Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    'Gemeentes mogen mogelijk zelf totaalverbod vuurwerk instellen'

    Gemeentes mogen straks mogelijk zelf beslissen of het afsteken van consumentenvuurwerk verboden is.

    Volgens het AD is dat een optie waar minister Ferdinand Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) over nadenkt. Nu mogen gemeentes alleen vuurwerkvrije zones instellen, maar straks zou vuurwerk mogelijk in complete gemeentes verboden mogen worden. Een landelijk vuurwerkverbod is voor de coalitiepartijen nog een brug te ver.

    'Er is een enorm verschil tussen de vuurwerkproblematiek in de grote steden en de dorpen buiten de Randstad', zegt een bron tegen de krant. 'Deze maatregel geeft de minister, die in zijn maag zit met het vuurwerkgeweld tegen hulpverleners in de grote stad, een mogelijkheid om lokaal maatwerk te bieden.'

    Lees ook: Meerderheid Amsterdammers is klaar met vuurwerk: 59 procent voor verbod

    Meerdere partijen in de Amsterdamse gemeenteraad gaven al aan tegen het afsteken van vuurwerk door consumenten te zijn. Ook waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen zei geen fan te zijn van de jaarwisseling als het op de openbare orde aankomt.

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Tjong jonge, wat een hoop negatief nieuws weer vandaag.
    De percentages van afschaffen liggen mij in alle polls wel erg hoog.

    Vraag me af of dat wel allemaal zo eerlijk gaat. Kan me niet voorstellen dat het in elke poll klopt.
    Misleiding van de media wat mij betreft om zo meer mensen mee te krijgen om tegen te stemmen en een verkeerd beeld neer te zetten.

  3. Deze gebruiker waardeert Komkommer voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Gaan we nou trouwens al die berichten van elke krant/website/enz. een apart topic geven terwijl het allemaal over hetzelfde gaat? Vind ik niet echt handig, alle reacties staan nu ook over alle verschillende (maar eigenlijk dezelfde) topics verspreid.
    www.huismanvuurwerk.nl

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Als dat werkelijkheid wordt, ben ik zeker de lul
    Jeder Schuss ein Genuss

  6. #5
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Volgens het AD...'nuff said; paniekzaai-om-niks-krant met achterbakse agenda bij uitstek

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •