Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 36
  1. #16
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht

    Wij hebben ieder jaar meerdere aanvragen voor praatprogramma's, krantenartikelen en voor de radio bijvoorbeeld, maar ervaring heeft ons geleerd dat je live op tv of radio wordt afgekapt wanneer je een sterk statement maakt, en in artikelen nemen ze de kern uit je verhaal die ze net even goed kunnen verdraaien om het minder positief te maken.
    Kun je ondervangen door vooraf inzage in het artikel te eisen. Is zeer gebruikelijk tegenwoordig.

  2. #17
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Jouw commentaar is zeker op zijn plek. Het is makkelijk praten natuurlijk. Daarmaak ik mij schuldig aan, dat zal ik niet ontkennen. Theorie is het ene, praktijk het andere. Ik kan soms (te) enthousiast zijn waardoor ik eea over het hoofd zie.

    Ik zou best mee willen helpen/denken, maar dit "project" leiden zou zowat als een tweede baan zijn, naast een al drukke fulltime baan. Dat vuurwerk aan het eind van het jaar moet wel ergens van gefinancierd worden. Baan behoud is sowieso wel belangrijk.

    Je hebt zeker een punt als je stelt dat BPN/Vuurwerkcheck/BCN zoiets zouden moeten doen. Immers bestaan zij uit importeurs die vuurwerkimport als broodwinmodel hebben. Maar de vraag is of zij genoeg kunnen doen om een (totaal)verbod tegen te houden. Je ziet het, de regering is nu al bezig met dit verbod om zo vroeg in het jaar geen slapende honden wakker te maken. Als ik zelf alles op ga starten duurt het even voor je een goed actieplan hebt, genoeg mensen waar je zeker van op aan kunt en genoeg geld om te doen wat je moet doen.
    Het was vooral bedoeld als motivatie, want je haalt ook precies de juiste punten aan; wij doen het ook naast een fulltime baan en hobbymatig. Voor de BPN leden is het broodwinning, of in ieder geval extra beleg, een Vuurwerkcheck krijgt contributie van aangesloten winkels voor reclame en acties. Voor hun is het net zoveel werk, maar wel met een budget erachter en onder werktijd in te plannen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  3. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juli 2007
    Berichten
    91
    Thanks
    414
    137 waarderingen in 53 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    ... Het gewillige BPN speelt de regering dus in de hand. Met BCN en Vuurwerkcheck ben ik niet bekend, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar wellicht verschilt hun handelen niet veel van dat van BPN. ...
    Alle informatie over BCN is hier te vinden: http://www.behoudconsumentenvuurwerknederland.nl/
    Op de homepage staat ook juist "wie is BCN" en dat het 100% vrijwilligers zijn. Dus geen BPN of Vuurwerkcheck. Wij betalen alles zelf. (Tot nu toe alleen BCN posters gesponsord gekregen.)

    Voorbeelden van oproepen aan de vuurwerkliefhebbers: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...l=1#post821974

    Helaas valt de steun (erg) tegen en zijn we momenteel aan het beraden hoe we verder gaan. Ondertussen gaan we door met de Nederlandse organisatie Immaterieel Erfgoed zodat de traditie op de lijst blijft staan.

    Dit is een korte reactie op bovenstaande post, vooral omdat we ff op 1 hoop werden geveegd met BPN en Vuurwerkcheck...

  5. Deze 6 gebruikers waarderen HocusPocus.Pyro voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Wellicht was men in de war met de sbv? Dat is de andere belangenvereniging naast de bpn. De bcn is ontstaan vanuit liefhebbers en doen alles ook naast hun baan erbij. Men wordt niet betaald en krijgt ook geen vergoeding....alles om de traditie te behouden. Daarbij is er hier wel eens een oproep geweest voor mensen die zich actief in willen zetten (voor en achter de schermen) maar de reacties daarop waren feitelijk bedroevend. Dat terwijl we hier toch allemaal liefhebbers zijn die deze traditie willen houden lijkt me?

  7. Deze 5 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juli 2007
    Berichten
    91
    Thanks
    414
    137 waarderingen in 53 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Daarbij is er hier wel eens een oproep geweest voor mensen die zich actief in willen zetten (voor en achter de schermen) maar de reacties daarop waren feitelijk bedroevend. Dat terwijl we hier toch allemaal liefhebbers zijn die deze traditie willen houden lijkt me?
    Dit seizoen zal het als nooit tevoren gelden; we moeten samenwerken. We moeten als vuurwerkliefhebbers gezamelijk 1 front maken (zijn we eigenlijk al heel laat mee). Als we nu niet als 1 front naar buiten treden, dan hoef je ook niet meer te strijden voor het behoud van de vuurwerktraditie.

  9. #21
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Dat is inderdaar waar en een mooi streven, maar ik vermoed dat het niet concreet genoeg is. Allemaal los ‘iets’ doen levert niet veel op. Maar concreet 1 ding gezamelijk aanpakken zal waarschijnlijk beter werken.

  10. #22
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HocusPocus.Pyro Bekijk bericht
    Dit seizoen zal het als nooit tevoren gelden; we moeten samenwerken. We moeten als vuurwerkliefhebbers gezamelijk 1 front maken (zijn we eigenlijk al heel laat mee). Als we nu niet als 1 front naar buiten treden, dan hoef je ook niet meer te strijden voor het behoud van de vuurwerktraditie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Dat is inderdaar waar en een mooi streven, maar ik vermoed dat het niet concreet genoeg is. Allemaal los ‘iets’ doen levert niet veel op. Maar concreet 1 ding gezamelijk aanpakken zal waarschijnlijk beter werken.
    Deels mee eens. Op persoonlijke noot; We moeten mijn insziens allemaal tegelijk naar buiten treden, maar wel als verschillende organisaties. Dat geeft meer kracht denk ik. Neem als voorbeeld de hetze tegen de tabaksindustrie, waar nu steeds meer organisaties zich bij aansluiten. Zoiets moet ook mogelijk zijn met alle eerdergenoemde organisaties die de vuurwerktraditie in ere willen houden.

    Hoe, wat en wie is de grote vraag. Suggesties zijn allemaal welkom lijkt me.

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  12. #23
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Deels mee eens. Op persoonlijke noot; We moeten mijn insziens allemaal tegelijk naar buiten treden, maar wel als verschillende organisaties. Dat geeft meer kracht denk ik. Neem als voorbeeld de hetze tegen de tabaksindustrie, waar nu steeds meer organisaties zich bij aansluiten. Zoiets moet ook mogelijk zijn met alle eerdergenoemde organisaties die de vuurwerktraditie in ere willen houden.

    Hoe, wat en wie is de grote vraag. Suggesties zijn allemaal welkom lijkt me.
    Daarbij mogen er onderling best afspraken gemaakt worden wie wat doet of wat de plannen zijn. Nu zie je vaak individuele acties van groepen of personen waarbij je wellicht als grotere groep efficiënter kan zijn.

    .

  13. #24
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts
    Wat mij ook opvalt is dat er te veel losse groepen zijn, en hierdoor er niet echt iets naar voren komt waarvan ik denk dat gaat werken.

    Probeer samen met zijn allen gebruik te maken social media. Zorg dat dingen "viral" gaan en de media pikt het vanzelf op. Verzin een stunt ect. Laat bijvoorbeeld. alle Vwc onder de zelfde FB post reageren . Je krijgt de aandacht echt wel.

    Een voorbeeld: https://www.petitievoorvuurwerk.nl/ heeft 100.000 handtekeningen, (even tussendoor: waarom is dit nog niet aangeboden in Den Haag). waarom gebruiken we die database niet om meer aandacht te krijgen voor ons doel ect. Zo zijn er nog meer pagina's en groepen waar we genoeg draagkracht kunnen verzamelen. 20.000 leden op VWC. Vraag grote pyro Youtubers op (ondanks dat ik ze niet allemaal mag) om aandacht te vragen in video's voor behoud van de traditie. Desnoods laten we berichten sponsoren.

    Alleen moeten we gezamenlijk opereren. Zelfde verhaal zelfde plaatje. Ik heb alleen geen connecties om dit te starten of bewezenlijken. Maar de mensen die wat dichter op het wereldje zitten moeten dit echt wel kunnen. Mijn steun of hulp heb je. Ik spam graag heel social media vol met onze troep .

    Edit: *Helemaal vergeten te vermelden)We moeten ook een gezamenlijke doel na jagen. Bijvoorbeeld een gesprek met Rutte om ons kant van het verhaal eens te belichten. Wees gek, creatief en ben brutaal en je hebt de halve wereld.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  14. Deze 2 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


  15. #25
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.978
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Gelukkig bestaat de Facebook pagina Anti vuurwerkverbod al. Deze komt af en toe in de media maar naar mijn mening krijgt ook deze pagina te weinig aandacht van de media.

  16. Deze gebruiker waardeert Arnoud PyroFan voor het bericht:


  17. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Misschien zou het een idee zijn om bij alle vuurwerk winkels, waar je je vuurwerk besteld en ophaalt aan het einde van het jaar, een petitie kunt tekenen voor het behoud van vuurwerk. Als alle vuurwerk winkels meedoen en als alle klanten/liefhebbers dat nou eens ondertekenen, heb je een mooi stapeltje handtekeningen die je kunt aanbieden in Den Haag. Volgens mij werkt dat veel beter, dan een foldertje mee naar huis nemen en online een petitie ondertekenen.

    Ps. Ik snap trouwens nog steeds niet dat er nooit een woord, goed idee of plan is gekomen vanuit de dealers, importeurs en brancheorganisaties zelf, met al dat gezeik over een aankomend vuurwerkverbod. Terwijl ze wel voor weet ik veel hoeveel geld bunkers aan het bouwen en verbouwen zijn. Uitzonderingen als Frits daar gelaten natuurlijk.

  18. Deze gebruiker waardeert Martin1978 voor het bericht:


  19. #27
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
    Gelukkig bestaat de Facebook pagina Anti vuurwerkverbod al. Deze komt af en toe in de media maar naar mijn mening krijgt ook deze pagina te weinig aandacht van de media.
    In het algemeen krijgt 'onze' kant te weinig aandacht van de media. Dat kan zeer zeker beter. Daar liggen zeker nog kansen!

  20. #28
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.265 waarderingen in 2.963 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
    Gelukkig bestaat de Facebook pagina Anti vuurwerkverbod al. Deze komt af en toe in de media maar naar mijn mening krijgt ook deze pagina te weinig aandacht van de media.
    Helaas komt er ook veel "reclame" van die site af wat enerzijds likes oplevert maar aan de andere kant zo het doel voorbij gaat. Door de vele Like&win acties van die pagina volg ik hem al niet meer.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  21. #29
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.978
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    Helaas komt er ook veel "reclame" van die site af wat enerzijds likes oplevert maar aan de andere kant zo het doel voorbij gaat. Door de vele Like&win acties van die pagina volg ik hem al niet meer.
    Dat is zeker waar en best wel irritant. Echte liefhebbers hoeven niets te winnen maar hebben geld over voor hun passie

  22. #30
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    Helaas komt er ook veel "reclame" van die site af wat enerzijds likes oplevert maar aan de andere kant zo het doel voorbij gaat. Door de vele Like&win acties van die pagina volg ik hem al niet meer.
    Hoe denk je dat die pagina aan die 27.000 likes komt?

    Als je bereik wilt genereren op je pagina zul je dit soort acties wel moeten opzetten. De likes komen je echt niet vanzelf aanwaaien. Ik denk dat ze op de goede weg zijn, wellicht wat minder kleine acties maar een paar grote acties opzetten en deze minder vaak posten.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •