Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 26 van 26
  1. #16
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Hoe fijn dit bericht ook is, toch is het weer een klap voor de branche en onze hobby.
    Spelen altijd maar een smerig spelletje die media!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Best triest eigenlijk dat we hier allemaal zo enorm opgelucht zijn dat ze onze buskruit ploffertjes niet gaan verbieden nadat ze onze afsteektijden al drastisch ingekort hebben Er zijn steeds meer zaken in Nederland waar ik me erg aan irriteer
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  4. #18
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Best triest eigenlijk dat we hier allemaal zo enorm opgelucht zijn dat ze onze buskruit ploffertjes niet gaan verbieden nadat ze onze afsteektijden al drastisch ingekort hebben Er zijn steeds meer zaken in Nederland waar ik me erg aan irriteer
    Het gaat denk ik niet zozeer om de opluchting over het blijven van de knallers zelf maar vooral dat nu eindelijk ook eens zichtbaar wordt dat niet alles er zomaar doorgedrukt kan worden.
    www.huismanvuurwerk.nl

  5. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    het geven van meer ruimte aan gemeenten om vuurwerkvrije gemeenten af te kondigen

    Vuurwerkvrije gemeenten? Of is dit een tikfout en worden vuurwerkvrije zones bedoeld?
    Om zonder verbod de jaarwisseling toch veiliger te maken, wordt daarom naar alternatieven gezocht. De strijd tegen illegaal vuurwerk zou kunnen worden opgevoerd, en steden zouden de mogelijkheid moeten kunnen krijgen de gehele gemeente ‘vuurwerkvrij’ te verklaren. Op dit moment mogen zij de rotjes en fonteinen alleen uit bepaalde zones verbannen.
    December Will Be Magic Again!!

  7. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Om zonder verbod de jaarwisseling toch veiliger te maken, wordt daarom naar alternatieven gezocht. De strijd tegen illegaal vuurwerk zou kunnen worden opgevoerd, en steden zouden de mogelijkheid moeten kunnen krijgen de gehele gemeente ‘vuurwerkvrij’ te verklaren. Op dit moment mogen zij de rotjes en fonteinen alleen uit bepaalde zones verbannen.
    Mijn vermoeden is dat ook dat het niet gaat redden. Zoals de VVD al heeft aangegeven zijn zij geen voorstander van wat voor verbod dan ook. Niet alleen tegen een verbod op het (knal)vuurwerk zelf maar ook tegen een vuurwerkverbod in algemene zin. De keuze moet aan de burger zelf blijven om te bepalen of je wel of niet deel wil nemen aan de traditie. En dat het niet aan de Overheid is om dat op te leggen. Een vuurwerkvrije gemeente is eigenlijk een lokaal vuurwerkverbod. De vuurwerkvrije zone is dat ook maar die bestond al in de wet. De afgelopen maanden is in de media al vaker geopperd om complete steden of gemeenten vuurwerkvrij te maken maar daar heeft de Politiek eerder zelf al van aangegeven dat men dit onhaalbaar acht en onwenselijk vindt. Niet alleen uit bovenstaand oogpunt maar ook omdat er dan afstekers zich gaan verplaatsen naar de buurgemeente. Zij noemden dat toen vuurwerktoerisme maar wij denken dan meestal aan de beelden in Baarle in december...
    www.huismanvuurwerk.nl

  9. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  10. #21
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Om zonder verbod de jaarwisseling toch veiliger te maken, wordt daarom naar alternatieven gezocht. De strijd tegen illegaal vuurwerk zou kunnen worden opgevoerd, en steden zouden de mogelijkheid moeten kunnen krijgen de gehele gemeente ‘vuurwerkvrij’ te verklaren. Op dit moment mogen zij de rotjes en fonteinen alleen uit bepaalde zones verbannen.
    Metronieuws.nl heeft het in een bericht van vanochtend wel over vuurwerkvrije zones in plaats van gemeenten. Zie https://www.metronieuws.nl/nieuws/bi...r-knalvuurwerk

  11. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  12. #22
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Toch bemoedigend te weten dat leidende politic wel gezond verstand weten te gebruiken en niet buigen voor onrustzaaiende media als AD/RTL/Eenvandaag. Als "wij" ons daar nou ook niet elke keer weer door op de kast zouden laten jagen... Het laat zich wel raden, dat als over een relatief onbelangrijk iets als dit in media al zo voorgelogen en opinie gestuurd wordt, hoe dat dan zit met andere berichtgeving over bv mondiale politieke aangelegenheden...niet zomaar geloven wat je voorgespiegeld wordt.

    Een verplichting tot bij pijlen bijleveren/verkopen van een pijlstandaard, en bril, was ook al een idee van mezelf, juich ik best toe. Alleen vrees ik voor een nóg verdere inperking van stooktijden...dat gaat toch echt totaal niet helpen jongens, is helemaal geen garantie dat er dan niet geknald wordt en is totaal niet te handhaven. Beter weer verruimen om de politie te ontlasten en dan meer inzetten op opsporing/tegenhouden van het illegale spul. Zorg maar dat de Poolse webshops niet meer naar ons verzenden en zet in de herfst- en kerstvakantie standaard vw-controles op bij de BE/NL grens. Hoe zeer ik zelf eigenlijk ook tegen dit alles ben...magoe, ik ben dan ook niet zo'n vernielende overlastbezorgende mongool als degenen die dit soort maatregelen afdwingen.

  13. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  14. #23
    VWC-Lid Exchange's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2011
    Berichten
    381
    Thanks
    641
    796 waarderingen in 210 posts
    De oplossing voor dit probleem zit hem natuurlijk nooit in het verder beperken van de afsteektijden. Er wordt zo rond de schemer al veel afgestoken, dus verder inperken levert alleen maar meer niet-te-handhaven uren op. Het leveren van pijlenstandaarden en vuurwerkbrillen vind ik een prima suggestie, maar heeft op korte termijn ook zo gek veel effect niet denk ik.

    Het probleem zit hem in een stukje bewustwording en een stukje 'opvoeding' als we het zo mogen noemen. Dat betekend dat er nu gehandhaafd moet worden op iedereen die overtredingen begaat - stevig ook op illegaal! en niet mekkeren als je 2 uur te vroeg staat te knallen en een prent krijgt - en er moet worden geïnvesteerd op resultaat op de lange termijn. Kinderen al jong vuurwerkles geven op een basisschool waarin je niet alleen de gevaren aanstipt, maar ook de normen en waarden die je zou moeten hanteren rondom vuurwerk. Bewust maken van de impact op dieren, bewust maken van de impact op mensen met een trauma, etc. Niet pas op de middelbare school mee starten want we weten dat tieners dan dubbel zo snel gaan rebelleren. Dat kost allemaal tijd maar werpt op termijn uiteraard wel vruchten af: nu is de wankele fles de norm bij pijlen, dat gaat dan langzaamaan veranderen.

    Als we in dit land nou eens wat meer bereid zijn dingen voor de toekomst in orde te willen maken, niet meteen resultaat willen zien dan komt het vanzelf goed.

    En ben je bewust, ook als liefhebber, wat er allemaal veranderd is. Toen ik klein was had ik een Draakbox 60 en een pijlenpakket, wat grondbloemen, wat babypijlen en een paar sloffen kanonslagen. Daarmee moet je ook wel heel stevig je best doen om serieuze overlast te veroorzaken. Nu hebben we cakes, knalcakes, single shots, noem het maar op - allemaal voor bulkprijzen. Je koopt tegenwoordig bijna net zo voordelig een echte knal als een pak rotjes toen. Vind ik helemaal niet erg! Echt niet, maar het draagt wel bij aan een ander 'landschap'. Iets om over na te denken.

  15. Deze gebruiker waardeert Exchange voor het bericht:


  16. #24
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    1 grote neppe bende. Bah bah...met de media nog erbij. Ik geloof geen kloot van hoe alles gaat. En het plan voor een verbod is er allang..alleen ff het volk langzaam dit erin peperen.
    Laatst gewijzigd door Viva la Bang; 1 april 2018 om 10:11
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  17. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  18. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Stel dat rotjes en vuurpijlen verboden worden maar je deze al in bezit hebt. Mag je die dan gewoon nog afsteken of kan je ze ergens inleveren en je geld terug krijgen?

  19. #26
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Domme aktie dit, wijs besluit om het zo te laten.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •