Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts

    Veel onrust - BPN onderneemt actie

    Veel onrust in de vuurwerkbranche: BPN onderneemt actie!!

    Na het nepnieuws over een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen van vorige week zijn er nu berichten over een mogelijk nieuw wetsvoorstel. Hierdoor zouden gemeenten zelf mogen beslissen over een totaal vuurwerkverbod binnen de gemeentegrenzen.

    De BPN (Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland) waarin bijna alle importeurs verenigd zijn heeft direct gereageerd in de media. Standpunt is dat er de afgelopen jaren al diverse succesvolle maatregelen zijn genomen en dat de branche nog steeds aan maatregelen werkt om letsel en schade door consumentenvuurwerk te voorkomen. Naast reacties in de media heeft de BPN een uitnodiging aan minister Grapperhaus gestuurd om de voorstellen vanuit de BPN nader toe te lichten.

    Verder zal er vanuit de BPN een brief gestuurd worden waarin gereageerd wordt op het mogelijke wetsvoorstel, dat dit een slecht idee is en dat er werkbare en effectieve alternatieven zijn.

    VuurwerkCheck zal daar waar mogelijk ook in het verlengde van de BPN reageren. Bij het nieuws over het verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen van vorige week heeft VuurwerkCheck nog een reactie bij Hart van Nederland gegeven.

    Verder streven wij ernaar dat de beleidsmakers van de juiste informatie worden voorzien. Al te vaak blijkt dat er een groot gebrek aan kennis is over het consumentenvuurwerk en het illegale vuurwerk. Hierdoor worden zaken over één kam geschoren en worden voorstellen en beslissingen gebaseerd op verkeerde argumenten. Daarom gaat VuurwerkCheck een voorlichtingscampagne opstarten voor beleidsmakers. Binnenkort hoort u daar meer over.

    Met vriendelijke groet,

    Het VuurwerkCheck Team

    Bron: mailing BPN
    www.huismanvuurwerk.nl

  2. Deze 20 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Wat van mij ook een keer duidelijk gemaakt mag worden aan de media is de idioterie die de overheid zelf heeft gecreëerd door niet de Europese regels na te leven maar zelf eigen vuurwerk regeltjes erop na te houden. Tevens niet onbelangrijk puntje is dat vaak word gesuggereerd dat Nederland het enige land is waar consumenten vuurwerk mogen afsteken.

  4. Deze 4 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Met name je laatste zin inderdaad, ik zag het laastst letterlijk in een krantenstukje staan..

  6. Deze gebruiker waardeert Komkommer voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    . Tevens niet onbelangrijk puntje is dat vaak word gesuggereerd dat Nederland het enige land is waar consumenten vuurwerk mogen afsteken.
    Dat is wel behoorlijk de feiten verdraaien en dus niets anders dan pure leugen en laster. Vuurwerk is in Nederland veruit het meest populair onder consumenten kan ik je vertellen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mag! In andere landen leeft het minder. Maar verder komt het zware vuurwerk juist uit het buitenland.

    Echt belachelijk wat sommige experts in de media allemaal klaar maken!

  8. #5
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.977
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Klopt vuurwerk is in Nederland wel het populairst van alle landen. Maar wat maakt dat uit...? Andere landen hebben weer vele andere tradities/gewoontes. In de media wordt het zo benadrukt dat vuurwerk afstekers in dit land maar 'gek' zijn en dit wordt dan weer vergeleken met bijvoorbeeld Engeland of Ierland waar het afsteken van vuurwerk verboden is.

  9. Deze gebruiker waardeert Arnoud PyroFan voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 juli 2007
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Engeland is vuurwerk ook niet verboden voor consumenten.In Frankrijk mag het hele jaar gekocht en gestookt worden in Duitsland zijn ze gek op vuurwerk.in Zwitserland stoken ze met oud en nieuw en 21 augustus .over Spanje zullen we het maar helemaal niet hebben. Een gedeelte van de politiek in Nederland spoort gewoon niet

  11. Deze 2 gebruikers waarderen mra voor het bericht:


  12. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Je kan beter de landen opnoemen waar het niet mag. Australie bijvoorbeeld maar dat heeft meer te maken met de enorme droogtes die daar heersen. Shows die in australie geschoten worden zijn vaak mega groot, zelfs bij kleinere gelegenheden word flink uitgepakt. Bekendste mega vuurwerk is in Sydney met nieuwjaar.

    Ik ben al jaren jaloers op mensen in landen als engeland, zweden, denemarken, finland, ijsland, zwitserland etc waar men gewoon echte blokjes mag schieten in plaats van het achterlijke compound gebeuren incluis 50mm tubes.

    En niet te vergeten de enorm dikke pijlen van 200 plus gram die in de hier boven genoemde landen verkocht worden.

  13. #8
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Mosterd?????maaltijd????

  14. #9
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Mosterd?????maaltijd????
    Zo voelt het misschien, maar ik ben wel blij met die mosterd. Het is een duidelijk strijdplan en het leest lekker agressief weg. Dit lijkt tenminste een goede poging om tegengas te geven. Achter de schermen heeft de BPN niet stil gezeten, en ze hebben ook duidelijk gecommuniceerd waarom het niet via de media is gespeeld. Ik kan mij zo voorstellen dat, nu het een werkelijke media-hype is geworden, het plan van aanpak is gewijzigd. En dat kunnen we alleen maar toejuichen toch??

  15. #10
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ik ben heus wel blij met een tegengeluid,maar ik kan het nog steeds niet uitstaan dat men een splinter heeft laten etteren tot een gezwel voor dat men in actie kwam.maar goed eindelijk wat protest.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 januari 2007
    Berichten
    612
    Thanks
    376
    522 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Ik ben heus wel blij met een tegengeluid,maar ik kan het nog steeds niet uitstaan dat men een splinter heeft laten etteren tot een gezwel voor dat men in actie kwam.maar goed eindelijk wat protest.
    je slaat de spijker op zijn kop...ben het helemaal met je eens...ze reageren eindelijk...alleen veels te laat.

  18. Deze gebruiker waardeert Bizzy1 voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Daarom gaat VuurwerkCheck een voorlichtingscampagne opstarten voor beleidsmakers.

    Wellicht ook goed om opiniemakers hierbij te betrekken? De gemiddelde journalist weet eveneens van toeten noch blazen, volgens mij.

  20. Deze 2 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Ben erg blij om te lezen dat het BPN in actie komt .
    Maar ja het is voor je gevoel wel wat aan de laten kant .
    Ik hoop voor ze dat het gaat lukken met die voorlichtingscampagne .
    Want de gewone man in de straat weet zo langzamerhand ook niet meer wat hij geloven moet .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  22. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Wat van mij ook een keer duidelijk gemaakt mag worden aan de media is de idioterie die de overheid zelf heeft gecreëerd door niet de Europese regels na te leven maar zelf eigen vuurwerk regeltjes erop na te houden. Tevens niet onbelangrijk puntje is dat vaak word gesuggereerd dat Nederland het enige land is waar consumenten vuurwerk mogen afsteken.
    Laat het nou een keer duidelijk zijn dat Nederland wél voldoet aan de Europese richtlijnen. Ja, ricjtlijnen. Geen wetten of regels. Slechts richtlijnen! De Europese richtlijnen bieden handvatten en mogelijkheden om bepaalde categorieën of delen daarvan wel of niet te legaliseren. That's it.

    Lelijk doen op de media is 1, maar dan moet je zelf ook de spelregels kennen.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  23. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Ik zeg niks verkeerds.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •