Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts

    Uitgebreid tripreport 28-12-2017

    Omdat velen van jullie de tripreport van mijn tripje naar België konden waarderen heb ik besloten om ook maar een tripreport te schrijven over het vuurwerkshoppen in Nederland van afgelopen oud en nieuw. Laten we bij het begin beginnen.

    Ondanks dat er al veel mooie acties waren besloot ik in september pas om te bestellen, bij Haokan en Vuurwerkland Steenbergen. Bij eerstgenoemde winkel had ik behoorlijk wat besteld, bij elkaar toch een paar dozen vol. Bij Steenbergen wat minder, vooral wat klein spul.
    Maar daar bleef het niet bij, eind november heb ik ook nog een bestelling geplaatst bij Vesta Vuurwerk te Roosendaal, een winkel die cafferata verkoopt. En vanwege een budgetuitbreiding heb ik net voor de kerst ook nog wat mooie cakes bij besteld bij Stb.

    Na een lange nacht is het dan zo ver, je wordt wakker op 28 december. Ik werd wakker met het gevoel wat je vroeger als kind op je verjaardag had, die spanning voor wat je in handen zal krijgen. Om een uur of 7 gingen we op pad, naar de eerste winkel: Vuurwerkland Steenbergen. Hier kregen we 2 dozen, met in elke doos een bestelling. Dit is toch elke keer een magisch moment.

    Nadat we de boel in de auto hadden geladen gingen we verder naar de volgende winkel: Vesta Vuurwerk te Roosendaal, we werden vriendelijk welkom geheten en konden doorlopen naar de afhaalbalie. Na een minuut of 5 kwam onze bestelling. Het was een flink zware tas omdat er zo'n 1600 rotjes inzaten. Deze hadden we voor 50 cent per pakje kunnen bestellen dus daarom neem je er dan maar zoveel mee. Ook hadden we best wat gratis bij deze winkel.

    Vlak om de hoek bij Vesta Vuurwerk zat onze volgende stop: Haokan Vuurwerk, hier hadden we verreweg het grootste deel besteld. In totaal een half karton thunderkings, heel veel losse cakes en behoorlijk wat kleinspul. Wat me opviel is dat het vuurwerk echt meteen klaar stond, dus dat was wel handig.

    Naam: IMG_20171228_075946.jpg
Bekeken: 353
Grootte: 153,2 KB

    Naam: IMG_20171228_075951.jpg
Bekeken: 353
Grootte: 209,0 KB

    Naam: IMG_20171228_075958.jpg
Bekeken: 353
Grootte: 164,0 KB


    Nu we de winkels in Roosendaal gehad hebben gingen we verder, ditmaal naar een winkel waar we niks besteld hadden. Hier gingen we naartoe omdat deze winkel Export Feuerwerk van Weco verkocht. Hier hebben we een pijlenpakketje gehaald en nog een ander oud pakketje met fonteintjes van Weco.

    Daarna gingen we naar de Boerenbond, hier hebben we alleen een hoop rotjes en wat grondbloemen gekocht. Puur voor de nostalgie, omdat ik graag mijn eerste vuurwerkaankoop wilde reconstrueren. Hier duurde het veel te lang met het vuurwerk pakken ondanks dat er maar een paar klanten waren. Ik ergerde me bij deze winkel een beetje aan die mensen die voor een paar honderd euro overpriced Lesli vuurwerk kochten.

    En de laatste winkel die we aandeden was de Provak, hier verkoopt men Rubro maar ook nog restvoorraad Weco. Hier vooral voor de Lady Cracker matjes naartoe geweest. Daar heb ik gelukkig nog een paar doosjes van weten te bemachtigen. Ook hebben we bij deze winkel wat extra kleinspul gehaald. Toen was het tijd om naar huis te gaan.

    Thuis aangekomen was het even uithijgen van al het gesjouw, even voor de goed orde: het was kwart voor 10 en ik voelde me alsof het al één uur 's middags was. Na het bijkomen kon ik beginnen met het bouwen van de muur, uiteindelijk heb ik er maar een muur en vloer van gemaakt.

    Naam: IMG_20171228_103226.jpg
Bekeken: 355
Grootte: 281,5 KB
    Laatst gewijzigd door RandomDaniel; 9 juni 2018 om 17:34
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  2. Deze 11 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Leuk man, wel jammer van de foto's, misschien dat het later nog lukt met uploaden
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  4. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Leuk verslagje weer, thanks! Kan mij heel goed terugvinden in dat verjaardags gevoel op 28 december Ook leuk dat je veel bij voor mij bekende winkels bent geweest.
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  6. Deze gebruiker waardeert Beastmode voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Leuk man, wel jammer van de foto's, misschien dat het later nog lukt met uploaden
    inmiddels zijn de foto's toegevoegd!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  8. #5
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.465 waarderingen in 2.740 posts
    Heel leuk verslag en mooie foto's!
    https://www.youtube.com/user/Originallover

  9. Deze gebruiker waardeert Vuurwerkkoning voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Leuke bijdrage, thanks voor het delen! Wat mij opvalt is dat je, tegen de trend in, kiest voor veel klein spul!

  11. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  12. #7
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Leuke bijdrage, thanks voor het delen! Wat mij opvalt is dat je, tegen de trend in, kiest voor veel klein spul!
    Dat klopt, maar dat mag ook wel voor mijn leeftijd! Als je 15 bent wil je toch lekker de hele dag stoken, en aangezien ik zelf het vuurwerk mag bekostigen zitten er weinig duurdere items bij.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  13. #8
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Dat klopt, maar dat mag ook wel voor mijn leeftijd! Als je 15 bent wil je toch lekker de hele dag stoken, en aangezien ik zelf het vuurwerk mag bekostigen zitten er weinig duurdere items bij.
    Het was ook zéker niet negatief bedoeld. Integendeel. Fijn dat je zoveel uit je budget weet te halen en er vooral zoveel plezier van hebt!

  14. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    inmiddels zijn de foto's toegevoegd!
    Ik zie het, lekker sfeervol zo met foto's!, bedankt voor het maken van het tripreport!
    Laatst gewijzigd door ddfirework; 10 juni 2018 om 00:14
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  16. #10
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Leuk om de ervaringen zo te lezen. Het ophalen van de bestellingen en de voorpret is minstens net zo mooi als het stoken zelf. Lekker productief ochtendje is het geweest, 6 winkels in nog geen 3 uur tijd.

    Vooral het gevoel dat je had bij het opstaan is zo herkenbaar. Bijna niet te omschrijven, maar o zo geweldig. Ik had dat vroeger (op jouw leeftijd) ook en helemaal als de wekker 's ochtends vroeg ging op 31 december. Dan sprong ik zowat juichend uit bed om al ruim voor 10:00 uur in de starthouding klaar te staan om naar buiten te gaan. Ook jouw collectie herinnert mij aan die prachtige tijd, lekker veel klein spul, alleen had ik toen nog niet zoveel cakes. Wel kanonslagen en Shocks in overvloed en ook de romeinse kaarsen en baby pijltjes konden toen niet ontbreken.

    Bedankt voor het delen en het oproepen van herinneringen. Kijk alweer uit naar een volgend verslag!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  18. #11
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Leuk om de ervaringen zo te lezen. Het ophalen van de bestellingen en de voorpret is minstens net zo mooi als het stoken zelf. Lekker productief ochtendje is het geweest, 6 winkels in nog geen 3 uur tijd.

    Vooral het gevoel dat je had bij het opstaan is zo herkenbaar. Bijna niet te omschrijven, maar o zo geweldig. Ik had dat vroeger (op jouw leeftijd) ook en helemaal als de wekker 's ochtends vroeg ging op 31 december. Dan sprong ik zowat juichend uit bed om al ruim voor 10:00 uur in de starthouding klaar te staan om naar buiten te gaan. Ook jouw collectie herinnert mij aan die prachtige tijd, lekker veel klein spul, alleen had ik toen nog niet zoveel cakes. Wel kanonslagen en Shocks in overvloed en ook de romeinse kaarsen en baby pijltjes konden toen niet ontbreken.

    Bedankt voor het delen en het oproepen van herinneringen. Kijk alweer uit naar een volgend verslag!
    Waar blijft jou report Jordi, jij schrijft ook zo lekker weg!
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  19. Deze 3 gebruikers waarderen ddfirework voor het bericht:


  20. #12
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Leuk om de ervaringen zo te lezen. Het ophalen van de bestellingen en de voorpret is minstens net zo mooi als het stoken zelf. Lekker productief ochtendje is het geweest, 6 winkels in nog geen 3 uur tijd.

    Vooral het gevoel dat je had bij het opstaan is zo herkenbaar. Bijna niet te omschrijven, maar o zo geweldig. Ik had dat vroeger (op jouw leeftijd) ook en helemaal als de wekker 's ochtends vroeg ging op 31 december. Dan sprong ik zowat juichend uit bed om al ruim voor 10:00 uur in de starthouding klaar te staan om naar buiten te gaan. Ook jouw collectie herinnert mij aan die prachtige tijd, lekker veel klein spul, alleen had ik toen nog niet zoveel cakes. Wel kanonslagen en Shocks in overvloed en ook de romeinse kaarsen en baby pijltjes konden toen niet ontbreken.

    Bedankt voor het delen en het oproepen van herinneringen. Kijk alweer uit naar een volgend verslag!
    Bedankt voor de leuke reactie! Er zullen er zeker meer komen, misschien schrijf ik ook wel een verslag over mijn oud en nieuw met de nodige sfeerfoto's natuurlijk. Heb er zo nog wel een paar liggen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  21. Deze 2 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  22. #13
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Leuk verslag, Daniel!

  23. Deze gebruiker waardeert Pyro Is Art voor het bericht:


  24. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Wat een leuk verslag zeg, lekker sfeervol zo midden in het jaar.
    Je hebt een prima collectie hoor, kun je je prima mee vermaken.

    En laat dat verslag van de dag zelf maar komen, altijd mooi om te lezen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  25. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  26. #15
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.979
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Wederom weer een mooi verslag Daniël! De collectie doet me denken aan mijn collectie van een paar jaar geleden, namelijk veel single shots en ander klein spul voor lang stookplezier!

  27. Deze gebruiker waardeert Arnoud PyroFan voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •