Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23
  1. #1
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts

    Pyrozfears sfeer en filmtopic

    Zoals aangekondigd hier het volgende verslag. Dit verslag zal er iets anders uit zien dan de andere verslagen, hier ga ik op chronologische volgorde mijn oud en nieuw beschrijven. Inclusief filmpjes, deze dienen het verslag aan te vullen.

    Nadat we op 28 december in alle vroegte waren opgestaan om vuurwerk te halen en de nodige collectiebeelden gemaakt hadden moest er natuurlijk wat getest worden. Dit deden we op afgelegen locaties die (ver) buiten de bebouwde kom liggen. Zodat zo min mogelijk mensen last ondervinden, we hebben zowel overdag als in de avond wat getest. Ik wil het ten strengste afraden om vuurwerk buiten oudjaarsdag binnen de bebouwde kom af te steken.


    En de collectie:

    Naam: IMG_20171228_103226.jpg
Bekeken: 509
Grootte: 281,5 KB

    Op 29 december was ik samen met een vriend nog wat vuurwerk kopen bij de Intratuin, hier had hij zijn vuurwerk besteld. We gingen met de bus naar Breda en kwam met een paar volle tassen terug. Natuurlijk moest er ook wat getest worden. Zie hieronder de video.



    Dat was alweer de 29e, op de 30e heb ik eerst maar ééns lekker uitgeslapen en daarna het vuurwerk stuk voor stuk gefotografeerd. Dit doe ik elk jaar zodat ik foto's voor op thumbnails heb. In de middag gingen we naar familie elders, natuurlijk namen we alvast wat vuurwerk mee, in het dorp waar we naartoe gingen is het hartstikke normaal om voor de 31e al vuurwerk af te steken, op elke straathoek ging op een gegeven moment wel een cake de lucht in. Dit was echt bijzonder, want dat maak ik in mijn eigen dorp niet mee. Hier hebben we ook het nodige gestookt en gefilmd.



    En dan was het, na een korte nacht eindelijk zover. De weersvoorspellingen waren niet al te best, maar dat mocht niet baten. Het was 31 december. Nadat we naar de kerk waren geweest kon het stoken beginnen, ik begon de dag met een ratelband: de Thunderstring 500 van VWMania.



    Naam: DSC_0276.jpg
Bekeken: 499
Grootte: 157,7 KB

    Daarmee kon de dag beginnen, ondanks de regen stookten we toch lekker door. Vanuit de garage zodat we droog bleven. Na de lunch weer verder met stoken. Toen ging ik, met een weekendtas vol vuurwerk naar een vriend toe om daar verder te stoken. Na veel moeite kwam ik daar aan (de weekendtas was al een x van mijn fiets gepleurd). De stookplek waar we nu gingen afsteken ligt aan het rand van het dorp en was daarom wat meer geschikt voor het betere werk. Hier hadden we onder andere een heksenkring van 1000 rotjes gemaakt, helaas faalde die. Dit jaar een beter vervolg. Ook hadden we wat cakes gestookt.







    Op zo'n manier stokend kom je de middag wel door. Na een paar uur begonnen de camera en aanstekers er mee op te houden dus besloten we om naar huis te gaan. Helaas regende het tijdens de schemer juist extra hard, terwijl ik dat juist het mooiste moment vind om te stoken. Weer onderweg naar huis zag ik een straat verderop wel een mooie cake de lucht in gaan, was toch wel mooi zo in de schemer. Toen ik er langs fietste zag ik welke cake het was, de Mixed Emotions van Katan, best mooie bak. Daarom ga ik hem dit jaar waarschijnlijk kopen. Hieronder een filmpje van deze cake om een beeld te schetsen, het filmpje is van Martin Mayer.



    Thuis aangekomen was het even opwarmen en bijkomen, helaas regende het veel te hard om om 6 uur fatsoenlijk te kunnen beginnen met stoken. Daarom gingen we weer verder toen we rond half 9 terugkwamen uit de kerk. Toen was het gelukkig droog. Er kwamen toen wat vrienden meestoken, we hebben echt de hele avond gestookt. Met af en toe tussendoor ook een cake maar vooral mooie knallers.







    Toen was het alweer bijna 12 uur, de cakes stonden klaar. Binnen gezeten en na het gebruikelijke aftellen en champagne drinken gingen we naar buiten. Daar gingen een hele rij cakes de lucht in. Hieronder enkele van op beeld.











    Rond een uur of 1 gingen ik samen met mijn vrienden nog even door met stoken. Daarna ben ik begonnen met het editen van de compilatie. Tot een uur of 4 ben ik daarvoor opgebleven. En toen kon ik uiteindelijk lekker gaan slapen. Na een zeer lange dag (20 uur) eindelijk rust. De ochtend er na hebben we nog het nodige opgeveegd en opgeruimd. Er is geen vreemder gevoel dan het gevoel wat je in de eerste januaridagen hebt, het is geen naar gevoel omdat je aan het nagenieten bent maar het is ook wel weer een vervelend gevoel omdat het nog zo lang duurt tot de volgende jaarwisseling. Voor een freak is dat gevoel nog veel sterker, omdat een normaal iemand het vuurwerk na 2 weken weer is vergeten maar een vuurwerkfreak binnen 2 weken soms alweer het eerste vuurwerk bestelt heeft.

    Voor komend jaar gaan er een aantal dingen veranderen, ik ga niet minder kopen. Ik ga wel meer siervuurwerk halen, waaronder mijn eerste grote box. Ook ga ik heb ik al deels besteld en ga ik nog meer bestellen: fluitcakes en matten. Ik ga ook wat meer projecten maken, daar ga ik alleen nog niet teveel over zeggen.

    Nu zijn we toch echt aan het eind van het verslag aangekomen, ik hoop dat jullie de 15-jarige vuurwerkfreak in jezelf weer op voelen leven. Want dit verslag is geschreven door iemand die komende jaarwisseling pas echt legaal categorie 2 vuurwerk mag kopen. Ik wil je bedanken voor het lezen en bekijken van dit verslag. Er volgen zeker meer verslagen, waarschijnlijk aan het eind van de zomer weer één. Er staat deze zomer nogal wat speciaals op de planning qua vuurwerk.

    - Daniël also known as Pyrozfears
    Laatst gewijzigd door RandomDaniel; 19 september 2018 om 16:40
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. Deze 13 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Bedankt voor je verslag, daar heb je flink tijd in gestoken zeg. Leuk om de ervaringen van andere liefhebbers te lezen, dan gaat het altijd weer kriebelen.

  4. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Leuk en uitgebreid verslag weer, wederom thanks! Ook leuk om te zien dat je overdag nog best wat stookt, dat zou hier in de buurt niet gaan, met al die wijkagenten en dergelijken. Mooie stookvideo's ook, doet me gelijk denken aan de tijd dat ik nog een jaar of 14 á 15 was, the good ol' days
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  6. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Bij mij gaan ook de goede oude, maar helaas tevens ook vervlogen tijden weer leven.

    Super bedankt voor je verslagen, je bent lekker op dreef de laatste tijd.

  8. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  9. #5
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Ook dit is weer een top verslag hoor, zit erg veel sfeer in.
    Zeker herkenbaar hoe jij oud en nieuws viert, leuk om te zien.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Geweldig om te lezen, beeldmateriaal erbij is ook top! Ik had al wat van je gezien zonder te weten dat het van een medelid was
    Jeder Schuss ein Genuss

  12. Deze gebruiker waardeert Matii voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Heel erg leuk verslag voorzien van mooie sfeerbeelden. Top gedaan!!

  14. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Daniël wederom bedankt, erg fijn verslag! Ik wou dat ik af en toe nog jou leeftijd had, haha
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  16. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Geweldig om te lezen, beeldmateriaal erbij is ook top! Ik had al wat van je gezien zonder te weten dat het van een medelid was
    Klopt, ik ben ook best actief op YouTube.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  18. #10
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Naam: Thunder Cracker in de sneeuw.jpg
Bekeken: 370
Grootte: 184,0 KB

    Hier een mooi plaatje in de sneeuw, al een oude foto!
    Gemaakt door mijn zus, lange tijd geleden.
    Binnenkort zal ik ook weer een verslagje gaan schrijven.
    Watermerkje is tegen ongeoorloofd kopiëren,
    hoewel dat hier niet zo snel gebeurd.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  19. Deze 5 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  20. #11
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Bedankt voor de mooie filmpjes.
    December Will Be Magic Again!!

  21. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  22. #12
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=f0Fv-NAa-FE

    In december stook ik af en toe categorie 1, leuk spul als je je verveeld maar het is niet zo dat ik het op oud en nieuw zou afsteken. Hier boven een video.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  23. #13
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Ditmaal geen video, maar een foto.

    Naam: DSC_0190.jpg
Bekeken: 294
Grootte: 198,3 KB
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  24. Deze 5 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  25. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Hoho, met een zwaar illegale romeinse kaars .
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  26. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  27. #15
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Het is een koude morgen op een voor ons best belangrijke dag.
    De kalender geeft aan dat het zaterdag is, de laatste dag van de week, tevens de laatste dag van iets anders. Ik wordt wakker, het is nog betrekkelijk stil op straat. De klok tikt verder, en dan is de hoek tussen de kleine wijzer en de grote wijzer van de klok nog maar 60 graden. De tijd is aangebroken, we gaan beginnen...

    Buiten is het mistig en koud. Achter in de tuin steek ik een Lady Cracker matje af. Maar met het serieuze spul beginnen we als we in het bos zijn, daar worden de knallers en thunderkings volop gestookt. De angst voor de politie was toen wel aanwezig, daarom besloten we ons terug te trekken in het bos. De hele middag hebben we lekker gestookt, maar toen scheidden de wegen van de stookcrew. Thuis gaat de warme chocomel er zo in. De avond starten we met een fluitcake en een Crackling Dragon. Nadat we de naar de oudejaarsdienst zijn geweest stook ik verder, nu alleen; lekker rustig is dat wel. Omdat het zo mistig was besloten we om de mooiere cakes al om 23:00 te schieten omdat het dan nog rustig is in de straten.
    De gouden palmen van The Gold Strike waarom alsnog mooi zichtbaar en ook de felle kleuren van de Revolution cakes waren zichtbaar. Om 0:00 hebben we ook nog wat cakes de lucht in gejaagd maar daarna werd het gauw stiller. Dit was het dan: oud en nieuw 2016-2017.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  28. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •