Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 84
  1. #1
    VWC-Lid Brainiac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    883
    Thanks
    220
    1.206 waarderingen in 396 posts

    Kabinet akkoord met gemeentelijk vuurwerkverbod

    DEN HAAG - Gemeenten krijgen de mogelijkheid om vuurwerk te verbieden. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt dit plan, bleek woensdagavond tijdens een debat. Het kabinet kan met zo’n lokaal vuurwerkverbod leven.

    Het kabinet gaat met de gemeenten onderzoeken „hoe zo’n lokaal verbod kan worden ingericht”, zei minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid). „Het vraagt om lokaal maatwerk, niet om een landelijk verbod.”

    De volksvertegenwoordigers debatteerden over het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) over de jaarwisseling. De OVV pleitte voor een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Zover wil het kabinet niet gaan, bleek onlangs. Onder meer VVD en CDA zijn hierop tegen.

    De jaarwisseling geldt als het gevaarlijkste moment van het jaar: honderden mensen moeten met verwondingen naar de spoedeisende hulp, onder meer met beschadigde ogen. Verder is er ook veel agressie tegen hulpverleners.

    Bron: Telegraaf

  2. Deze gebruiker waardeert Brainiac voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.212
    1.024 waarderingen in 556 posts
    Gemeenten krijgen de mogelijkheid om vuurwerk te verbieden. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt dit plan, bleek woensdagavond tijdens een debat. Het kabinet kan met zo'n lokaal vuurwerkverbod leven.
    Het kabinet gaat met de gemeenten onderzoeken ''hoe zo'n lokaal verbod kan worden ingericht", aldus minister Ferdinand Grapperhaus (Justitie en Veiligheid). ''Het vraagt om lokaal maatwerk, niet om een landelijk verbod."

    De volksvertegenwoordigers debatteerden over het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) over de jaarwisseling. De OVV pleitte voor een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Zover wil het kabinet niet gaan, bleek onlangs. Onder meer VVD en CDA zijn hierop tegen.

    De jaarwisseling geldt als het gevaarlijkste moment van het jaar: honderden mensen moeten met verwondingen naar de spoedeisende hulp, onder meer met beschadigde ogen. Verder is er ook veel agressie tegen hulpverleners.

    Bron: https://www.nu.nl/politiek/5322278/g...l_talk_wrapper

  4. Deze gebruiker waardeert Komkommer voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.212
    1.024 waarderingen in 556 posts
    Excact zelfde atuke op andere site dus, zit alleen verschil tussen vrije zone en verbod.

  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    En hij staat ook op AD, maar jullie waren me voor.
    Toch benieuwd of dit uberhaupt iets gaat oplossen. Agenten gaan het maar alle waarschijnlijk niet handhaven, of het hele dorp staat net buiten de gemeentegrenzen als het moet.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  7. #5
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Dit is toch weer een lachertje, dit kunnen ze toch nooit handhaven, als ze in mijn stad Tilburg een verbod gaan uitgeven ga ik toch bij mijn ouders oud en nieuw vieren in een ander dorp/stad. En ze gaan echt niet een handhaver/politieman op iedere hoek van de straat zetten.

    Maar ja dit is het begin van het einde zo ziet het er naar uit, zeer triest, zoals vaker gezegd moeten ze het illegale geknal aanpakken en niet de mensen die ervan genieten en normaal mee omgaan.

  8. #6
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.936
    Thanks
    1.142
    2.871 waarderingen in 1.212 posts
    Is dit dan toch echt het begin van het einde...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  9. #7
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    En als Nederland straks stopt, volgen andere landen ook. Krijgt de EU top, toch nog hun zin. Walgelijke wereld echt waar. Alles wat een beetje eigendong heeft word aan de kant geschoven.
    Binnenkort allemaal een chip in de kont en alleen naar je werk en naar huis. Want je hebt thuis toch alles al op je 3D bril.
    Rot op
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  10. #8
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nou dit is niet 1.0 voor de anti club maar 10.0.

  11. #9
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    en wie gaat de winkeliers compenseren in de gemeentes die het verbod willen?
    er moet in die gemeenten extra gehandhaafd worden wat nu al niet lukt.
    ik neem aan dat er dan om 0:00u in die gemeenten een 'spectaculaire vuurwerkshow' gaan organiseren?
    wie gaan dat betalen + de extra kosten voor veiligheid en dergelijke?
    waar is het kabinet in godsnaam mee bezig?!

  12. Deze gebruiker waardeert --sjon beton-- voor het bericht:


  13. #10
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Minister Grapperhaus en staatssecretaris Van Veldhoven zeiden in een toelichting dat een verbod te weinig recht doet aan de grote groep mensen die op een "gewone, rustige manier" met vuurwerk omgaat. Vicepremier De Jonge voegde eraan toe dat je de goeden onder de kwaden laat lijden als er helemaal geen vuurwerk meer mag worden afgestoken.
    Bron: https://nos.nl/artikel/2235562-er-ko...werklobby.html

    Schiet mij maar lek. Eerst dit soort berichten naar buiten brengen en nu dit? Blijkbaar is bovenstaande niet voor alle gemeenten van toepassing.

  14. #11
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.964
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackmoon Bekijk bericht
    Bron: https://nos.nl/artikel/2235562-er-ko...werklobby.html

    Schiet mij maar lek. Eerst dit soort berichten naar buiten brengen en nu dit? Blijkbaar is bovenstaande niet voor alle gemeenten van toepassing.
    dat bericht is van 8 juni, en inmiddels ingehaald door een kamermeerderheid die de verantwoordelijkheid bij gemeenten gaat leggen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.142
    Thanks
    1.596
    595 waarderingen in 304 posts
    Lekkere afschuifpolitiek weer. Wij komen er niet uit, of durven ons niet hard te maken voor een standpunt, dus dan laten we het de gemeenten zelf maar bepalen.

    Maar laat het dan ook zo zijn dat gemeente X niet bepaald voor gemeente Y.

  16. #13
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.087 waarderingen in 1.485 posts
    Een vreemde wending binnen twee weken is het wel. Blijkbaar wordt er achter de schermen onderhandeld waardoor Grapperhaus genoodzaakt is om water bij de wijn te doen. Ben benieuwd wat ze ervoor terug krijgen.

    Dit zal zich ongetwijfeld als een olievlek gaan verspreiden, en in 2020 is het misschien wel over. Waar ik wel positief tegenover sta is de tijd die zo'n verbod nodig heeft om gerealiseerd te worden. Komende jaarwisseling zitten we nog wel safe denk ik. Vergeet niet dat veel gemeenten ook geen vuurwerkvrije zones hebben ingevoerd toen het mocht. Waarom nu dan wel?

  17. #14
    VWC-Lid AlmeloZuid1991's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Berichten
    165
    Thanks
    224
    242 waarderingen in 82 posts
    De moed zakte me in de schoenen toen ik dit bericht las vannochtend. Dit wordt inderdaad een olievlek want lokale politiek aapt mekaar vrolijk na en door vuurwerktoerisme onstaat er ook in kleine gemeenten overlast.

    Het enige waar ik nog hoop op heb is dat uit onderhandeling met de VNG blijkt dat dit verbod niet te handhaven is of dat er hopelijk bepaalde eisen worden gesteld aan de lokale verboden, zoals verplichte WEL vuurwerkzones om vuurwerktoerisme te voorkomen.

    Ik ben benieuwd wat de reactie van de BPN is want dit lijkt natuurlijk het begin van het einde.
    Vuurwerk is vuurwerk

  18. #15
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.212
    1.024 waarderingen in 556 posts
    Reken maar op een olievlek inderdaad en de gemanipuleerde rapportages zullen nu alvast gemaakt worden.

    Alles voor een totaal verbod, door straks in een verboden gemeente op papier de indruk te wekken dat er weinig voorvallen zijn geweest.

    Dit zal het kabinet dan overnemen zodat zij een totaalverbod kunnen uitwerken.

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •