Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweede Kamer overleg jaarwisseling en vuurwerk op 5 april 2018

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Tweede Kamer overleg jaarwisseling en vuurwerk op 5 april 2018

    Tweede Kamer overleg jaarwisseling en vuurwerk op 5 april 2018


    Te behandelen agendapunten:

    1. Jaarwisseling 2016-2017

    2. Opsporing illegaal vuurwerk

    3. Verloop jaarwisseling 2017-2018


    Voor meer informatie:


    Laatst aangepast door Avalanche; 27 February 2018, 09:44. Reden: Link aangepast

    #2
    Oh oh Den Haag. Mooie test van de intelligentie van onze volksvertegenwoordigers.

    Comment


      #3
      Zal mij benieuwen, na het overleg zal er vast nog geen uitspraak zijn. Dus een verbod zou wel echt op het lastste moment, zo niet te laat zijn voor de importeurs.

      Comment


        #4
        beetje een raar gevoel want het blijft ons hobby als freaks zijnde

        Moet wel eerlijke zijn ben wel bang voor een verbond over een aantal jaar als dit jaar al de vuurpijlen en het knalvuurwerk word verboden wat word het jaar er op verboden de losse cake,s?????

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Fireworkfreakz19 Bekijk bericht
          beetje een raar gevoel want het blijft ons hobby als freaks zijnde

          Moet wel eerlijke zijn ben wel bang voor een verbond over een aantal jaar als dit jaar al de vuurpijlen en het knalvuurwerk word verboden wat word het jaar er op verboden de losse cake,s?????
          Dat gaat er ook komen. Langzaam maar zeker. Dan heb je nog een paar jaar wat mensen die zich er tegen verzetten, maar 2 of 3 jaar naar de jaarwisseling is het over. Dat zie je nu ook op veel plekken met het afschaffen van de 10 uur regel. Helaas.
          [B]Groetjes Kamikaze[/B]

          Comment


            #6
            dank Fred, staat in de agenda
            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

            Comment


              #7
              Bij mij werkt de link uit de startpost niet. Ik heb 'm er even bij gezocht: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_...?id=2017A00235
              www.huismanvuurwerk.nl

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
                Dat gaat er ook komen. Langzaam maar zeker. Dan heb je nog een paar jaar wat mensen die zich er tegen verzetten, maar 2 of 3 jaar naar de jaarwisseling is het over. Dat zie je nu ook op veel plekken met het afschaffen van de 10 uur regel. Helaas.
                Ook ik zie het somber in met de toekomst van de vuurwerktraditie. Ik geniet er maar van zolang het kan, de vuurwerkbranche doet ook gaan zak, geeft alleen maar mee en geeft stukje bij beetje zelf de anti-lobby een beetje gelijk. Maar we genieten er maar van zolang het kan.

                Ik denk echt dat dit een frustrerend debat/overleg kan worden voor de freaks.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
                  Bij mij werkt de link uit de startpost niet. Ik heb 'm er even bij gezocht: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_...?id=2017A00235
                  Hij is aangepast in de startpost, thanks.

                  Comment


                    #10
                    Die Grapperhauser zie ik wel spijkers met koppen slaan helaas...
                    Ik vermoed dat men (minimaal) die aanbeveling van het OVV gaat overnemen.

                    «de jaarwisselingsproblematiek is te divers om door één overheidslaag te worden aangepakt. Om het tij te keren en daadwerkelijk vooruitgang te boeken in termen van een substantiële reductie van het aantal vuurwerkslachtoffers en ordeverstoringen, zijn dan ook stevige maatregelen nodig. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat bij alle betrokken partijen een gevoel van urgentie aanwezig is dat aansluit bij de aard een ernst van de jaarwisselingsproblematiek». De daartoe te treffen maatregelen zal ik u – zoals toegezegd – in het voorjaar doen toekomen.

                    Comment


                      #11
                      verkeerde post, mag weg ...

                      Comment


                        #12
                        Het is een openbare vergadering. Voor diegenen die hem bij willen wonen:

                        De vergadering begint om 13.30 en duurt tot 16.30 uur.
                        De vergadering is in de Thorbecke Zaal

                        Meer informatie (over adres etc.)


                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
                          Het is een openbare vergadering. ]
                          Weinig behoefte aan, wordt te frustrerend om dat veelal (waarschijnlijk) anti-vuurwerkgezeik aan te horen in mijn geval denk ik!

                          Comment


                            #14
                            Overleg is tot nader order uitgesteld

                            Comment

                            Working...
                            X