Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Berichten
    223
    Thanks
    279
    458 waarderingen in 146 posts

    Jongens vast om rugzak met zwaar vuurwerk!

    KRIMPEN AAN DEN IJSSEL - Twee jongens van veertien en vijftien jaar zijn zaterdag in Krimpen aan den IJssel aangehouden nadat in een loods een rugzak met meerdere soorten vuurwerk was gevonden. De jongens zouden de rugzak hebben achtergelaten in de loods aan de IJsseldijk.Na onderzoek van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie werd duidelijk dat het om zwaar vuurwerk ging, als nitraten en cobra’s. Rond de jaarwisseling waarschuwde de politie nog dat cobra’s tegenwoordig de kracht van een handgranaat hebben. Het was aanvankelijk onduidelijk wat er precies in de aangetroffen rugtas zat. Uit voorzorg werd een aantal woningen aan de IJsseldijk ontruimd. Om de hulpdiensten hun werk goed te kunnen laten doen werd ook een nabijgelegen winkel ontruimd, meldde de veiligheidsregio. Het vuurwerk zal worden vernietigd.




    Bron:
    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1801...zwaar-vuurwerk

  2. #2
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    966
    Thanks
    144
    417 waarderingen in 236 posts
    Pfff overdreven gedoe!
    Woningen en een winkel ontruimd je kan er bijna mee voetballen als je wilt
    En de media smult hier weer van, sensatiezoekers.
    Ook triest dat zelfs een gemiddelde agent niet kan bedenken dat dat spul gewoon mee naar het bureau gebracht kan worden, nee hoor dik circus er bij. Die gassies zijn fout bezig maar zelfs een crimineel wordt niet zo te kijk gezet, want dat is het gewoon.
    Walgelijk!

  3. Deze 3 gebruikers waarderen BENZ voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Het is echt niet normaal. Neem die knallers in, schrijf de boete uit en doe verder normaal. Wat een verspilling van onze zuurverdiende belastingcenten...

  5. Deze 4 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Belachelijk inderdaad! Er zijn heus wel ergere dingen in de wereld! Welkom in Nederland!

  7. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Als het vuurwerk gedrag/behandeling van onze overheid niet zo belachelijk en overdreven is zou ik mij een breuk lachen. Wat frustrerend gedrag weer vooral het zaaien van onrust en verspreiden van leugens bah bah

  9. #6
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Het is echt niet normaal. Neem die knallers in, schrijf de boete uit en doe verder normaal. Wat een verspilling van onze zuurverdiende belastingcenten...
    Hmmm ik vind je reactie als mod nog al tam, het gaat namelijk wel om cobra's die door alle freaks eigenlijk niet als vuurwerk worden gezien en het vuurwerk in kwaad daglicht zetten. Ook mogen deze knallers niet op het fora worden besproken, wat eigenlijk genoeg zegt over het beleid ( waar ik achter sta )van dit forum om zulke knallers te weten.

    Dat de media het stukje een beetje opblaast en dat de maatregelen die er zijn getroffen behoorlijk ver gaan en overdreven is, neemt niet weg dat de cobra's niet op de markt thuis horen.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  10. #7
    VWC-Lid mans5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2007
    Locatie
    Deutschland
    Berichten
    304
    Thanks
    29
    167 waarderingen in 85 posts
    en gewoon landelijk op de radio man man ,voor die cobra s zijn mensen tegenwoordig banger dan voor n handgranaat

  11. #8
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Hmmm ik vind je reactie als mod nog al tam, het gaat namelijk wel om cobra's die door alle freaks eigenlijk niet als vuurwerk worden gezien en het vuurwerk in kwaad daglicht zetten. Ook mogen deze knallers niet op het fora worden besproken, wat eigenlijk genoeg zegt over het beleid ( waar ik achter sta )van dit forum om zulke knallers te weten.


    Dat de media het stukje een beetje opblaast en dat de maatregelen die er zijn getroffen behoorlijk ver gaan en overdreven is, neemt niet weg dat de cobra's niet op de markt thuis horen.
    Tja wel mee eens eigelijk door het jaren lang getreiter van de overheid(zo zie ik het)sprong ik gelijk op de kast en zag ik the big picture ff niet.nu ik weer wakker ben zie ik de combi 14 jarig +zak cobra's dat is inderdaad niet wenselijk

  12. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Dat de kinderen gepakt zijn is te begrijpen. Het is verboden vuurwerk, klaar.
    Maar wat ik dan niet begrijp, is al die onzin er omheen. Hoeveel heeft dit grapje ons (de belastingbetaler) wel niet gekost? Als ik in het filmpje op de NOS app. kijk, tel ik ongeveer 15 gele brandweerhelpjes. Zie ik meerdere politieagenten, zie ik speciale voertuigen van de brandweer en zie ik de explosieve opruimings dienst. Het mag wat kosten allemaal.
    Hoe zou de rest van Europa hier tegenaan kijken? Ik denk dat die er niks van begrijpen, als ze weten dat het hier om vuurwerk gaat. Dit ziet er toch meer uit als een ontmanteling van een bom uit de tweede wereldoorlog.

  13. Deze 5 gebruikers waarderen Martin1978 voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Hmmm ik vind je reactie als mod nog al tam, het gaat namelijk wel om cobra's die door alle freaks eigenlijk niet als vuurwerk worden gezien en het vuurwerk in kwaad daglicht zetten. Ook mogen deze knallers niet op het fora worden besproken, wat eigenlijk genoeg zegt over het beleid ( waar ik achter sta )van dit forum om zulke knallers te weten.

    Dat de media het stukje een beetje opblaast en dat de maatregelen die er zijn getroffen behoorlijk ver gaan en overdreven is, neemt niet weg dat de cobra's niet op de markt thuis horen.
    Mijn avater remt mij niet om mijn mening te geven. Maar daarnaast heb ik werkelijk he-le-maal niets met cobra's (of knallers an sich). Ik vind het gewoon oprecht zonde dat er zoveel geld wordt verspild aan EOD en dergelijke terwijl je die dingen ook gewoon op een normale manier kunt afvoeren. Dus de boete (of werkstraf) en het innemen van het spul is op zn plaats, maar de rest is gewoon idioot.

  15. Deze 11 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  16. #11
    VWC-Lid Hendtje Contentje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2014
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    648
    Thanks
    556
    921 waarderingen in 272 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mans5 Bekijk bericht
    en gewoon landelijk op de radio man man ,voor die cobra s zijn mensen tegenwoordig banger dan voor n handgranaat
    En terecht! Ik zou me ook wezenloos schrikken als ik ergens een cobra aan zou treffen! Een enkele dosis gif van zo'n beest is genoeg om 20 tot 30 personen te doden!
    Gekke beelden zien? HC Fireworks op Youtube.

  17. Deze 3 gebruikers waarderen Hendtje Contentje voor het bericht:


  18. #12
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Mijn avater remt mij niet om mijn mening te geven. Maar daarnaast heb ik werkelijk he-le-maal niets met cobra's (of knallers an sich). Ik vind het gewoon oprecht zonde dat er zoveel geld wordt verspild aan EOD en dergelijke terwijl je die dingen ook gewoon op een normale manier kunt afvoeren. Dus de boete (of werkstraf) en het innemen van het spul is op zn plaats, maar de rest is gewoon idioot.
    Zo nu ben ik oprecht blij te lezen dat er nog nuchtere Moderators zijn!!.
    Dit moet je zien als complimenten.
    Je hebt bij mij nu streepje voor:winkel:.
    Zonder gekheid... Ben blij dat je je mening durft te geven! Mod of niet!!!
    En dat mag ook een keer gezegd worden!!
    Amen!

  19. Deze 4 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  20. #13
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin1978 Bekijk bericht
    Dat de kinderen gepakt zijn is te begrijpen. Het is verboden vuurwerk, klaar.
    Maar wat ik dan niet begrijp, is al die onzin er omheen. Hoeveel heeft dit grapje ons (de belastingbetaler) wel niet gekost? Als ik in het filmpje op de NOS app. kijk, tel ik ongeveer 15 gele brandweerhelpjes. Zie ik meerdere politieagenten, zie ik speciale voertuigen van de brandweer en zie ik de explosieve opruimings dienst. Het mag wat kosten allemaal.
    Hoe zou de rest van Europa hier tegenaan kijken? Ik denk dat die er niks van begrijpen, als ze weten dat het hier om vuurwerk gaat. Dit ziet er toch meer uit als een ontmanteling van een bom uit de tweede wereldoorlog.
    Ja echt heh precies dit, in València gaan de 200+ gram zelfbouw knallers en cobra 8 knallers gewoon in een plastic zak mee achterop de motor bij de politie en hier gaan we fucking duizenden euro's verspillen om de brandweer, politie en defensie hierbij te halen pffff en wij maar fucking belasting betalen
    When you stand for nothing, you fall for anything.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •