Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

''Een levenslang stadionverbod voor vuurwerk? Wat een waanzin''

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    ''Een levenslang stadionverbod voor vuurwerk? Wat een waanzin''

    FC Twente krijgt zeer waarschijnlijk een boete vanwege het vuurwerk tijdens de wedstrijd tegen NAC Breda. De Enschedese club wil de schade verhalen op de daders, maar dat blijkt in de praktijk niet eenvoudig.

    Voetbaladvocaat' Christiaan Visser noemt Ajax, AZ en FC Groningen als andere clubs die brieven sturen naar fans die een boete moeten vergoeden. "Maar ik weet niet of het geld vervolgens ook daadwerkelijk wordt geïncasseerd. Mijn gevoel zegt dat het nog wel eens flink kan tegenvallen voor clubs", aldus Visser tegenover TC Tubantia.
    Visser heeft meerdere rechtszaken meegemaakt van clubs die schade op supporters wilden verhalen. De rechter stelde de fans vaak in het gelijk. "Meestal omdat de strafrechter zich niet de bevoegde partij vindt om de aanvraag te behandelen, en betrokkenen het via een civiele procedure moeten proberen", weet Visser. "Maar zo'n zaak kost veel tijd en geld, en ik betwijfel of clubs dat in gang zetten."
    De voetbaladvocaat vindt het overigens heel vreemd dat FC Twente de daders een levenslang stadionverbod wil geven. "De richtlijn van de KNVB is twintig jaar stadionverbod voor doodslag. FC Twente met geëmotioneerde bestuurders wil voor vuurwerk een levenslang stadionverbod. Wat een waanzin", schrijft Visser op Twitter.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!
Working...
X