Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 76 t/m 84 van 84
  1. #76
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Antwoorden op Kamervragen (5 juli 2018)

    https://www.rijksoverheid.nl/documen...vuurwerkverbod

  2. Deze 2 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  3. #77
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2016
    Berichten
    486
    Thanks
    61
    110 waarderingen in 90 posts
    Kortom: dit jaar komt t nog goed maar volgend jaar al diverse dingen niet meer op de markt en dan langzaam afbouwen :(

  4. #78
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reservelont Bekijk bericht
    Kortom: dit jaar komt t nog goed maar volgend jaar al diverse dingen niet meer op de markt en dan langzaam afbouwen :(
    Dat is denk ik veel tekort door de bocht. Als je de brief goed leest, kun je daar ook uithalen wat in de Tweede Kamer al naar voren kwam: er wordt later dit jaar een traject met de VNG gestart om te gaan bespreken hoe een lokaal vuurwerkverbod eventueel opgezet kan gaan worden. De VNG is fel tegen deze invulling dus dat worden vast leuke gesprekken (knipoog). Daarna volgt er een pakket van voorstellen die in de Tweede Kamer besproken zullen worden en over gestemd zal worden. Vervolgens dient de Eerste Kamer er nog over te stemmen waarna de wetgeving aangepast dient te worden en getoetst zal worden o.a. op EU-niveau (is verplicht). Ik denk dat dit alles niet eerder dan volgend jaar klaar zal zijn.

    Tot een verbod op knalvuurwerk en/of pijlen zie ik het persoonlijk niet komen omdat veel (genoeg) bewindspersonen ook wel in de gaten hebben dat het vooral de illegale varianten zijn die tot overlast zijn. Helaas zijn het die paar gasten die toch misbruik willen maken van het misbaksel van een OVV-rapport die steeds weer de aandacht krijgen. Daardoor lijkt het net of ze er op Het Binnenhof niets van snappen maar de meerderheid weet gelukkig wel een heel stuk beter!
    www.huismanvuurwerk.nl

  5. Deze 5 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  6. #79
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Wat denk ik het meest belangrijk is binnen deze hele discussie en al de berichten daaromheen, blijf optimistisch!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  7. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  8. #80
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Wat denk ik het meest belangrijk is binnen deze hele discussie en al de berichten daaromheen, blijf optimistisch!
    Is bijzonder lastig (voor mij) helaas met name de laatste twee jaar! Zijn ook niet echt redenen om heel positief te zijn op het politieke/maatschappelijke vlak. Laten we eerlijk zijn.

    Verder zal ik er in de decembermaanden niks minder van genieten dan normaal en er ook zeker niet minder om gaan stoken. We blijven strijden voor onze hobby mannen!

  9. #81
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2016
    Berichten
    486
    Thanks
    61
    110 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Dat is denk ik veel tekort door de bocht. Als je de brief goed leest, kun je daar ook uithalen wat in de Tweede Kamer al naar voren kwam: er wordt later dit jaar een traject met de VNG gestart om te gaan bespreken hoe een lokaal vuurwerkverbod eventueel opgezet kan gaan worden. De VNG is fel tegen deze invulling dus dat worden vast leuke gesprekken (knipoog). Daarna volgt er een pakket van voorstellen die in de Tweede Kamer besproken zullen worden en over gestemd zal worden. Vervolgens dient de Eerste Kamer er nog over te stemmen waarna de wetgeving aangepast dient te worden en getoetst zal worden o.a. op EU-niveau (is verplicht). Ik denk dat dit alles niet eerder dan volgend jaar klaar zal zijn.

    Tot een verbod op knalvuurwerk en/of pijlen zie ik het persoonlijk niet komen omdat veel (genoeg) bewindspersonen ook wel in de gaten hebben dat het vooral de illegale varianten zijn die tot overlast zijn. Helaas zijn het die paar gasten die toch misbruik willen maken van het misbaksel van een OVV-rapport die steeds weer de aandacht krijgen. Daardoor lijkt het net of ze er op Het Binnenhof niets van snappen maar de meerderheid weet gelukkig wel een heel stuk beter!
    Kort door de bpcht of niet.. als ze willen gaat het er aan.

  10. Deze gebruiker waardeert Reservelont voor het bericht:


  11. #82
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reservelont Bekijk bericht
    Kort door de bpcht of niet.. als ze willen gaat het er aan.
    Tja, maar dat is met alles zo!! Een paar jaar geleden had bijv. echt niemand verwacht dat je nu bijna overal 130km/u op de snelweg mag, maar toch is het zo. Terwijl allerlei instanties en organisaties met rapporten, campagnes, enz. kwamen om juist de max. snelheid te verlagen. Zomaar een voorbeeld.
    www.huismanvuurwerk.nl

  12. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  13. #83
    VWC-Lid Tom2396's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2014
    Locatie
    Ergens, Nederland
    Berichten
    182
    Thanks
    69
    86 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Dat is denk ik veel tekort door de bocht. Als je de brief goed leest, kun je daar ook uithalen wat in de Tweede Kamer al naar voren kwam: er wordt later dit jaar een traject met de VNG gestart om te gaan bespreken hoe een lokaal vuurwerkverbod eventueel opgezet kan gaan worden. De VNG is fel tegen deze invulling dus dat worden vast leuke gesprekken (knipoog). Daarna volgt er een pakket van voorstellen die in de Tweede Kamer besproken zullen worden en over gestemd zal worden. Vervolgens dient de Eerste Kamer er nog over te stemmen waarna de wetgeving aangepast dient te worden en getoetst zal worden o.a. op EU-niveau (is verplicht). Ik denk dat dit alles niet eerder dan volgend jaar klaar zal zijn.

    Tot een verbod op knalvuurwerk en/of pijlen zie ik het persoonlijk niet komen omdat veel (genoeg) bewindspersonen ook wel in de gaten hebben dat het vooral de illegale varianten zijn die tot overlast zijn. Helaas zijn het die paar gasten die toch misbruik willen maken van het misbaksel van een OVV-rapport die steeds weer de aandacht krijgen. Daardoor lijkt het net of ze er op Het Binnenhof niets van snappen maar de meerderheid weet gelukkig wel een heel stuk beter!
    Precies. Laten we allemaal niet zo angstig doen. De ''impact-op-het-milieu-stelling'' van Groenlinks is in ieder geval al onderuit gehaald. Oud & nieuw en het daarbij behorende en prachtige vuurwerk heeft een minimaal/verwaarloosbaar negatief effect op het milieu. Punt uit. Bij oud & nieuw hoort vuurwerk. Niet meer over zeiken. Ging het maar zo makkelijk...

  14. #84
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    die centrale vuurwerkshows waar iedereen dan naartoe moet rijden met een auto zijn waarschijnlijk vervuilender

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •