Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 54
  1. #31
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Wat onwijs bruut zeg! Dank voor het verslag en de film, krijg er de kriebels van!

  2. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Het is weer eens tijd voor update!

    De eerste avond, zaterdag de 19e, begon met drie vette avondshows tussen de olijfboomgaarden. Dit waren twee redelijke shows, en één steengoede van Di Matteo! Daarover later meer.
    Direct er achteraan kwam de eerste batteria van Festa Del Soccorso. Dit was een batteria bolognese "op het veld", waar meerennen met de knallers nog een soort van mogelijk was. Het was zeer druk, en het veld was erg langgerekt. De rook bleef helaas ontzettend hangen, waardoor er op sommige momenten weinig van te zien was. Maar alleen al het geluid was zeer indrukwekkend! Ik heb enkele korte fragmenten gefilmd, en wat foto's gemaakt.








    Op de zondag waren de befaamde straatbatteria's waarvan ik ook erg mooie beelden heb gemaakt. Hier alvast een voorproefje!

    Laten we lekker link gaan doen!

  4. Deze 4 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  5. #33
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    5 maanden alweer sinds Cosimo is overleden.... wat gaat de tijd toch snel. En er is sinds Mei geen batteria meer geschoten in San Severo. Einde van een tijdperk ben ik bang.

  6. #34
    VWC-Lid JefFreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2008
    Berichten
    531
    Thanks
    163
    1.021 waarderingen in 298 posts
    Ik zag dat ik deze nog niet had geüpload,dus bij deze

  7. Deze 3 gebruikers waarderen JefFreak voor het bericht:


  8. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Ik heb ook even wat op YouTube gezet... hier ren ik live mee met de grote batteria van san pio. De wereldkampioen der batteria's. Dit is dus niet te vergelijken met dat waslijntje door de straten... this is WAR!!! Echt supervet dit haha


  9. Deze 2 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  10. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Hier de finale van een grote batteria overdag waar ik er net naast sta... hier verloor een dame helaas bijna volledig haar arm 8 meter bij mij vandaan, waarna alles verder afgelast werd. Hier zie je goed hoe ziek en extreem dit festival kan zijn... Dit moet je eens voorstellen om in Nederland te doen... Let goed op hoe iedereen letterlijk onder de finale staat en op het laatst zie je de mensen gewoon nasmeulen haha. Enjoy!

    Laatst gewijzigd door ghoost; 27 oktober 2018 om 16:59

  11. #37
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Een beetje respect naar Patrizia zou niet verkeerd zijn, maar ja....Dat zal wel te veel gevraagd zijn.

    Ze heeft haar arm niet verloren, het is goed gekomen. Neemt niet weg dat je vrij dom bezig bent als je hier gaat staan.

  12. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Dennis je bent een knuppel. Echt. Dit heeft helemaal niks te maken met wel of geen respect tonen. Het is een feit dat het niks scheelde of ze was haar arm kwijt, dat weet je net zo goed als ik. Ik weet niet wat je nu weer insinueert, maargoed. Het is juist algemeen geaccepteerd om onder of naast een batteria te staan. Inderdaad dom. Daarom sta ik er naast.
    Het gaat me er puur om om deze vette beelden met jullie te delen. Ik weet ook dat jij iets rechts van mij onder het finalerek stond.
    En verder, inderdaad heel vervelend wat er met haar gebeurd is maar alles is weer koek en ei... of moet ik een kaarsje voor haar opsteken van je...
    het gaat jou er verder alleen maar om dat je je even laat horen omdat je alles net iets beter weet dan de rest...

  13. Deze 2 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  14. #39
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.044
    Thanks
    1.729
    2.622 waarderingen in 721 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Een beetje respect naar Patrizia zou niet verkeerd zijn, maar ja....Dat zal wel te veel gevraagd zijn.

    Ze heeft haar arm niet verloren, het is goed gekomen. Neemt niet weg dat je vrij dom bezig bent als je hier gaat staan.
    in principe staan een hoop mensen naast of onder de batteria, dat is toch normaal daar?
    er kan altijd wat fout gaan dat is dan helaas ook gebeurd, maar waarom zou je daar een ander op aanvallen die gewoon de complete beleving wilt meemaken. Je moet gewoon zelf je afstand bepalen met zoiets, zoals dit kan gewoon daar en het is aan jezelf om dat te bepalen, maar je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat er altijd wat fout kan gaan wat gevolgen voor de rest van je leven kan hebben. Merk ik met me zelf ook, ik doe nu nog dingen wat ik later niet meer doe als ik een gezinnetje heb bijvoorbeeld omdat je lastig tegen je kind later kan zeggen ja je vader moest zonodig nog onder een batteria door rennen en is daardoor ze arm kwijt geraakt en beperkt voor het leven bijvoorbeeld.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  15. Deze 2 gebruikers waarderen vuurvent voor het bericht:


  16. #40
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Bijzondere films, Ghoost Geeft goed weer wat voor een gekkenwerk het is!!

    Ik heb net een film geüpload van de 27e mei, toen er een batteria was in Lesina. Dat plaatsje ligt niet ver van San Severo vandaan. Net nadat Festa del Soccorso is afgelopen, is er in Apricena nog een festival. Weer een dorpje verderop in Lesina, word dan ook nog even een kleine batteria geschoten. Dit was ook San Pio, maar het was uiteraard een veel kleinere batteria dan in San Severo. Gelukkig waren hier nauwelijks afzettingen en konden we toch lekker dichtbij staan

    Laten we lekker link gaan doen!

  17. Deze 4 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  18. #41
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    De eerste avond Festa del Soccorso werd geopend met drie avondshows. De derde, geschoten door Luigi Di Matteo, was veruit de vetste! Ik heb zelden zo'n dikke show gezien! Fikse stepperbeelden als opening, grote cilinders, meerslagen salutes, rode fotoflash, groot kaliber sferische bommen...echt alles kwam hier voorbij! En dat allemaal middenin een olijfboomgaard op korte afstand.

    Zeker de moeite van het kijken waard

    De show begon sneller dan verwacht, waardoor we nog naar ons plekje toe liepen toen de eerste salvo's al los gingen. Sorry voor het onrustige beeld aan het begin.

    Festa Del Soccorso 2018 - Luigi Di Matteo 19-05-2018

    Laten we lekker link gaan doen!

  19. Deze 5 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  20. #42
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    Dennis je bent een knuppel. Echt. Dit heeft helemaal niks te maken met wel of geen respect tonen. Het is een feit dat het niks scheelde of ze was haar arm kwijt, dat weet je net zo goed als ik. Ik weet niet wat je nu weer insinueert, maargoed. Het is juist algemeen geaccepteerd om onder of naast een batteria te staan. Inderdaad dom. Daarom sta ik er naast.
    Het gaat me er puur om om deze vette beelden met jullie te delen. Ik weet ook dat jij iets rechts van mij onder het finalerek stond.
    En verder, inderdaad heel vervelend wat er met haar gebeurd is maar alles is weer koek en ei... of moet ik een kaarsje voor haar opsteken van je...
    het gaat jou er verder alleen maar om dat je je even laat horen omdat je alles net iets beter weet dan de rest...
    Nee knuppels laten zich pakken met filmpjes van illegaal vuurwerk op YT. Dat is heel wat anders.

    Wat jij niet snapt is dat heel die stad in rouw was gedompeld door het ongeluk bij Del Vicario, het overlijden van Cosimo en het ongeval met Patrizia. Dat dit ook waarschijnlijk het einde van een eeuwen oude traditie betekent maakt jou ook niet uit "want ik heb m'n vette beelden al". Hetzelfde zoals hier gewoon gevraagd word naar de foto's die er zijn van het ongeluk. Aasgieren noem ik dat. Degene die die foto's in San Severo aan een krant heeft verkocht heeft moeten onderduiken.
    De echte liefhebbers hadden ook helemaal geen zin meer in een feest. Die hebben respect. En hier lees ik dan "zo, echt jammer dat je al die shows niet te zien hebt gekregen, is er helemaal niks meer geschoten dan?" erg triest als je dat niet snapt. Wij hebben na het bericht over Cosimo als liefhebbers een bezoek gebracht aan de fabriek van Del Vicario om onze steun te betuigen d.m.v. onze shirts die we aan de poort hebben gehangen met berichten voor de nabestaanden omdat het goede vrienden zijn.

    For your information: ik stond niet naast je onder het finalerek, ik stond aan de zijkant op 40 meter van de finale.. Dus ga hier nou geen leugens vertellen.

    En dat ik het in dit geval beter weet heb je helemaal gelijk in.

  21. Deze 4 gebruikers waarderen Pyromovies HD voor het bericht:


  22. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Ik snap het heel goed Dennis... heel goed. Ik sta aan jouw zijde namelijk als liefhebber, maar jij waant je op een troon. je trekt in dit geval te snel conclusies. Veel te snel. Verkeerde conclusies.
    We hebben het er wel even over in adelfia over 3 weken, of trani of recco. Want ik ben ook Italië ganger. En niet slechts eenmalig voor de kick. De beelden die ik hier toon laat ik wel zien om mede liefhebbers mee te laten genieten van die kick die ik had op het moment. Voor sentiment is daar misschien inderdaad nu even geen ruimte.
    Ook wij zijn uitgenodigd bij fabrieken als liefhebbers, jij bent niet de enige met kennissen.

  23. Deze 3 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  24. #44
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Je antwoord bevestigd mijn gedachten. Dank daarvoor.Ik ben niet in Adelfia (mede omdat dat ook langzaam overgenomen wordt door de verkeerde Nederlanders). En ik zit ook niet om een gesprek met jou verlegen dus daar begin ik ook niet aan. Ik trek geen conclusies, ik citeer wat ik hier gelezen heb en onder de Nederlanders in San Severo heb gehoord, meer niet. Veel plezier in Adelfia!

  25. Deze gebruiker waardeert Pyromovies HD voor het bericht:


  26. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Thanx man ;). Ik heb er weer onwijs veel zin in.
    Je kent me inderdaad niet en met zo'n houding wordt dat ook lastig inderdaad... zonde. Maar ik mis er iig niks aan. gelukkig heb ik ook in San severo een hele leuke tijd gehad, mede met een aantal jongens van jullie groep en we hebben daar ook weer afgesproken. Je vergeet even dat san severo voor jou wellicht veel emoties oproept, zeker na de laatste editie en mede omdat je bepaalde mensen goed kent. Maar met die emoties kan met hier op vwc echt helemaal niets, dennis. Hier wil men puur genieten van de beelden. En daar heb ik ook even een leuke duit in het zakje gedaan. Alleen op dat gebied. Je geniet zelf ook live van het festival op geringe afstand, dus waarom waardeer je mijn gave beelden niet? Het is volledig normaal om zo intens mogelijk van dit vuurwerk te genieten juist. Op geringe afstand! Uiteraard heb ook ik heel veel meegekregen van het verdriet tijdens het festival, maar dat is iets wat puur in Italië leeft. Dat ik dat hier niet benoem is geen reden om mij aan te vallen en mij in een bepaald hokje te plaatsen. Ik sta bekend als liefhebber pur sang, blijf ver weg van illegaal spul en ben een graag geziene gast onder de freaks hier. Maar dat zal je via via wel eens horen ;)

  27. Deze 3 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •