Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Vuurwerkfilmpjes worden dure grap voor Tukkers Melvin en Luuc.

    HENGELO/OLDENZAAL - De spectaculaire dronebeelden van het vuurwerk met oud- en nieuw boven Hengelo en Oldenzaal worden door de luchtvaartpolitie afgestraft. De twee makers hebben voor de opnames een boete gekregen van 250 euro. De politie heeft het niet bij een gesprek en een waarschuwing willen laten.

    De opnames van de veelbekeken filmpjes zijn gemaakt door Luuc Stinenbosch uit Oldenzaal en Melvin Geerdink uit Hengelo. De jongemannen filmden het vuurwerk in hun woonplaats en zetten de beelden op Facebook. Daarna verschenen de video’s met hun toestemming ook op de website van De Twentsche Courant Tubantia. Er werd massaal naar gekeken.

    Strafbaar
    Het vliegen na zonsondergang en het vliegen in de bebouwde kom, boven mensen, is strafbaar. Geerdink is teleurgesteld dat er deze week een boete op de mat viel, nadat er in januari al een gesprek was geweest op het politiebureau in Hengelo. „Ik ben ook maar student met een eenvoudig bijbaantje, dus voor zo’n bedrag moet ik flink wat uurtjes werken.”

    Spijt
    Beide Tukkers zijn grote droneliefhebbers en wisten ook wel dat ze niet mochten opstijgen om het vuurwerk te filmen. Maar: „Het was te mooi om niet te doen.” Geerdink: „Eigenlijk had ik het hele jaar er al naar uit gekeken. Het was ook heel mooi gelukt.” Achteraf heeft hij wel een beetje spijt en laat hij het volgend jaar wel uit het hoofd.

    https://www.tubantia.nl/regio/vuurwe...luuc~a498c184/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 april 2014
    Berichten
    189
    Thanks
    276
    173 waarderingen in 77 posts
    Beetje flauw, zo'n bekeuring.

  3. Deze 2 gebruikers waarderen Baron v lunt z sas voor het bericht:


  4. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baron v lunt z sas Bekijk bericht
    Beetje flauw, zo'n bekeuring.
    Hoezo? ze wisten zelfs dat ze niet mochten vliegen. En dan toch doen.. Dan zoek je het ook wel op als je de beelden voor de views (en dus aandacht.. en wie aandacht wil, kan in dit geval aandacht krijgen) op YT gaat zetten.. Hou het dan voor jezelf. Je mag niet vliegen in het donker, in steden en over publiek heen. Dat er nu alsnog een boete volgt is dan ook volkomen terecht.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #4
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Hoezo? ze wisten zelfs dat ze niet mochten vliegen. En dan toch doen.. Dan zoek je het ook wel op als je de beelden voor de views (en dus aandacht.. en wie aandacht wil, kan in dit geval aandacht krijgen) op YT gaat zetten.. Hou het dan voor jezelf. Je mag niet vliegen in het donker, in steden en over publiek heen. Dat er nu alsnog een boete volgt is dan ook volkomen terecht.
    Feitelijk heb je natuurlijk volkomen gelijk. Het is alleen wel weer typisch Hollands om hier achteraf voor te gaan bekeuren als er niets mis is gegaan. Had de jongens een waarschuwing gegeven en de video offline laten halen om geen inspiratie meer te laten zijn en klaar is kees.

  6. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  7. #5
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Feitelijk heb je natuurlijk volkomen gelijk. Het is alleen wel weer typisch Hollands om hier achteraf voor te gaan bekeuren als er niets mis is gegaan. Had de jongens een waarschuwing gegeven en de video offline laten halen om geen inspiratie meer te laten zijn en klaar is kees.
    Daar heb je ook een punt. De gevaren van een drone worden nog al eens onderschat. Er zijn veel voorbeelden inmiddels van mensen die hun Drone niet meer onder controle hebben en dat het apparaat dan ergens op of tegen vliegt of crashed. Ik heb het zelf inmiddels ook al 1x mogen zien in Polen tijdens Pyromagic. Die Drone werd letterlijk uit de lucht geschoten door een ontploffende shell. Gelukkig belande het toestel in het water en niet in\op het publiek 10 meter verderop. De (draaiende)rotorbladen wil je ook niet tegen je vingers hebben bijvoorbeeld, die zijn best scherp.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. #6
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Ze doen het ook met een reden.
    https://www.rtlnieuws.nl/nederland/v...igen-en-drones

    ----
    Vorig jaar zat ik tijdens een kamp een sigaar te roken (Ik moet mijn naam toch hoog houden... of laag, het is maar hoe je het interpreteert.) buiten het hek van mijn scouting vereniging.
    Iemand die ook professioneel filmt had een drone opgelaten, om het terrein en de activiteit van boven te filmen.
    De boswachter kwam langs rijden en kwam toch even melden dat een drone niet mocht.
    Volgens de officiële regels mag het wel op eigen terrein maar niet er om heen.
    Maar ons scoutinggebouw grenst naast een natuurgebied, daaarom was de boswachter ook op zijn hoede denk ik.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  9. Deze gebruiker waardeert the cigarman voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •