Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts

    [SHOW] Rotterdam 27 april 2018

    Stad/dorp: Rotterdam
    Locatie: Schiehaven (vuurwerk wordt geschoten vanaf een ponton in de Nieuwe Maas)
    Datum: 27-04-2018
    Tijdstip: 22:30 uur
    Schietbedrijf: Katan Vuurwerk
    Max. kaliber: Consumenten en professioneel vuurwerk
    Bijzonderheden: Ter afsluiting van Koningsdag 2018. Tevens is er ook een Koningskermis


    Sfeerbeelden van de kermis en de show van 2017. Beelden van Digital Pyro.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Burning Salvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2012
    Berichten
    1.370
    Thanks
    765
    1.646 waarderingen in 652 posts

  4. Deze 6 gebruikers waarderen Burning Salvo voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Foto's van mijn kant, was een beetje laat:

    Artikel: RFGFireworks

    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  6. Deze 2 gebruikers waarderen herdervriend voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burning Salvo Bekijk bericht
    < Insert filmpje vanaf ponton >

    Erg gaaf om zo'n show eens van deze kant te zien. Bedankt voor het delen

  8. #5
    VWC-Lid Burning Salvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2012
    Berichten
    1.370
    Thanks
    765
    1.646 waarderingen in 652 posts
    Ik zal van de week nog wel even wat foto's plaatsen van de opbouw

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Burning Salvo voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid Burning Salvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2012
    Berichten
    1.370
    Thanks
    765
    1.646 waarderingen in 652 posts
    Zoals beloofd een aantal foto's van de opbouw:














  11. Deze 8 gebruikers waarderen Burning Salvo voor het bericht:


  12. #7
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Hele leuke foto's Burning Salvo, bedankt voor het delen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  13. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  14. #8
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Mooie foto's Herdervriend en Burning Salvo. Bedankt voor het delen.

    Hierbij ook mijn film van de show.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze 5 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  16. #9
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Was weer gezellie !!Kikkuh film jordi !











    http://www.stefandrukker.nl

  17. Deze 6 gebruikers waarderen stefantvs voor het bericht:


  18. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Heel fijn filmpje Jordi, altijd mooi om filmpjes vanaf het schietveld te zien.
    Stefan, mooie foto's, thnx.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  20. #11
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Koningsdag wordt in Rotterdam al geruime tijd afgesloten met een spetterende vuurwerkshow geschoten vanaf een ponton in de Nieuwe Maas. Ondanks het feit dat het qua reistijd goed te doen is, ben ik hier nog niet eerder geweest om de show te bekijken. Afgelopen Koningsdag kwam daar gelukkig verandering in. Zo mocht ik samen met Bram95 en Burning Salvo helpen bij de opbouw van de vuurwerkshow in Rotterdam. Bram95 en Burning Salvo hebben de afgelopen jaren al veelvuldig geholpen bij de opbouw van de show in Rotterdam en vorig jaar was zelfs Dumpert van de partij om hier een mooie reportage van te maken. Een paar dagen van te voren kreeg ik te horen dat ik mee mocht helpen en ik heb mij er dan ook erg op verheugd.

    Op naar Rotterdam
    Rond 15:30 uur zijn we richting Rotterdam vertrokken en het was rond 16:00 uur toen we aankwamen in de Lekhaven. Bij aankomst waren de mannen van Katan Vuurwerk al aanwezig en zij waren al begonnen met het uitladen van de bus. De bus was goed gevuld en het ponton lag al klaar aan de kade dus de handen konden meteen uit de mouwen.

    Voor de show werd gebruik gemaakt van consumenten vuurwerk in de vorm van cakeboxen van Katan en professioneel vuurwerk, namelijk flowerbeds met een kaliber van 30mm tot 50mm en 3 inch shells. Aan ons 3 de eer om te beginnen met de flowerbeds/profblokken en ik moet zeggen wat een kwaliteit. De profblokken waren echt super goed afgewerkt en binnen de kortste keren waren alle ontstekers juist bevestigd. Toen was het tijd om in een uiterst aangenaam temperatuurtje het ponton in te gaan delen, maar voordat dat kon gaan gebeuren moest het vuurwerk eerst van de kade naar het ponton worden verplaatst.

    Het ponton
    Toen de cakeboxen en flowerbeds eenmaal op het ponton stonden konden we beginnen met het indelen van het schietveld. Voor de show werd er gebruik gemaakt van 4 schietposities, waarvan 2 in het midden en 1 aan de rechter-en 1 aan de linkerkant van het ponton. Elke schietpositie beschikte over een schietkist en zodoende is alles ingedeeld.





    Toen ook de kisten met alle shells gereed waren, konden we de kisten naar beneden tillen om zo de laatste hand te leggen aan de indeling. Voor de shells is gekozen voor 2 schietrichtingen. Zo waren er 2 W-shape kisten en de overige 6 kisten zijn in v-shape gezet.







    Toen alles eenmaal klaar stond op de juiste plek en in de juiste schietrichting kon er worden begonnen met het aansluiten van de ontstekers op de schietkisten.







    Op voorgaande foto's zijn er al behoorlijk wat artikelen voorbij gekomen, maar hieronder volgen er nog meer waarop veel artikelen goed te zien zijn.











    Rondvaart
    Na een heerlijke vette hap, kwam de duwboot aanvaren, die uiteindelijk het ponton de haven uit zou varen/duwen. Er werden nog wat maatregelen getroffen, zoals de verlichting op het ponton. De overall en het reddingsvest gingen aan en de helm ging op en zo was rond 22:00 uur het moment daar om onder begeleiding van een boot van Port Rotterdam richting de Schiehaven te varen. Ik heb erg genoten van het stukje varen, want het was echt heel gaaf om alles zo vanaf het water te zien. Uiteindelijk bleven we ter hoogte van de Koningskermis in het water liggen. Het licht van de attracties reflecteerde in het water en toen was het wachten op het moment dat het spektakel zou gaan losbarsten.



    Naam: 20180427_200258.jpg
Bekeken: 183
Grootte: 331,6 KB

    3,2,1... Showtime
    Het was nog even wachten tot de show van start kon gaan en wat was dat spannend. Het moment was daar... Het publiek was er klaar voor, wij waren er klaar voor en de pyrotechnicus was er klaar voor en toen volgde de woorden: "ja komt ie hè!". De eerste shells gingen in een salvo de lucht in en ik wist dat het ging komen en nog werd ik verrast. De druk van lancering was voelbaar en het geluid klonk als muziek in mijn oren. Wat volgde was een en al genieten, de eerste schietpositie bevond zich op enkele meters van de duwboot en we stonden er dus met onze neus bovenop. De show begon met de cakeboxen (consumenten vuurwerk) ondersteund door shells en uiteindelijk kwamen de flowerbeds in actie. Wat een volle boeketten kwamen daaruit zeg, heerlijk. De wind ging richting de duwboot en in combinatie met de afstand tot het schietveld stonden we letterlijk onder het vuurwerk en het moment dat de 2" flowerbeds in actie kwamen zal ik niet snel meer vergeten. Ondersteund door de salvo's van 3 inch shells werd de finale van de show ingestart en dat was heerlijk ouderwets rammen. De afgelopen dagen heb ik de finale in gedachten meerdere malen herbeleefd want wat was dat gaaf. Er gingen maar liefst 3 stuks van de befaamde White Rose 120 tegelijk de lucht in. 3x 120 schoten puur salute geweld om af te sluiten met een daverende goud finale van ongeveer 40 shells, de bijna gelijktijdig de lucht in werden geschoten. Kippenvel!

    Afstand tot het vuurwerk


    Het was een zeer geslaagde show en na een controle op het schietveld keerden wij weer terug naar de Lekhaven en vervolgens kon het opruimen en schoonmaken beginnen.

    Het was een fantastische dag, de sfeer was top en ik ben weer een geweldige ervaring rijker. Wat een belevenis om een show van zo dichtbij te mogen ervaren. Ik wil Bram95, Burning Salvo en natuurlijk de mannen van Katan Vuurwerk nogmaals bedanken.

    Laatst gewijzigd door pyrofan#1; 1 mei 2018 om 15:09
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  21. Deze 7 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:


  22. #12
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Wat een lekker verslag weer Jordi, je moet schrijver worden .
    De foto's en het filmpje zijn een goede toevoeging.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  23. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  24. #13
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Wat een lekker verslag weer Jordi, je moet schrijver worden .
    De foto's en het filmpje zijn een goede toevoeging.
    Haha dankje Wesley, mooi compliment. Leuk om te horen dat de verslagen en het beeldmateriaal in de smaak vallen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  25. #14
    VWC-Lid djhek's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 november 2009
    Berichten
    1.825
    Thanks
    1.046
    1.762 waarderingen in 716 posts
    Was inderdaad gezellig jordi

  26. Deze gebruiker waardeert djhek voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •