Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 36
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Frits Broks (Rijswijkse Vuurwerkhal): ”Levensgevaarlijk advies burgemeesters om knalv

    Frits Broks (Rijswijkse Vuurwerkhal): ”Levensgevaarlijk advies burgemeesters om knalvuurwerk en vuurwerk te verbieden”

    Frits Broks (Rijswijkse Vuurwerkhal): ”Levensgevaarlijk advies burgemeesters om knalvuurwerk en vuurwerk te verbieden”

    De burgemeesters van Den Haag, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht willen een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Burgemeester Pauline Krikke en haar collega’s van de drie andere grote steden hebben een brief gestuurd aan het ministerie van Justitie en Veiligheid en de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat. Volgens de Onderzoeksraad voor
    Veiligheid zorgen deze twee soorten vuurwerk voor de meeste overlast en gewonden.

    “Een levensgevaarlijk advies,” vertelt Frits Broks, eigenaar van de Rijswijkse en Zoetermeerse Vuurwerkhal. “Dat betekent dat er nog meer dan de nu bekende 10 tot 15% illegaal vuurwerk gaat worden geïmporteerd. Het gaat dus nog veel gevaarlijker worden. Meer zwaar gewonden en doden en meer spullen opgeblazen omdat dat nu eenmaal alleen met illegaal vuurwerk lukt.
    Verder nog meer import van het legale vuurwerk uit de rest van Europa dat vaak nog te zwaar is voor Nederlandse. Ik wens de burgemeesters veel sterkte.” Ook voor Broks zelf zal het een flinke financiële tegenvaller worden. Hij overweegt om bij een verbod zijn vuurwerk nu in Duitsland aan Nederlanders te verkopen.

    https://rijswijksdagblad.nl/frits-br...erk-verbieden/

  2. Deze 11 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.978
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Mooi gezegd Frits! Al denk ik zelf dat er nu al wel meer dan 15% illegaal vuurwerk naar NL wordt geïmporteerd. Het zal in ieder geval veel meer worden als er bepaalde soorten vuurwerk worden verboden of als er een totaal verbod komt.

  4. #3
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Fijn eindelijk een tegengeluid, handhaving van zo’n verbod lijkt me trouwens ook niet haalbaar.

  5. #4
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Als knalvuurwerk en vuurpijlen daadwerkelijk verboden gaan worden gaat de hel losbarsten in Nederland, bombettes uit cakes gaan als grondknallers, met de nodige blinden als gevolg, gebruikt worden en er komt meer illegaal vuurwerk Nederland binnen.

    En zoals Komkommer al zegt wordt handhaving moeilijk, vooral in gebieden aan de grens. Want dan gaat men vuurwerk bij de buren halen (wat overigens ook gewoon veilig is en niks mis mee is) en dan heb je dus meer "illegaal vuurwerk" in je land.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. #5
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Prima respons van Frits en toch prettig dat ie, al is het regionaal, een statement kan maken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  7. Deze 2 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 maart 2015
    Berichten
    1.122
    Thanks
    958
    633 waarderingen in 323 posts
    Idd wie gaat het handhaven aan de grens? Die uitgeklede politiemacht van ons? Die roepen al jaren dat ze zwaar onderbezet zijn. Die burgemeesters denken altijd dat als iets verboden wordt, dat iedereen zich dan aan de regels houdt. Tikkeltje naief..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Als knalvuurwerk en vuurpijlen daadwerkelijk verboden gaan worden gaat de hel losbarsten in Nederland, bombettes uit cakes gaan als grondknallers, met de nodige blinden als gevolg, gebruikt worden en er komt meer illegaal vuurwerk Nederland binnen.

    En zoals Komkommer al zegt wordt handhaving moeilijk, vooral in gebieden aan de grens. Want dan gaat men vuurwerk bij de buren halen (wat overigens ook gewoon veilig is en niks mis mee is) en dan heb je dus meer "illegaal vuurwerk" in je land.

  9. #7
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Mooi om te zien dat er tegens gas wordt gegeven, al zou dat op veel grotere schaal moeten.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  11. #8
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Wederom weer een goede reactie van Frits. Vind het echt benoemenswaardig hoe Frits zich inzet voor het behoud van onze traditie.

    Om die uitspraken en ideeën van de Haagse burgemeester, daar kan ik me keer op keer over opwinden. Het is nu een keer te hopen dat meer mensen een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Frits. Dat er als een collectief een tegengeluid wordt gegeven aan dat gezwam.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. Deze gebruiker waardeert pyrofan#1 voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Deze man komt tenminste op voor zijn eigen broodwinning. Andere grote winkeliers laten (zover ik weet) bijna niets van zich horen.

    Als iedereen zich zo gemakkelijk over geeft, is dit natuurlijk een lachertje voor Den Haag.

  14. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  15. #10
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Denk dat er wel meer reageren, maar de aandacht niet krijgen. Als je Frits Broks opzoekt, krijgt je natuurlijk tal van vergelijkbare hits en dat zal toch voor de media helpen om hem sneller podium te bieden.
    Net als dat ze hem opzoeken voor praatprogramma's en bij het nieuws over de start van de verkoopdagen, doet ie goed.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    Denk dat er wel meer reageren, maar de aandacht niet krijgen. Als je Frits Broks opzoekt, krijgt je natuurlijk tal van vergelijkbare hits en dat zal toch voor de media helpen om hem sneller podium te bieden.
    Net als dat ze hem opzoeken voor praatprogramma's en bij het nieuws over de start van de verkoopdagen, doet ie goed.
    Jullie zouden eigenlijk gebruik moeten maken van jullie bezoeken aan importeurs. Gewoon een soort APV TV starten waarbij de rol van Pieter door een van jullie wordt overgenomen en dan filmen (wanneer voor akkoord) en uitvragen wat importeurs van een (totaal)verbod vinden en welke impact zo'n verbod heeft op de jaarwisseling, hun inkomsten, schadepost en dergelijke. En dan masaal naar YouTube uploaden en promoten via Facebook, Instagram, Twitter met een goede en juiste titel.

    Zo hoef je niet te klagen over de onbetrouwbare media en genereer je zelf betrouwbaar, kwalitatief materiaal waarmee je een aardig deel van de bevolking bereikt.

    En ook bij winkeliers langsgaan. Ik denk dat een aantal van hen die op dit forum rondhangen dat direct bereid zijn te doen.

  18. Deze 7 gebruikers waarderen Flashing_Diamond voor het bericht:


  19. #12
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Een heel goed idee, maar dit is iets voor de BPN, Vuurwerkcheck en de BCN, die hebben daarin meer kracht dan een site met liefhebbers, wat logisch is. Die moeten ook antwoorden op de media, en vaak gebeurt dit volgens mij ook, maar krijgen ze geen podium voor antwoorden.
    Het bereik voor positief nieuws is echt niet breder dan de mensen die er juist positief over zijn, negatief bereikt echter direct iedereen. Zo gaat dat helaas, niet alleen bij vuurwerk, echt bij alles.

    Wij hebben ieder jaar meerdere aanvragen voor praatprogramma's, krantenartikelen en voor de radio bijvoorbeeld, maar ervaring heeft ons geleerd dat je live op tv of radio wordt afgekapt wanneer je een sterk statement maakt, en in artikelen nemen ze de kern uit je verhaal die ze net even goed kunnen verdraaien om het minder positief te maken.

    Jaren geleden hebben we ook eens ingestemd, ook Fred heeft meegewerkt aan een item. Werd uiteindelijk niet uitgezonden, reden; vuurwerk kwam er te positief in naar voren. En daar moet je het dan mee doen en ze verwachten het jaar erop dat ze je weer kunnen benaderen en dat je ze te woord staat.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze 2 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    In de BPN heb ik niet echt vertrouwen. Iemand zei het al enkele dagen geleden, maar die post blijkt weg. BPN heeft de babypijlen uit de handel gehaald en de romeinse kaarsen. Nu staat de kleine single shots waarschijnlijk hetzelfde te wachten en de rest van het knalvuurwerk en de vuurpijlen.

    Dat zijn geen langetermijn oplossingen. Dat zijn acties om de regering mee te pleasen, zodat ze nog even vooruit kunnen met de verkoop van ander vuurwerk. Uitstelgedrag waar absoluut niemand beter van wordt, omdat het maar tot een ding leidt en dat is een gefaseerd totaalverbod. Dat is net zoals de Amerikanen het schuldenplafond om de zoveel tijd verhogen om meer geld bij te kunnen blijven drukken. Dat ze daar niet eeuwig mee aan de haal kunnen is iedereen duidelijk, lijkt mij.

    Het gewillige BPN speelt de regering dus in de hand. Met BCN en Vuurwerkcheck ben ik niet bekend, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar wellicht verschilt hun handelen niet veel van dat van BPN.

    Wat betreft al het andere wat je noemt, ben ik anders van mening.
    Een podium moet je zelf creeren, niemand gaat je dat (gratis) geven. Als je als schaatser niet jarenlang je best doet ter voorbereiding op de Winterspelen, kom je van je nooit niet op het podium.

    Dat afgekapt worden door de media is niet mogelijk wanneer jijzelf de media bent. Dan bepaal je zelf wat je "airt" en wat niet.

    Op dit forum en verder in NL, zijn zat mensen met papieren die beroepshalve zwaar vuurwerk af zouden mogen steken.
    Als je dan met hun legale hulp een videorapportage maakt bij wijze van analyse over hoe schadelijk het legale Nederlandse knalvuurwerk is in tegenstelling tot het illegale (Poolse en Italiaanse) knalvuurwerk (dat al verboden is!), krijg je al gauw meer mensen op je hand. Zeker wanneer zij met eigen ogen zien dat je met een legale Nederlandse kanon/donderslag nog geen fietsband opblaast en een verbod op dat soort vuurwerk dus dweilen met de kraan open zou zijn.

    En reken maar dat een of meer van dit soort video's effectief zouden zijn. NOS bijvoorbeeld, is meerdere malen met haar verslaglegging de mist in gegaan (produceren fakenews) en men herinnert zich dat nog erg goed. Als je bewijst dat iets fakenews is, blijft dat echt wel hangen.

  22. Deze 5 gebruikers waarderen Flashing_Diamond voor het bericht:


  23. #14
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Klinkt zeker als een goed idee. Werk je idee verder uit, zorg dat je iedereen mobiliseert, dan helpen wij voor het bereik dat wij kunnen bieden en we zullen uiteraard bijspringen waar mogelijk.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  24. Deze 4 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:


  25. #15
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    Klinkt zeker als een goed idee. Werk je idee verder uit, zorg dat je iedereen mobiliseert, dan helpen wij voor het bereik dat wij kunnen bieden en we zullen uiteraard bijspringen waar mogelijk.
    Jouw commentaar is zeker op zijn plek. Het is makkelijk praten natuurlijk. Daarmaak ik mij schuldig aan, dat zal ik niet ontkennen. Theorie is het ene, praktijk het andere. Ik kan soms (te) enthousiast zijn waardoor ik eea over het hoofd zie.

    Ik zou best mee willen helpen/denken, maar dit "project" leiden zou zowat als een tweede baan zijn, naast een al drukke fulltime baan. Dat vuurwerk aan het eind van het jaar moet wel ergens van gefinancierd worden. Baan behoud is sowieso wel belangrijk.

    Je hebt zeker een punt als je stelt dat BPN/Vuurwerkcheck/BCN zoiets zouden moeten doen. Immers bestaan zij uit importeurs die vuurwerkimport als broodwinmodel hebben. Maar de vraag is of zij genoeg kunnen doen om een (totaal)verbod tegen te houden. Je ziet het, de regering is nu al bezig met dit verbod om zo vroeg in het jaar geen slapende honden wakker te maken. Als ik zelf alles op ga starten duurt het even voor je een goed actieplan hebt, genoeg mensen waar je zeker van op aan kunt en genoeg geld om te doen wat je moet doen.

    Ik heb in december geen enkele maal op TV een vuurwerkspotje van SIRE langs zien komen. Ik kijk niet zo heel erg veel TV, maar 1 x per drie uur in de avond moet zo'n spotje echt wel voorbij kunnen komen.

    Reclameren ze op sociale media, oftewel is het spotje als reclame vooraf op YT te vinden? Vroeger wel zover ik mij herinner, tegenwoordig bijna niet.

    Van BPN hoor je niets op TV en niet via sociale media. Als je mazzel hebt krijg je bij een dealer een vuurwerktas van BPN met enige afsteek en opruiminstructies. Vuurwerkcheck alleen tegengekomen op websites van dealers, en bij dealers als vuurwerktas en banner/poster. Hier en daar ook als wat reclame op reclamezuilen. Waarom geen reclame maken op de commerciele zenders en sociale media?

    Heeft SIRE voor afgelopen jaarwisseling een reclame opgenomen? Moet je nagaan, ik weet het niet. Zelfs al was die reclame er wel, dan was die geen succes want ik zal vast niet de enige zijn die er niets van mee heeft gekregen.

    De Handen af van onze hulpverleners reclame heb ik wel gezien (jammer dat dat nodig is in ons land), maar ze hadden ook een extra reclame kunnen maken met "Denk aan omstanders en stook verstandig". BPN/Vuurwerkcheck/BCN een reclame met "Traditie behouden? Houdt het normaal.". Met alleen een traditiebehoud- website ga je niet ver komen. Daar bereik je alleen de personen mee die interesse hebben in vuurwerk. De rest gaat daar niet actief naar op zoek, maar zo in een voorbijkomende reclame zou men nog wel eens wat mee kunnen krijgen.

  26. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •