Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 84
  1. #31
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.046
    Thanks
    4.075
    8.894 waarderingen in 3.143 posts
    Ik heb nog niet alle details maar volgens mij kan/moet ik weer even op de rem trappen.

    Allereerst lijkt het nu net in de media alsof dit al een "done deal" is. Zoals zo vaak is dat niet het geval. In het debat gisteravond is, zoals bij elk debat, een hele lading moties ingediend. Een motie is een voorstel of idee dat je ter stemming wil gaan brengen in de Tweede Kamer. De ingebrachte motie beschrijft de mogelijkheid om "Gemeenten een lokaal Vuurwerkverbod in te laten stellen".

    In het debat heeft de Minister inderdaad aangegeven dat, als er een meerderheid is voor de motie, om samen met de Gemeenten te gaan onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om dit te gaan doen. Terwijl de Gemeenten zelf al hebben aangegeven dit niet te willen. Dus de uitkomst van dat onderzoek ligt al voor de hand. Maar goed, zover is het nog lang niet. Want volgens mij zijn de stemmingen over deze motie, en alle andere in dat debat ingediende moties, nog niet geweest. Dus voordat het onderzoek naar de mogelijkheden wordt gestart moet er eerst nog een meerderheid uit de stemmingen gaan komen.

    Bij een meerderheid qua stemmen wordt dat onderzoek gestart en zullen er aanbevelingen uitkomen. Die worden weer ter stemming gebracht. Als daar een meerderheid voor is zal er een aanpassing in de wetgeving nodig zijn die op zijn beurt weer ter stemming wordt gebracht in de Tweede Kamer. Als er uit die stemming een meerderheid komt, gaat het naar de Eerste Kamer die het er ook nog mee eens moeten zijn en dus ook daar in meerderheid voor moeten stemmen. Pas daarna wordt de wet aangepast en officieel gepubliceerd.

    Ik heb het al vaker gezegd: tegenwoordig krijgen we informatie veel sneller tot ons. Niet alleen wij burgers maar ook de media. En regelmatig blijkt deze informatie voorbarig, (deels) gebaseerd op aannames of niet compleet. Ook in dit geval is de kogel nog niet door de kerk. En zoals ook zo vaak geldt nu weer: het wordt afwachten wat de stemming als resultaat brengt en wat er vervolgens dan mee gedaan wordt.

    Aanvullende info:

    De voorzitter:
    Over de ingediende moties zullen we volgende week dinsdag stemmen.


    A.s. dinsdag 26-06 zal er over deze, en alle andere moties, gestemd gaan worden. Zie mijn reactie hierboven voor nadere uitleg.
    Laatst gewijzigd door gizmo75; 21 juni 2018 om 12:31
    www.huismanvuurwerk.nl

  2. Deze 15 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #32
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.803
    Thanks
    5.949
    9.258 waarderingen in 2.959 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Ik heb nog niet alle details maar volgens mij kan/moet ik weer even op de rem trappen.

    Allereerst lijkt het nu net in de media alsof dit al een "done deal" is. Zoals zo vaak is dat niet het geval. In het debat gisteravond is, zoals bij elk debat, een hele lading moties ingediend. Een motie is een voorstel of idee dat je ter stemming wil gaan brengen in de Tweede Kamer. De ingebrachte motie beschrijft de mogelijkheid om "Gemeenten een lokaal Vuurwerkverbod in te laten stellen".

    In het debat heeft de Minister inderdaad aangegeven dat, als er een meerderheid is voor de motie, om samen met de Gemeenten te gaan onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om dit te gaan doen. Terwijl de Gemeenten zelf al hebben aangegeven dit niet te willen. Dus de uitkomst van dat onderzoek ligt al voor de hand. Maar goed, zover is het nog lang niet. Want volgens mij zijn de stemmingen over deze motie, en alle andere in dat debat ingediende moties, nog niet geweest. Dus voordat het onderzoek naar de mogelijkheden wordt gestart moet er eerst nog een meerderheid uit de stemmingen gaan komen.

    Bij een meerderheid qua stemmen wordt dat onderzoek gestart en zullen er aanbevelingen uitkomen. Die worden weer ter stemming gebracht. Als daar een meerderheid voor is zal er een aanpassing in de wetgeving nodig zijn die op zijn beurt weer ter stemming wordt gebracht in de Tweede Kamer. Als er uit die stemming een meerderheid komt, gaat het naar de Eerste Kamer die het er ook nog mee eens moeten zijn en dus ook daar in meerderheid voor moeten stemmen. Pas daarna wordt de wet aangepast en officieel gepubliceerd.

    Ik heb het al vaker gezegd: tegenwoordig krijgen we informatie veel sneller tot ons. Niet alleen wij burgers maar ook de media. En regelmatig blijkt deze informatie voorbarig, (deels) gebaseerd op aannames of niet compleet. Ook in dit geval is de kogel nog niet door de kerk. En zoals ook zo vaak geldt nu weer: het wordt afwachten wat de stemming als resultaat brengt en wat er vervolgens dan mee gedaan wordt.
    Bedankt voor de heldere toelichting, had al zon vermoeden dat de media het weer klakkeloos overneemt. Net zoals een paar weken terug met het knalverbod. Hopelijk komt de politiek tot inziens dat dit niet gaat werken.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  4. Deze gebruiker waardeert bolle-040 voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 januari 2007
    Berichten
    612
    Thanks
    376
    522 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Klopt maar als het een winkelier in een verbods gemeenten is zal hij weldegelijk inkomsten missen!
    Niet alle klanten zijn bereid de regels te overtreden vanwege traditie of bij anderen op bezoek gaat waar het wel mag.
    misschien dat de winkeliers(als dit verbod erdoor komt) dan ook maar eens met z n allen de barricaden op moeten voor het behoud van de traditie en niet alleen frits het woord laten doen...
    het is tenslotte ook hun extra inkomsten.

  6. #34
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.046
    Thanks
    4.075
    8.894 waarderingen in 3.143 posts
    Aanvullende info:

    De voorzitter:
    Over de ingediende moties zullen we volgende week dinsdag stemmen.


    A.s. dinsdag 26-06 zal er over deze, en alle andere moties, gestemd gaan worden. Zie mijn reactie hierboven voor nadere uitleg.
    www.huismanvuurwerk.nl

  7. Deze 3 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  8. #35
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.046
    Thanks
    4.075
    8.894 waarderingen in 3.143 posts
    www.huismanvuurwerk.nl

  9. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  10. #36
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.087 waarderingen in 1.485 posts
    Daar ga ik vanavond eens voor zitten. Zal wel een tenenkrommend verhaal zijn...

  11. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    En nu lees ik weer het volgende bericht: Je wordt gek van die media!!

    https://www.nd.nl/nieuws/politiek/de....3048743.lynkx

  12. #38
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    De kracht van de media he? om moedeloos van te worden.....

    Hopelijk blijft dit slechts bij een plan en krijgt dit geen meerderheid in de kamer..Mocht dit plan er wel doorkomen, dan denk ik dat veel steden toch niet voor een verbod willen gaan enkele uitzonderingen daargelaten waar de linkse partijen het volledig voor het zeggen hebben...

  13. #39
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    ind moe word je er wel van
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  14. #40
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Het besluit van een verbod is allang rond...en voorbereid. Alleen de media moet nog wat meer (gebruikt) worden om iedereen te laten wennen dat het verboden word binnenkort. Dat is alles.
    Politiek is gewoon heel sluw, maar er zitten nog hogere Pieten achter het verbieden van vuurwerk. Het kan ook een goed middel zijn om je te verdedigen tegen de overheid. Voor als er chaos uitbreekt..
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  15. #41
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Ik bedoel, waarom zijn er campagnes tegen dikke mensen maar is een Mac Donald reclame constant op nationale TV.(en legaal) Nergens, maar dan ook nergens zit logica in.
    Het systeem zelf al helemaal niet.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  16. #42
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    855 waarderingen in 385 posts

  17. #43
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.046
    Thanks
    4.075
    8.894 waarderingen in 3.143 posts
    Morgen wordt er volgens de planning van de Tweede Kamer vanaf 15.00u gestemd. De moties worden per gehouden Debat in stemming gebracht. De "Moties ingediend bij het debat over het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over de risico’s rondom de jaarwisseling" zijn als 13e groep aan de beurt, dan zijn er al ruim 40 andere stemmingen geweest.

    Over de volgende ingebrachte moties zal worden gestemd:
    - 28684-527 Motie d.d. 20 juni 2018 - F.P. Wassenberg, Tweede KamerlidMotie van het lid Wassenberg c.s. over adviezen van de OVV onverkort overnemen
    - 28684-528 Motie d.d. 20 juni 2018 - F.P. Wassenberg, Tweede KamerlidMotie van het lid Wassenberg over een gemeentelijk vuurwerkverbod mogelijk maken
    - 28684-529 Motie d.d. 20 juni 2018 - H.C.M. Krol, Tweede KamerlidMotie van het lid Krol c.s. over toewerken naar een vuurwerkverbod voor particulieren
    - 2018Z12149 Motie d.d. 22 juni 2018 - H.C.M. Krol, Tweede KamerlidGewijzigde motie van het lid Krol c.s. over verbod op zwaar professioneel knalvuurwerk in EU-verband aankaarten (t.v.v. 28684-530)
    - 2018Z12130 Motie d.d. 22 juni 2018 - R.K. Dik-Faber, Tweede KamerlidGewijzigde motie van de leden Dik-Faber en Den Boer over een gemeentelijk vuurwerkverbod expliciet wettelijk mogelijk maken (t.v.v. 28684-531)
    - 28684-532 Motie d.d. 20 juni 2018 - M.G.W. den Boer, Tweede KamerlidMotie van de leden Den Boer en Dik-Faber over een onafhankelijke evaluatie van de effecten van maatregelen voor een veiliger jaarwisseling
    - 28684-533 Motie d.d. 20 juni 2018 - C.G. van der Staaij, Tweede KamerlidMotie van de leden Van der Staaij en Krol over een heffing op de verkoop van vuurwerk

    Bron: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_...018#2018A02996
    www.huismanvuurwerk.nl

  18. Deze 5 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  19. #44
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    oke Gizmo75, dankjewel.

    Dit betekend dat we morgen definitief uitsluitsel hebben hierover neem ik aan?

  20. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  21. #45
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.046
    Thanks
    4.075
    8.894 waarderingen in 3.143 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    oke Gizmo75, dankjewel.

    Dit betekend dat we morgen definitief uitsluitsel hebben hierover neem ik aan?
    Nou ja, we weten dan in ieder geval of er echt een meerderheid is voor dit voorstel. Zie mijn reactie in post #31 hierboven wat dat dan betekent. De verwachting is dat mocht er een meerderheid vóór stemmen het dan dit jaar nog niet ingevoerd kan worden. Eerst de stemming maar even afwachten...
    www.huismanvuurwerk.nl

  22. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •