Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 54
  1. #16
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Inderdaad, ontzettend veel plezier allemaal daar. Hopelijk krijgen we wat mooie beelden te zien na de tijd.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #17
    VWC-Lid JefFreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2008
    Berichten
    531
    Thanks
    163
    1.021 waarderingen in 298 posts
    Triest nieuws vanuit San severo, Cosimo van Del Vicario die bij de explosie zwaargewonsld was geraakt is helaas overleden, voor vandaag is daardoor alles afgelast
    Gisteren is er overigens een vrouw tijdens de laatste straatbatteria haar arm zeer zwaar verbrand of zelfs kwijt geraakt/geamputeert waardoor gisteravond ook alles al was afgelast,en hopen dat het uit eindelijk toch meevalt met die vrouw en wens ik de familie van del vicario heel veel sterkte toe R.I.P Cosimo

  3. Deze 2 gebruikers waarderen JefFreak voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    Triest allemaal inderdaad... ik ben er nu. Die afgelastingen zijn ook wel erg zuur :(

  5. #19
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Ooh vreselijk zeg, wat een verhalen weer.

    Maar er is wel wat door gegaan tog ?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #20
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.045
    Thanks
    1.729
    2.628 waarderingen in 723 posts
    http://www.foggiatoday.it/cronaca/vi...an-severo.html

    Video van gister waar dus de vrouw geraakt wordt.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  7. Deze gebruiker waardeert vuurvent voor het bericht:


  8. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurvent Bekijk bericht
    http://www.foggiatoday.it/cronaca/vi...an-severo.html

    Video van gister waar dus de vrouw geraakt wordt.
    Zo wat akelig, het lijkt een behoorlijke knaller die in het publiek af gaat!
    Als ik een artikel verder klik lees ik ook dat ze buiten levensgevaar is en ook haar arm niet kwijt raakt.
    Het gaat me niets verbazen als ze in de loop der jaren hekken en kooien gaan plaatsen.

  9. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  10. #22
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurvent Bekijk bericht
    http://www.foggiatoday.it/cronaca/vi...an-severo.html

    Video van gister waar dus de vrouw geraakt wordt.
    Wat een mega geweld zeg, bizarre klappen. Gelukkig voor de vrouw dat ze er goed vanaf komt. Op dumpert zag ik ook een filmpje voorbij komen waarbij er een knaller het publiek inschoot.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  11. #23
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Wat een mega geweld zeg, bizarre klappen. Gelukkig voor de vrouw dat ze er goed vanaf komt. Op dumpert zag ik ook een filmpje voorbij komen waarbij er een knaller het publiek inschoot.
    Was bij een Mascleta in Spanje wat niet relevant is betrreffend San Severo.

  12. Deze gebruiker waardeert Spolette voor het bericht:


  13. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    Na het ongeluk en het overlijden van macimo van del vicario is verder alles afgelast... balen. Dat zijn in totaal meer dan 10 shows die zijn gecancelled

  14. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    Ik heb trouwens foto's van de vrouw van het ongeluk gezien... haar hele arm ligt open, geen pretje om te zien. Alles letterlijk aan flarden!

  15. #26
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.364
    Thanks
    146
    1.635 waarderingen in 583 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    Ik heb trouwens foto's van de vrouw van het ongeluk gezien... haar hele arm ligt open, geen pretje om te zien. Alles letterlijk aan flarden!
    Linkje?

    En balen voor de mensen die er zijn zeg!

  16. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Heftige verhalen allemaal. Toch hoop ik dat jullie morgen nog genoeg gaan zien!

  17. #28
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Dat is niet het geval, Jaco. Heel FDS is afgelast qua vuurwerk! Alleen de processie ging nog door, maar geen enkele batteria of avond show.
    Erg jammer natuurlijk. We hebben minder dan de helft van het voorspelde vuurwerk kunnen zien. Ik heb vooral te doen met de slachtoffers, maar ook met de Nederlanders die morgen al naar huis gaan. Wat zij gezien hebben, is nauwelijks de moeite waard. Gelukkig blijf ik met twee reisgenoten nog een week, zodat we ook Apricena meepakken. Een schrale troost.
    Laten we lekker link gaan doen!

  18. Deze 2 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  19. #29
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Inmiddels zijn we weer eventjes terug uit Italië Echt een uitvoerige tripreport zal ik dit keer niet maken, maar ik wil wel graag wat verhalen, foto's en films met jullie delen!

    Dit was mijn eerste Italiaanse vuurwerktrip. Festa del Soccorso (FDS) is een bizar festival. Het is heel authentiek, niet toeristisch, lokaal en zeer goed bezocht. Het ligt in een weinig bekende regio van Italië, waar dan opeens zo'n groot feest wordt georganiseerd. Ik was uiteraard goed voorbereid en ik had genoeg films gezien zodat ik wist wat ik kon verwachten. Maar damn! wat zijn die Italianen leip als het op vuurwerk aankomt! Hoe dichter bij het vuurwerk, hoe beter! Waar het geld vandaan komt om in zo'n klein stadje dergelijke grote vuurwerkshows te organiseren, is mij onduidelijk.
    Voor de aanvang van dit festival waren er al twee ongelukken in de fabrieken die het vuurwerk leveren voor dit feest. Eentje daarvan was klein, maar de impact van de tweede ontploffing bij Del Vicario was groter. Tijdens het festival overleed de bij de ontploffing gewond geraakte eigenaar Cosimo. DÁT, plus een incident waarbij een omstander zwaar gewond raakte bij een batteria, hadden samen verregaande consequenties. Dit gebeurde allemaal op zondag, de tweede dag. Alle vuurwerk activiteiten die daarná gepland waren, zijn toen afgelast. Dat betekent dat we bij FDS slechts het volgende hebben gezien:

    Zaterdag:
    - Drie avondshows, direct achter elkaar.
    - Één batteria sanseverese "op het veld"

    Zondag:
    - Zeven batteria's in de stad

    Hoewel het vuurwerk van deze twee dagen al bijzonder indrukwekkend was, is het uitermate zuur om te bedenken dat meer dan de helft van het totale vuurwerk is afgelast. Voor alleen deze twee dagen gingen wij natuurlijk niet naar Italië! Daarom heb ik ook te doen met een groepje andere Nederlanders die alleen voor dit festival kwamen. Gelukkig blijven wij langer, om ook Apricena nog mee te pakken. Daardoor hebben wij van maandagochtend tot en met vrijdagmiddag geen vuurwerkshows gezien. Het meest frustrerende was eigenlijk nog de onzekerheid. Het was aanvankelijk helemaal niet zeker dat alles afgelast zou worden. Er werd overlegd voor de autoriteiten en andere opties werden afgewogen. Op zondagavond en maandag leek het er nog op dat er toch wat vuurwerk door zou gaan. Maar mondjesmaat kwamen er steeds meer berichten naar buiten dat al het vuurwerk wat al hing voor de batterias van maandag, werd opgeruimd. En later in de week werd ook duidelijk dat dit zelfs gevolgen had voor het festival in Apricena. Ook daar ging minder vuurwerk de lucht in dan gepland, en wat er wél door ging, werd met hekken afgezet. Meer daarover komt later.

    De eerste twee dagen Festa del Soccorso waren in elk geval erg tof. De eerste avond had enkele hele vette avondshows te midden van de olijfboomgaarden. En de tweede dag had het meest bekende onderdeel: batteria's in de smalle straten van de stad. Ik heb me echt verbaast erover hoe vreselijk hard dat gaat En die Italiaanse Fujenti rennen mee met de knallers, om uiteindelijk met brandplekken in hun kleding (of erger) naar de volgende batteria te lopen. Ook heb ik me verbaasd over de gigantische drukte. Met name de laatste twee batteria's waren drukker dan veilig is. Er werden mensen onder de voet gelopen en er ontstond paniek toen de batteria aan ging en er nog drommen mensen onder de lijnen stonden die daar weg wilden. Dat er een omstander gewond is geraakt door een flinke knaller, is dan ook niet verwonderlijk. Het met hekken afzetten van de batteria's kan gewoon niet, maar het is wel begrijpelijk dat de organisatie het evenement voor volgend jaar onder de loep wil nemen. Het zou wel eens zou kunnen zijn dat dit de laatste editie was waarbij er fujenti werden toegestaan die vlak onder het vuurwerk stonden...

    Ik heb een mooi stuk kunnen filmen bij de zesde batteria op zondag. Dit was een hele lange batteria die rondom een heel blok ging. Niemand heeft de volledige batteria kunnen filmen, omdat je je niet kon verplaatsen tussen de mensen door. Maar wij hadden een hele mooie positie ingenomen net naast de finale Deze film geeft heel goed weer hoe het werkelijk was. Hoe keihard, hoe dichtbij en hoeveel mensen er wel niet waren.

    Wel even op 4K zetten!
    Laten we lekker link gaan doen!

  20. Deze 10 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  21. #30
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Fijn verslagje en een dikke film. Jammer om nogmaals te lezen dat er zoveel vuurwerk niet door is gegaan, maar wel begrijpelijk.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  22. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •