwerk.nl

  2. #47
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Ik heb het ook beluisterd, vraag me af wat professioneel knalvuurwerk is?
    En een gemeentelijk verbod komt er dus gewoon aan. Begin van het eind...

  3. Deze gebruiker waardeert Komkommer voor het bericht:


  4. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Triest nieuws. Inderdaad het begin van een einde van een prachtige Nederlandse traditie. Ons lot is nota bene bezegeld door twee vrouwen!! Ik begin te vrezen voor een verbod al dit jaar. Pieter Broertjes ziet zijn kansen al weer liggen. jammer, jammer, en nog eens jammer.

  5. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  6. #49
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Ik heb het ook beluisterd, vraag me af wat professioneel knalvuurwerk is?
    En een gemeentelijk verbod komt er dus gewoon aan. Begin van het eind...
    Ik heb het debat van vorige week nog teruggekeken. Met zwaar professioneel knalvuurwerk bedoelen ze al het knalvuurwerk dat in NL niet toegestaan is. In eerste instantie wilde Krol dat dit voor al het professionele vuurwerk zou gaan gebeuren maar de Staatssecretaris schoot toen iets in de lach en zei dat dan ook alle vuurwerkshows de nek om werden gedraaid en dat dit niet de bedoeling zou kunnen zijn. Hierop is het woord "knal" toegevoegd in de motie. Overigens is dit iets wat al een aantal jaren gebeurd op EU-niveau dus eigenlijk voegt die aangenomen motie niet zo heel veel toe...
    www.huismanvuurwerk.nl

  7. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  8. #50
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Als ze geen categorien opnemen in het gemeentelijk verbod, zou het ook het einde betekenen van CAT.1 en de fontein in het restaurant.

  9. Deze gebruiker waardeert Komkommer voor het bericht:


  10. #51
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Als ze gemeentelijke verboden gaan instellen gaat de pleuris uitbreken, in bijna alle gemeenten is het aantal mensen dat vuurwerk afsteekt groter dan het aantal mensen die echt tegen zijn. Dit levert dus alleen maar meer problemen op.
    Laatst gewijzigd door RandomDaniel; 26 juni 2018 om 16:26
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  11. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  12. #52
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    we gaan het zien...

  13. #53
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Als ze geen categorien opnemen in het gemeentelijk verbod, zou het ook het einde betekenen van CAT.1 en de fontein in het restaurant.
    Nou ja, volgens mij is in Hilversum het centrum inderdaad geheel vuurwerkvrij. Dus ook geen CAT.1. Iemand die dat kan bevestigen?
    www.huismanvuurwerk.nl

  14. #54
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Pauper tweede kamer, allemaal lafbekken.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  15. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2007
    Berichten
    218
    Thanks
    14
    209 waarderingen in 62 posts
    Zonde, ik denk dat je wel kunt stellen dat dit het officiële begin van het begin van het einde is. Een totaalverbod zit er eigenlijk al jaren aan te komen, de druk wordt steeds groter. Enige voordeel is dat er enorm veel bureaucratie bij komt kijken en het dus wel even zal duren voordat een verbod er doorheen is. Maar dat het gaat gebeuren dat lijkt me wel vrij zeker... dus nog maar even ervan genieten nu het nog kan.

  16. #56
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Leuk dit hoor, als je als jongere freak die nog lang niet alles qua vuurwerk gedaan en beleefd hebt je hobby zo stap voor stap ten onder ziet gaan...

    Sommigen geloven nog steeds niet dat het einde van hun hobby in zicht is... Geniet er nog maar van mensen!

    Wat een ellende zeg...

  17. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  18. #57
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Waar zijn alle winkeliers etc? Waarom is er vanuit de vuurwerk branche geen weerwoord?? Je zou toch denken dat Lesli vuurwerk en alle andere samen moeten spannen om een goed beeld te geven van vuurwerk. En niet komen met een vuurwerk bril als oplossing.
    Er gebeurt helemaal niks!
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  19. Deze 4 gebruikers waarderen dikkeeric voor het bericht:


  20. #58
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Waar zijn alle winkeliers etc? Waarom is er vanuit de vuurwerk branche geen weerwoord?? Je zou toch denken dat Lesli vuurwerk en alle andere samen moeten spannen om een goed beeld te geven van vuurwerk. En niet komen met een vuurwerk bril als oplossing.
    Er gebeurt helemaal niks!
    Dat neem ik ze inderdaad ook ten zeerste kwalijk. Dat had overigens als in een veel eerder stadium gemoeten, denk o.a. aan de 18.00u regel en de inperkingen op kaarsen en babypijltjes. Bij die laatste twee werd het gedachtegoed zelfs beaamt en er in toegestemd. Of het kwam toen zelfs deels uit henzelf.

    Er had inderdaad gewoon vol terug gebokst en tegengas gegeven moeten worden. Het is een traditie die het vechten ervoor waard is. Helaas gebeurde dat (te) weinig.

  21. #59
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Het gaat ook om een hoop banen en dus ook om centen enzo.
    Alsof de vuurwerk branche het al weet met al die outlets etc..van de laatste jaren.
    Vroeger had je die nie
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  22. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 augustus 2006
    Berichten
    300
    Thanks
    543
    280 waarderingen in 108 posts
    Het stemt mij treurig dat er een mogelijkheid komt voor een gemeengelijk verbod. Of het hier gaat over een totaalverbod of een verbod op werpbaarknalvuurwerk en vuurpijlen is mij nog niet helemaal duidelijk. De kans is groot dat dit het begin van het einde is. Aan de andere kant vraag ik mij af hoeveel gemeenten gebruik zullen willen maken van deze mogelijkheid. Ik denk heel weinig. Mocht het niet handhaafbaar blijken te zijn, wat ik verwacht, dan vraag ik mij af wat de vervolgstap zal zijn. Een landelijke verbod is dan om dezelfde reden eveneens niet handhaafbaar gezien de open grenzen. Ongeinformeerdheid en wensdenken voert de boventoon in dit debat.

  23. Deze gebruiker waardeert BUTCHER voor het bericht:


Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •