Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts

    Liuyang -- you'll get a bang out the fireworks there

    Zat op google en kwam een zeer interessant en leuk stukje tegen voor de vuurwerk liefhebber :

    https://edition.cnn.com/travel/artic...orn/index.html
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. Deze 8 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    altijd heerlijk om zoiets te lezen.

  4. #3
    VWC-Lid Kratos1791's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 februari 2012
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    279
    Thanks
    220
    181 waarderingen in 105 posts
    Echt gaaf om dit te lezen, zou ik ook wel een keer heen willen
    [I][/I][B]De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.[/B]

  5. #4
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Geweldig artikel, waarin duidelijk uitgelegd wordt hoe het werkt in China.

    Als ik dit zo lees, zou je toch kunnen stellen dat het automatiseren van de routinematige handelingen goud geld op kan leveren. Ik begrijp niet dat een machinebouwer in Nederland niet aan de slag gaat met technieken die het geautomatiseerd produceren van vuurwerk mogelijk maakt. Dit lijkt mij een enorm gat in de markt waarmee je in het westen zou kunnen produceren tegen veel scherpere prijzen. Zeker als de Chinezen steeds meer gaan verdienen. Iemand die mij van deze illusie af kan helpen?

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Iemand die mij van deze illusie af kan helpen?
    Machines hebben meestal elektriciteit nodig, welke risico geeft icm pyrotechnische middelen, om over op hol geslagen oververhitte machines nog maar niet te spreken. Natuurlijk is de techniek heel ver, kijk hoe er tegenwoordig met eieren wordt opgegaan in de fabriek zonder ze te breken. Ook statische elektriciteit zal een rol spelen.

    Maargoed, ben geen expert

  7. #6
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Machines hebben meestal elektriciteit nodig, welke risico geeft icm pyrotechnische middelen, om over op hol geslagen oververhitte machines nog maar niet te spreken. Natuurlijk is de techniek heel ver, kijk hoe er tegenwoordig met eieren wordt opgegaan in de fabriek zonder ze te breken. Ook statische elektriciteit zal een rol spelen.

    Maargoed, ben geen expert
    Stoommachines!

  8. #7
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Geweldig artikel, waarin duidelijk uitgelegd wordt hoe het werkt in China.

    Als ik dit zo lees, zou je toch kunnen stellen dat het automatiseren van de routinematige handelingen goud geld op kan leveren. Ik begrijp niet dat een machinebouwer in Nederland niet aan de slag gaat met technieken die het geautomatiseerd produceren van vuurwerk mogelijk maakt. Dit lijkt mij een enorm gat in de markt waarmee je in het westen zou kunnen produceren tegen veel scherpere prijzen. Zeker als de Chinezen steeds meer gaan verdienen. Iemand die mij van deze illusie af kan helpen?
    Deze gedachte heb ik ook heel vaak. Er bestaan vast technieken voor machines zodat ze kunnen draaien in een brandgevaarlijke omgeving. Daarnaast kun je met modernere technieken het productieproces vast verbeteren. Ik zie soms foto's voorbij komen van fabrieken met waterzakken boven de werkplaats als geïmproviseerd sprinkler systeem. Dat moet beter kunnen.

    Maarja, dan moet je naast een hoop geld ook nog kennis hebben van de chemische samenstelling/productieproces, verstand van de Chinese cultuur en regelgeving, en natuurlijk de taal hebben.

    Mocht ik ooit multi-miljonair worden. Dan stel ik graag een topteam samen van Nederlandse importeurs, chinese vuurwerkboeren, chemici en duitse machine makers etc. Etc.
    Laatst gewijzigd door TryMike; 8 februari 2018 om 18:21

  9. #8
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TryMike Bekijk bericht
    Deze gedachte heb ik ook heel vaak. Er bestaan vast technieken voor machines zodat ze kunnen draaien in een brandgevaarlijke omgeving. Daarnaast kun je met modernere technieken het productieproces vast verbeteren. Ik zie soms foto's voorbij komen van fabrieken met waterzakken boven de werkplaats als geïmproviseerd sprinkler systeem. Dat moet beter kunnen.

    Maarja, dan moet je naast een hoop geld ook nog kennis hebben van de chemische samenstelling/productieproces, verstand van de Chinese cultuur en regelgeving, en natuurlijk de taal hebben.

    Mocht ik ooit multi-miljonair worden. Dan stel ik graag een topteam samen van Nederlandse importeurs, chinese vuurwerkboeren, chemici en duitse machine makers etc. Etc.
    Ik doelde eigenlijk nog niet eens op het automatiseren van de Chinese fabrieken, maar het voordelig produceren in het westen (Europa). Ook al zou de productie door de automatisering hetzelfde kosten, heb je het gezeik met import (boot, afhankelijkheid, tijdsdruk, vocht, invoerrechten etc) niet meer en dat scheelt natuurlijk in de prijs voor de consument.

  10. #9
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    995
    Thanks
    2.152
    817 waarderingen in 405 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik doelde eigenlijk nog niet eens op het automatiseren van de Chinese fabrieken, maar het voordelig produceren in het westen (Europa). Ook al zou de productie door de automatisering hetzelfde kosten, heb je het gezeik met import (boot, afhankelijkheid, tijdsdruk, vocht, invoerrechten etc) niet meer en dat scheelt natuurlijk in de prijs voor de consument.
    Dat kan natuurlijk ook. Zou al een hoop schelen. Weet niet wat het beleid van de EU is omtrent Europese vuurwerkfabrieken. Vuurwerkfabriekje in Polen opzetten?

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Tja, zoiets als Di Blasio Elio doet? Kwaliteits buskruit knallers/rotjes F2. Je betaald er wat meer voor maar dan heb je wel wat.
    Wie zoekt zal vinden

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •