Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 84
  1. #61
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BUTCHER Bekijk bericht
    Het stemt mij treurig dat er een mogelijkheid komt voor een gemeengelijk verbod. Of het hier gaat over een totaalverbod of een verbod op werpbaarknalvuurwerk en vuurpijlen is mij nog niet helemaal duidelijk. De kans is groot dat dit het begin van het einde is. Aan de andere kant vraag ik mij af hoeveel gemeenten gebruik zullen willen maken van deze mogelijkheid. Ik denk heel weinig. Mocht het niet handhaafbaar blijken te zijn, wat ik verwacht, dan vraag ik mij af wat de vervolgstap zal zijn. Een landelijke verbod is dan om dezelfde reden eveneens niet handhaafbaar gezien de open grenzen. Ongeinformeerdheid en wensdenken voert de boventoon in dit debat.
    Nee, je haalt het een en ander door elkaar. Het gaat hier over een totaalverbod op vuurwerk wat iedere gemeente voor zich mag bepalen. De knal en vuurpijlen motie was afgeketst op de VVD. Dit plan heeft helaas veel meer verregaande gevolgen als je in een gemeente woont waar net de anti-partijen aan de macht zijn.

    Maar inderdaad, er zit enige druk op dit plan. Grapperhaus heeft zelf gezegd dat als deze maatregel geen effect heeft of niet te handhaven is (waar hij mogelijk zelf het antwoord al op weet) dat er dan gewoon weer een totaalverbod landelijk overwogen gaat worden.

    Kortom: een bizar begin van een einde dit.....

  2. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts
    Tsja, dit zat er natuurlijk wel in en het is afwachten hoe het nu daadwerkelijk gaat uitpakken. Hopelijk zal het geweld tegen hulpverleners minder worden en zet het dalende aantal vuurwerkslachtoffers door. Deze beide punten wegen toch het zwaarst voor de vuurwerk tegenstanders om voor een verbod te pleiten.

    Ben benieuwd of er gemeentes zullen zijn die een algeheel vuurwerkverbod in zullen durven stellen. Den Haag heeft al laten weten hier niets voor te voelen, wellicht dat Hilversum zijn nek uit zal steken, gezien de vuurwerk hatende burgemeester aldaar. Hij is het bijna verplicht om te doen gezien zijn inspanningen ervoor tot nu toe.

    Wat betreft een eventueel toekomstig algeheel landelijk vuurwerkverbod:
    Zelf denk ik dat dit nog niet zo'n vaart zal lopen. Er zal waarschijnlijk eerst een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen volgen na een nieuwe discussie hierover. Mocht blijken dat zonder vuurpijlen het aantal vuurwerkslachtoffers drastisch daalt dan denk ik dat cakes toegestaan blijven. Daarbij komt dat een voorstel tot een algeheel vuurwerkverbod in een later stadium ook zal afhangen van de politieke steun.

    En mocht het ooit tot een algeheel verbod komen, dan verwacht ik dat er burgerlijke ongehoorzaamheid zal uitbreken tijdens de jaarwisseling. Hele generaties zijn immers opgegroeid met vuurwerk tijdens oud-en nieuw. Vergeet ook niet dat de roep om een verbod met name in de randstad wordt geuit. In de plattelandsgemeentes zijn tradities veel waard en laat de bevolking zich niet altijd zomaar de wet voorschrijven, denk maar aan de Zwarte Piet discussie, en deze wordt al jaren gevoerd. Het carbid schieten bijvoorbeeld is hier niet weg te denken en wordt steeds populairder. En dan weer de vraag, hoe denken ze een algeheel verbod te gaan handhaven, controle is niet doen, en helemaal niet op het platteland.

    Een algeheel verbod zal de vraag naar illegaal vuurwerk doen toenemen, en de vraag zal groter worden dan ooit geweest is. En zolang er in de omliggende landen ook vuurwerk verkrijgbaar blijft zal de aankoop door Nederlanders in de dagen voor oud-en nieuw gewoon doorgaan verwacht ik. Zelf woon ik redelijk dicht bij de Duitse grens, een bezoek aan een Aldi of Lidl is dan ook zo gedaan.

    Knallen hoort bij oud en nieuw, desnoods gaan we s'nachts hier ook carbid schieten.

  4. Deze 11 gebruikers waarderen Pointer voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  5. #63
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Ik denk dat ze het verbod er zomaar in proppen...van het een op t andere jaar..
    T volk heb toch hier alles maar zogenaamd te zeggen, want waar de overheid niet goed meer op verdiend(ook al zijn het miljoenen) moet het aan de kant.
    Alcohol praten ze nooit over, terwijl dat juist de oorzaak is dat er dingen fout gaan met vuurwerk. Ik spreek uit ervaring.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  6. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  7. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Het begin van het einde? NOOIT! Ik weiger er me daar bij neer te leggen! Bij oud- en nieuw hoort vuurwerk. Zolang het mag in Nederland, blijf ik stoken. Wordt het verboden in mijn gemeente, ga ik door. Wie zegt dat ik dat lontje heb aangestoken? Het jaar daarop, naar de gemeentegrenzen en het jaar daarop naar één van onze buurlanden op stookvakantie....
    Mij stoppen ze niet! Bij oud- en nieuw hoort vuurwerk!!!


  8. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin1978 Bekijk bericht
    Het begin van het einde? NOOIT! Ik weiger er me daar bij neer te leggen! Bij oud- en nieuw hoort vuurwerk. Zolang het mag in Nederland, blijf ik stoken. Wordt het verboden in mijn gemeente, ga ik door. Wie zegt dat ik dat lontje heb aangestoken? Het jaar daarop, naar de gemeentegrenzen en het jaar daarop naar één van onze buurlanden op stookvakantie....
    Mij stoppen ze niet! Bij oud- en nieuw hoort vuurwerk!!!
    Mooi Gesproken Martin. Bij Oud en Nieuw hoort vuurwerk. We blijven stoken, in het klein of in het groot. In de achtertuin of in de voortuin. In je eigen gemeente of in de gemeente het dichts bij waar het wel mag en desnoods in een ander land.

    Mocht het verbod in Hilversum er komen heb ik mijn plan al klaar. Gezellig Oud en Nieuw vieren. Om 00.00 uur met zijn allen champagne het nieuwe jaar inluiden en dan met een busje naar Laren of Eemnes rijden om daar met een paar man in het groots vuurwerk te gaan afsteken. Oliebollen gaan ook mee.
    Het wordt anders en jammer voor de thuisblijvers, maar het moet maar zo. Mijn gezin heeft al ingestemd.

  9. Deze 3 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  10. #66
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Dit is echt overduidelijk water bij de wijn doen van Grapperhaus. Het is allemaal nog zo vaag en onduidelijk, het is een kwestie van afwachten om daadwerkelijk duidelijkheid te kunnen krijgen.

  11. #67
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Mooi Gesproken Martin. Bij Oud en Nieuw hoort vuurwerk. We blijven stoken, in het klein of in het groot. In de achtertuin of in de voortuin. In je eigen gemeente of in de gemeente het dichts bij waar het wel mag en desnoods in een ander land.

    Mocht het verbod in Hilversum er komen heb ik mijn plan al klaar. Gezellig Oud en Nieuw vieren. Om 00.00 uur met zijn allen champagne het nieuwe jaar inluiden en dan met een busje naar Laren of Eemnes rijden om daar met een paar man in het groots vuurwerk te gaan afsteken. Oliebollen gaan ook mee.
    Het wordt anders en jammer voor de thuisblijvers, maar het moet maar zo. Mijn gezin heeft al ingestemd.
    Ze kunnen dit nooit en dan ook nooit handhaven.

  12. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Ben benieuwd wat Amsterdam gaat doen nu Halsema, wat overigens een enorm zeurpietje is, benoemd is. Groen Links is de grootste partij daar met ook nog eens een burgemeester van die partij. Zou mij niet verbazen als daar de eerste stap gezet wordt. Best jammer die sombere vooruitzichten.

  13. #69
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    is dit trouwens al door de 1e kamer gekomen?

  14. #70
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert28 Bekijk bericht
    Ben benieuwd wat Amsterdam gaat doen nu Halsema, wat overigens een enorm zeurpietje is, benoemd is. Groen Links is de grootste partij daar met ook nog eens een burgemeester van die partij. Zou mij niet verbazen als daar de eerste stap gezet wordt. Best jammer die sombere vooruitzichten.
    Inderdaad! In de kamer stond ze netjes gezegd al bekend als een behoorlijke doordrammer!

    @Sjon beton:

    Volgens mij gaf gizmo75 dinsdag ergens aan dat het nu inderdaad definitief is helaas!

  15. #71
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
    is dit trouwens al door de 1e kamer gekomen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Inderdaad! In de kamer stond ze netjes gezegd al bekend als een behoorlijke doordrammer!

    @Sjon beton:

    Volgens mij gaf gizmo75 dinsdag ergens aan dat het nu inderdaad definitief is helaas!
    Het moet nog wel door de Eerste Kamer inderdaad maar daar heeft de coalitie zowieso geen meerderheid. Wat er eigenlijk niet zo heel veel toe doet want in de Tweede Kamer hebben de coalitie-partners D66 en CU juist vóór gestemd terwijl die eerst tegen waren. Het is nog een kleine kans dat de Eerste Kamer het wegstemt maar ik zou daar niet teveel van verwachten als ik jullie was.
    www.huismanvuurwerk.nl

  16. #72
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Het moet nog wel door de Eerste Kamer inderdaad maar daar heeft de coalitie zowieso geen meerderheid. Wat er eigenlijk niet zo heel veel toe doet want in de Tweede Kamer hebben de coalitie-partners D66 en CU juist vóór gestemd terwijl die eerst tegen waren. Het is nog een kleine kans dat de Eerste Kamer het wegstemt maar ik zou daar niet teveel van verwachten als ik jullie was.
    Coalitie heeft ook in de Eerste Kamer een meerderheid (38-37). Maar het lijkt er qua peilingen sterk op dat die meerderheid na de Provinciale-Statenverkiezingen op 20 maart 2019 weg zal zijn.

    Voor de duidelijkheid: de samenstelling van de Eerste Kamer is gebaseerd op de uitslag van de Staten-verkiezingen.

  17. #73
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Coalitie heeft ook in de Eerste Kamer een meerderheid (38-37). Maar het lijkt er qua peilingen sterk op dat die meerderheid na de Provinciale-Statenverkiezingen op 20 maart 2019 weg zal zijn.

    Voor de duidelijkheid: de samenstelling van de Eerste Kamer is gebaseerd op de uitslag van de Staten-verkiezingen.
    Even voor de duidelijkheid: coalitiepartijen D66 en ChristenUnie hebben in de Tweede Kamer vóór het gemeentelijk verbod gestemd. De verwachting is dat ze dit in de Eerste Kamer ook zullen doen. Die moet je er dus vanaf trekken en dan is er een minderheid binnen de coalitie in de Eerste Kamer...
    www.huismanvuurwerk.nl

  18. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    Hoe weeten wij nou in welke gemeeten je nou wel of geen vuurwerk mag afsteken?
    Maaken ze dat ook allemaal bekend tegen die tijd..

  19. #75
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfreakz19 Bekijk bericht
    Hoe weeten wij nou in welke gemeeten je nou wel of geen vuurwerk mag afsteken?
    Maaken ze dat ook allemaal bekend tegen die tijd..
    Ja, net zoals met een vuurwerkvrije zone dient een gemeente dat zelf aan zijn lokale burgers kenbaar te maken (krant, borden langs de weg, internet, social media, enz.). Maar de kans dat dit nog in 2018 gaat lukken is klein omdat er zoals eerder uitgelegd een lang traject doorlopen moet worden voordat dit wettelijk officieel geregeld is.
    www.huismanvuurwerk.nl

  20. Deze 3 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •