Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Oeps: Tilburger (22) pakt autopapieren uit dashboardkastje en laat per ongeluk Cobra6

    TILBURG – Zwaar illegaal vuurwerk bewaren in het dashboardkastje van je auto. Het kwam een 22-jarige man uit Tilburg maandagavond duur te staan. Een agent die hem aan de kant zette zag dat hij stiekem een Cobra 6 in het kastje had verstopt.

    De Tilburger werd rond halfelf aan de kant gezet omdat hij op een rotonde aan de Wandelboslaan geen richting aan gaf.

    Kleine handgranaat
    Toen de man zijn autopapieren uit zijn dashboardkastje haalde zag een van de agenten in het kastje het vuurwerk liggen. Het bleek een Cobra 6 te zijn, een levensgevaarlijk stuk vuurwerk dat te vergelijken is met een kleine handgranaat.

    Na deze vondst hebben de agenten de hele auto van de Tilburger doorzocht. In het vak van de armsteun vonden ze nog een ploertendoder. Daarop is hij gearresteerd voor verboden wapenbezit.

    De Tilburger zit nog altijd vast voor verder onderzoek. De Cobra 6 is in beslag genomen

    https://www.bd.nl/tilburg/oeps-tilbu...gent~abd5934f/
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Vlinderbommetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2010
    Berichten
    906
    Thanks
    6.287
    749 waarderingen in 281 posts
    Het bleef nog lang onrustig in Tilburg..

  3. #3
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.979
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Waarom zit die kerel nu nog steeds vast
    voor 1 cobra6 en een ploertendoder....

  4. #4
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
    Waarom zit die kerel nu nog steeds vast
    voor 1 cobra6 en een ploertendoder....
    Euhm... bezit ploertendoder valt onder de zwaarste categorie verboden wapenbezit. Strafmaat: tot 9 maanden brommen of EUR 4.500,00 boete, afhankelijk van wat de Officier vraagt en de rechter uiteindelijk oplegt. Die C6 zal hem ook aangerekend worden maar daarvoor ligt de strafmaat een heel stuk lager (nu nog wel tenminste, dat gaat waarschijnlijk een stuk hoger worden). Niet zo raar dus dat hij nog vast zit, als hij veroordeeld wordt tot een gevangenisstraf dan gaat het nog wel iets langer duren dan 1 nachtje!!
    www.huismanvuurwerk.nl

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2017
    Locatie
    Noorden van het land
    Berichten
    304
    Thanks
    45
    120 waarderingen in 86 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
    Waarom zit die kerel nu nog steeds vast
    voor 1 cobra6 en een ploertendoder....
    Volledig terecht, als je weet wat een ploertendoder is en weet warvoor deze gebruikt worden....
    Lijkt misschien vrij onschuldig, maar als jij zo'n ding flink hard op je hoofdje krijgt, is de kans vrij groot dat het einde oefening is voor je.
    Hopelijk zit die gast nog lang vast en wordt er goed onderzocht waarom hij zo'n ding bij zich heeft.

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Conclusies, conclusies, conclusies.

  7. #7
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.979
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Euhm... bezit ploertendoder valt onder de zwaarste categorie verboden wapenbezit. Strafmaat: tot 9 maanden brommen of EUR 4.500,00 boete, afhankelijk van wat de Officier vraagt en de rechter uiteindelijk oplegt. Die C6 zal hem ook aangerekend worden maar daarvoor ligt de strafmaat een heel stuk lager (nu nog wel tenminste, dat gaat waarschijnlijk een stuk hoger worden). Niet zo raar dus dat hij nog vast zit, als hij veroordeeld wordt tot een gevangenisstraf dan gaat het nog wel iets langer duren dan 1 nachtje!!
    Ik was even vergeten wat zo'n ding was. Heb het even opgezocht en dan is een goede straf inderdaad wel terecht.

  8. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    O he, sh*t! Dit is wel een behoorlijke blunder ja , mij mening over de cobra 6 hou ik achterwege maar zeer zwaar bestraft dit in ieder geval!

  9. #9
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikv2 Bekijk bericht
    Ja? Ja? Ja?

    @nederlandsvuurwerk: Beetje interessant lopen doen.....
    @nederlandsvuurwerk: Je zegt helemaal niks man. Geef een zinnige reactie of blijf weg man.....
    Als je alles relativeert kun je vast stellen dat het inderdaad conclusies zijn. Dus is het geen onzin post.

    Wat ik van het verhaal vind..
    Beetje overtrokken.
    Ploerten doder vroeger ook gehad.
    Spaarde ooit gekke wapens zoals ploerten boksbeugels messen enzv. Dat was vroegah.. je weet niet wat de intentie was van die man..
    Maar een cobra in je deshbordkastje is natuurlijk niet slim als je papieren daar ook in liggen.

  10. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


  11. #10
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Als je alles relativeert kun je vast stellen dat het inderdaad conclusies zijn. Dus is het geen onzin post.

    Wat ik van het verhaal vind..
    Beetje overtrokken.
    Ploerten doder vroeger ook gehad.
    Spaarde ooit gekke wapens zoals ploerten boksbeugels messen enzv. Dat was vroegah.. je weet niet wat de intentie was van die man..
    Maar een cobra in je deshbordkastje is natuurlijk niet slim als je papieren daar ook in liggen.
    Toch neem ik aan dat je jouw collectie niet in de auto bewaarde? En zeker niet samen met een stuk illegaal vuurwerk?

    We kunnen ervan vinden wat we willen, maar het mag gewoon niet. Vooral de ramstok in bezit hebben, en bij je dragen in het openbaar lijkt me niet zo handig. Als hij een plausibel verhaal heeft zal een rechter daar ongetwijfeld rekening mee houden, dat is inderdaad niet aan ons. Zeker niet zonder enige achtergrondinformatie.

    Een passende straf zal ongetwijfeld worden uitgesproken.

  12. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:

    3xh

  13. #11
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.979
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Slotje op dit topic?

  14. #12
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Toch neem ik aan dat je jouw collectie niet in de auto bewaarde? En zeker niet samen met een stuk illegaal vuurwerk?

    We kunnen ervan vinden wat we willen, maar het mag gewoon niet. Vooral de ramstok in bezit hebben, en bij je dragen in het openbaar lijkt me niet zo handig. Als hij een plausibel verhaal heeft zal een rechter daar ongetwijfeld rekening mee houden, dat is inderdaad niet aan ons. Zeker niet zonder enige achtergrondinformatie.

    Een passende straf zal ongetwijfeld worden uitgesproken.
    Nee had het toen gewoon in mijn appartement in een kast.. en vuurwerk stond toen ook niet in die kast.
    Maar goed, deze jongen was niet slim... Ik toen ook niet. Maar wat ik wilde zeggen is dat de beste man misschien niet eens de intentie zou hebben er iets mee te doen..
    Laks was hij zeker , aangezien je dit in je auto bewaard.

  15. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


  16. #13
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Dat mensen een wapen in en dashboardkastje stoppen snap ik nog wel maar een cobra?

  17. #14
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Dat mensen een wapen in en dashboardkastje stoppen snap ik nog wel maar een cobra?
    Hmmm, toch hoop ik dat het aantal personen met een cobra6 in hun dashboard kastje hoger is dan het aantal met een wapen. Zo niet dan vind ik dat geen geruststellende gedachte
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  18. #15
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Het slaat ook meer op de de opbergruimte tov de inhoud,voorgaande hoor je vaak in de media maar vuurwerk in je dashboardkastje is voor mij nieuw.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •