Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 84
  1. #16
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    ik zit mij trouwens nu wel af te vragen of dat verbod dat gemeenten kunnen instellen ALLEEN geldt voor rotjes en vuurpijlen, aangezien in verschillende media een week a 2 weken geleden het rotjes en vuurpijlen verbod verkeerd werdt gebracht.

  2. Deze gebruiker waardeert --sjon beton-- voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Alles word je werkelijk waar je strot maar doorgeduwd in dit land, ze kunnen allen me rug op, blijf toch wel afsteken.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  4. #18
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Ik ben inderdaad heel erg benieuwd wat ze nu willen verbieden, alle categorien ?
    Want CAT.1 zou gewoon moeten kunnen volgens mij?

  5. #19
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts
    Dit voelt echt echt zoals meerdere aangeven het begin van het einde.
    Echter ben ik benieuwd hoe dit allemaal geregeld gaat worden. Dit valt totaal niet te handhaven en te regelen.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  6. #20
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    dat bericht is van 8 juni, en inmiddels ingehaald door een kamermeerderheid die de verantwoordelijkheid bij gemeenten gaat leggen.
    Dat is nu juist het punt, eerst mooie praatjes verkopen om er 2 weken later weer op terug te komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Een vreemde wending binnen twee weken is het wel. Blijkbaar wordt er achter de schermen onderhandeld waardoor Grapperhaus genoodzaakt is om water bij de wijn te doen. Ben benieuwd wat ze ervoor terug krijgen.
    Precies dat. Water bij de wijn om beide partijen tevreden te stellen. Je kunt in deze kwestie nooit beide partijen tevreden stellen. Een partij zoals GL neemt maar genoegen met één ding en dat is een (totaal)verbod.

  7. #21
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Ze laten weer eens zien dat de politiek totaal geen ballen heeft, wat een slap zooitje daar zeg. Iedereen weet dat dit het probleem niet zal oplossen, maar ze weten niet hoe ze het probleem moeten aanpakken en verbieden alles dan maar.

    Had altijd de gedachte dat een verbod niet zou komen, nu begin ik wel heel sterk te twijfelen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  9. #22
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.977
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Ik ben erg benieuwd hoe ze dit nou willen aanpakken... Je krijgt een grote verdeeldheid in het land met welke gemeente het wel toestaat en welke niet. In de Randstad, met name Amsterdam en Utrecht, zal het afsteken snel afgelopen zijn vrees ik. Gelukkig bestaat dit land niet alleen uit Groenlinkse lokaalbestuurders. Ik vermoed dat vele gemeentes, met name in het oosten en noorden van het land niets van een verbod moeten hebben. Pas was er een nieuwsbericht over hoe de burgermeesters in Gelderland over vuurwerk denken. 3 waren er voor een verbod en de overgrote meerderheid was er op tegen. Wat je wel zult krijgen is dat er vele vuurwerktoeristen ;) naar het oosten vluchten om af te steken.

  10. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2011
    Berichten
    195
    Thanks
    9
    192 waarderingen in 65 posts
    Nederland is nog altijd een land..
    Dus ik vraag me af of het wel wettelijk toegestaan is om in de ene gemeente een bekeuring te krijgen voor het afsteken van vuurwerk terwijl het in een andere wel mag.

  11. #24
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
    Ik ben erg benieuwd hoe ze dit nou willen aanpakken... Je krijgt een grote verdeeldheid in het land met welke gemeente het wel toestaat en welke niet. In de Randstad, met name Amsterdam en Utrecht, zal het afsteken snel afgelopen zijn vrees ik. Gelukkig bestaat dit land niet alleen uit Groenlinkse lokaalbestuurders. Ik vermoed dat vele gemeentes, met name in het oosten en noorden van het land niets van een verbod moeten hebben. Pas was er een nieuwsbericht over hoe de burgermeesters in Gelderland over vuurwerk denken. 3 waren er voor een verbod en de overgrote meerderheid was er op tegen. Wat je wel zult krijgen is dat er vele vuurwerktoeristen ;) naar het oosten vluchten om af te steken.
    Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Wel verwacht ik dat veel mensen naar familie gaan in een vuurwerkgemeente, maar uiteindelijk bloedt het dood.

    Ik ben vooral heel nieuwsgierig hoe dit gaat uitpakken voor winkeliers die een bunker en vergunning hebben. Stopt dit gewoon, kunnen ze de t*fus krijgen?

  12. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.605
    596 waarderingen in 305 posts
    Voor degenen die hier zich afvragen hoe het zit met de winkeliers, zij mogen het toch nog gewoon verkopen? Een afsteekverbod is toch niet hetzelfde als een verkoopverbod?

  13. #26
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Voor degenen die hier zich afvragen hoe het zit met de winkeliers, zij mogen het toch nog gewoon verkopen? Een afsteekverbod is toch niet hetzelfde als een verkoopverbod?
    Daar heb je wel een punt. Maar wat denk je dat er met de omzet gebeurd van zo'n winkel? En dan heb ik het niet over de grote jongens, maar de wat kleinere vuurwerkwinkels die zich richten op de losse verkoop in die dagen.

  14. #27
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Hoe moeten de importeurs hier op in gaan spelen als er straks per gemeente kan worden besloten dat er geen vuurwerk mag worden afgesloten. Ik doel dus op het inkoop beleid, ze weten straks toch niet wat en hoe veel ze moeten inkopen als er geen duidelijkheid bestaat wie en welke gemeente een verbod op legt ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  15. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.605
    596 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Daar heb je wel een punt. Maar wat denk je dat er met de omzet gebeurd van zo'n winkel? En dan heb ik het niet over de grote jongens, maar de wat kleinere vuurwerkwinkels die zich richten op de losse verkoop in die dagen.
    Dat klopt, zeker een lokale winkel welke maar 1 merk voert en vooral de omliggende wijk als klantenkring heeft kan het zwaar gaan krijgen. Het is niet te voorspellen hoe het gedrag van de consument zal zijn, een deel zal zich er niks van aantrekken en het gewoon kopen en afsteken, maar een deel zal uit angst toch geen vuurwerk meer kopen.

  16. #29
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Klopt maar als het een winkelier in een verbods gemeenten is zal hij weldegelijk inkomsten missen!
    Niet alle klanten zijn bereid de regels te overtreden vanwege traditie of bij anderen op bezoek gaat waar het wel mag.

  17. #30
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts
    Hoet zit het eigenlijk nu precies? Moet er nu een wet gewijzigd worden? Moet het nog langs de eerste kamer? Kan toch niet dat je dit jaar al verboden krijgt in Gemeentes aangezien winkeliers al bezig kunnen zijn ect? Iemand die hier antwoord op weet.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •